www.car.cz
 

16. Pražský sprint 2010 proběhl přes sněhovou nadílku bez větších problémů
     7.12.2010 23:17 - tisková zpráva


XVI. TipCars Pražský Rallysprint úspěšně v cíli

O uplynulém víkendu se v Praze uskutečnila automobilová soutěž XVI. TipCars Pražský Rallysprint, která se zde odehrává již šestnáctým rokem. Organizátoři se museli letos vyrovnat s mimořádně vydatnou sněhovou nadílkou, která sice v Praze potěšila sáňkující děti, ale na čelech pořadatelů vyrobila nejednu vrásku navíc. Zajistit narychlo použití speciálních pneumatik s hřeby, které vyhláška v ČR nepovoluje, byl nadlidský úkol, a proto bylo potřeba se s vzniklou situací vypořádat tak, jak to v rally chodí, a jak říká tradice nejnáročnější motoristické disciplíny.

„Dopředu jsme všichni věděli, že se pojede na sněhu a každý se mohl připravit podle svého. Narychlo jsme se rozhodli posolit okruh na stadioně na Strahově, který by byl po pár autech uklouzaný a nesjízdný. V Karlíku jsme díky CHKO solit nemohli a jezdci měli dost nejednoznačný názor na to, jestli se má sypat kamenem nebo ne. Jsme rádi, že se nakonec odjelo všechno, co se odjet mělo. Jinde se kvůli sněhu ruší celá soutěž nebo třeba některé rychlostní zkoušky,“ komentuje sněhem ovlivněný průběh XVI. TipCars Pražského Rallysprintu Petr Mihule, ředitel závodu.

Na start závodu se ze špičky postavili všichni avizovaní závodníci a již od prvních odjetých kilometrů bylo jasné, že velké poháry z Prahy si chce znovu odvézt Václav Pech s Mirkem Topolánkem, který se do čela soutěže dostal už po druhé rychlostní zkoušce a do cíle se vedení nevzda. Po zbytek závodu mu zdatně sekundoval úřadující mistr republiky v rally Pavel Valoušek s Tomášem Krčmářem na stejném voze, tedy Škodě Fábia WRC, jež nakonec obsadil druhé místo. Švéd P.G. Andersson se Škodou Fábia S2000 doplácel na menší výkon svého vozu a méně vhodné pneumatiky pro tento povrch. I tak ale předváděl skvělý sport a zaslouženě obsadil třetí místo. Nejrychlejším produkčním vozem se v Praze mohla pyšnit posádka Štajf – Pardubický, jejichž Subaru Impreza STI získalo rozhodující náskok právě na rychlostní zkoušce Interhome Velká Chuchle, která se celá odjela na sněhu a ledu. Nejrychlejší posádkou s vozem s jednou poháněnou nápravou se v Praze stali Šlehofer s Mourkovou s Fiatem Punto S1600. Pohár za vítězství v historicích si odnesla posádka Tichý – Horák s krásným Opelem Kadett Coupe.
 
Na XVI. TipCars Pražském Rallysprintu ale nešlo jen o čas, což potvrzovali někteří jezdci hodně rozevlátým stylem jízdy, či množstvím koleček pro diváky. Za neoficiální krále XVI. TipCars Pražského Rallysprintu lze podle ohlasu diváků vyhlásit Rakušana Glisice s BMW M3, či otce a syna Semerádovi, kteří hlavně na RZ Subaru Legacy – stadion předváděli neuvěřitelné kusy. Nejlepší zvukovou kulisu zcela jistě vytvořila posádka Černý – Kohout, která se do cíle XVI. TipCars Pražského Rallysprintu doslova prostřílela. Posádku historického vozu Petrášek – Rožníček musel pořadatel ze závěrečné rychlostní zkoušky doslova vyprovodit, jinak by zřejmě kroužili dosud…
 
Další ročník populární soutěže je za námi a pořadatelé již přemýšlejí, jak další ročník vylepšit. „Máme ohlasy od mnoha jezdců, co se jim líbilo a i co se jim nelíbilo. Otázku sněhu jsme řešili v dost velkém stresu a víme o tom, že vše nebylo tak jak by se slušelo. Jsme ale přesvědčený o tom, že do Prahy se jede nejenom závodit, ale i se pobavit a jezdci nad drobnými chybami přimhouří oko. Závod děláme pro ně. Divákům bych chtěl poděkovat, že až na výjimky byli poměrně ukáznění a přispěli ke zdárnému závěru závodu. Velký dík patří samozřejmě všem partnerům, kteří se na XVI. TipCars Pražském Rallysprintu podíleli,“ uzavírá Petr Mihule.

Po poděkování všem zúčastněným nezbývá než popřát klidné nadcházející vánoční svátky a vše nejlepší do nového roku. A za rok nashle na XVII. Pražském Rallysprintu.

 

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose