www.car.cz
 

David Pabiška a rozhovor s ním před druhou polovinou Dakaru
     10.1.2011 17:43 - tisková zpráva


David Pabiška: Ve druhé polovině Rallye Dakar bych chtěl hlavně víc spát

V půlce Rallye Dakar se David Pabiška vyšvihnul na 32. příčku průběžného pořadí motocyklistů, čímž si určitě napravil renomé z nepříliš vydařeného úvodu soutěže. Momentální postavení libereckého jezdce není zase tak vzdálené 26. místu, na němž před rokem v barvách KM Racingu dojel do cíle v Buenos Aires. Ve 36 letech jede David svou čtvrtou dakarskou rallye a přitom zjistil, že nejlepším dopingem je kvalitní spánek.

Jak hodnotíš své vystoupení v první části Rallye Dakar?
Po loňsku se mi opět potvrdilo, že když si nechám utéct začátek, je nesmírně těžké vrátit se zpátky. Pokud startuju z padesátého nebo šedesátého místo, trvá aspoň tři dny než jsem schopný se dostat tam, kam patřím. Když jsem letos takhle klesl, tak bych se mohl sebevíc snažit, abych to sjel dřív. To bych musel jet nějak mimořádně vabank, abych to zvládl. Do potřebných otáček se spíš dostávám postupně.

Jistě tě tedy těší, že jsi se dokázal vytáhnout z nižších pater průběžného pořadí?
Hlavně jsem spokojený, že máme dneska volno, že je půlka rallye za námi a že se mi daří časový odstup po kouskách stahovat.

Existuje navzdory tomu něco, s čímž se letos musíš nadmíru zabývat?
Trochu se potýkám s navigací ve volném terénu. V těch hrozných dunách mi to prostě nejde.

Jak vidíš své účinkování ve druhé polovině?
Říká se, že to horší teprve přijde. Já se teď ale necítím špatně a nevím o žádných zvláštních problémech, které by mě měly brzdit.

Jaký okamžik z první poloviny ti nevymizí z paměti?
Šestá etapa už byla docela řádná. V erzetě jsem na motorce docela vlál a navíc jsem musel v poušti opravovat zadní blatník. Nevypadalo to moc pozitivně, ale objevil se tam chlápek, který mi přinesl z auta izolačku. Díky němu jsem tak mohl blatník omotat americkou páskou, neztratil ho a mechanici ho pak mohli v bivaku opravit.

Jak jsi spokojený s novým španělským kitem Yamahy, který máš na tomto Dakaru k dispozici?
Popravdě tak mírně nad šedesát procent. Vím o pár nedodělcích, které by chtěly dopilovat. Dakar je ovšem ohromné testování, na němž se ukáže každá sebemenší chybička a maličkost. Více jsem spokojený s tím, že každý den nemusíme dělat nějaké zásadní opravy nebo zásahy do motorky. Proti loňsku všechno drží. Jako největší přínos vidím správné umístění filtrboxu. Filtry jsou při každodenní kontrole zanesené jen klasicky, takže motor může jet na čistý vzduch a myslím, že díky tomu pracuje v pohodě.

Co si přeješ do závěrečné části rallye?
Hlavně mám v úmyslu víc spát. Pokud se vstává ráno kolem páté, chce to být už v devět ve stanu. Když jsem pořádně vyspalý, cítím se ráno na motorce mnohem líp a mám víc sil než kdybych zalehl třeba až o půlnoci. Na výsledku je určitě znát, když má člověk za sebou kvalitní spánek. 


http://www.kmracing.cz/


 
 
Fotogalerie:   Obě havarované zelené Tatry CDT jsou již v přístavu, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose