www.car.cz
 

SCC: Barthova premiéra u Bergama ve velkém stylu
     17.5.2011 21:17 - Vladimír Rožánek


První letošní dvojzávod má za sebou závodní série pro prototypy a GT vozy s názvem Sports Car Challenge. Němec Sven Barth se při premiéře v nejsilnější divizi dočkal na italské trati poblíž Bergama svých dvou vítězství.

Krátký, dva a půl kilometru dlouhý okruh Franciacorta, který je mladší tří let, hostil o víkendu první letošní závody Sports Car Challenge. Stejně jako v minulosti je pole rozdělené na silné prototypy nad 2000ccm3, jejich slabší protivníci do dvou litrů, retro vozy a GT vozy v cupové úpravě.

Sven Barth letos poprvé vyzkoušel prototyp PRC WRC60 s turbomotorem a při svých prvních závodech s tímto vozem dokázal dvakrát zvítězit. Velkým soupeřem Bartha byl ale Ital Bellarosa startující na domácí půdě s prototypem Wolf Honda. Ten také s malým náskokem první jízdu vyhrál, ovšem hned po závodě mu sportovní komisaři odečetli 25 sekund pro předjíždění pod žlutou vlajkou. Naštvaný Bellarosa pak už v druhém závodě nestartoval. Souboj Payr, Fiedler a Rüffer dopadl dost nešťastně pro několikanásobného mistra SCC Payra, když vyletěl z dráhy a ze druhého místa se tak radoval Andreas Fiedler na PRC BMW a třetí v cíli se radoval Thorten Rüffer, který tak s vozem Norma Honda zvítězil ve druhé divizi. S vozy Crosslé Ford startovalo nakonec v Itálii osmnáct strojů ve druhé divizi, což už je hodně zajímavé číslo.

Druhý závod pro sebe opět vyhrál Sven Barth, jehož předsezónní testy na Hockenheimringu již ukázali možnosti tohoto jezdce. Wolfi Payr s PRC Ford Cosworth se bodů nedočal ani v neděli, když se musel ve druhém kole odporoučet pro poruchu převodovky. Fiedler si s Rüfferem zahráli opět hru na honěnou, ovšem Fiedler své druhé místo uhájil a celkově třetí Rüffer na Norma Honda

zvítězil ve druhé divizi prototypů do 2000ccm3. V první jízdě dojel druhý rakouský mladík Sandro Bickel s náskokem 3 sekund na zle dotírajícího Marca Borga, který jako první mohl využít startu s novým turbomotorem.

Vesele si to rozdávali i v nedělním klání. ,, Na rovinkách byl trochu rychlejší Borgo, poznamenal třetí Bickel po závodě´´. Čtvrtý pak závod dokončil Uwe Burk s Ligierem Honda.

Třetím místem v 1 divizi potěšil Georg Hallau s Pilbeamem, za kterým se v první jízdě umístil Ital Scalini na strojí Lucchini a jeho kolega Baccarelli pak v neděli skončil s Lucchini třetí, před Hallauem na Pilbeamu.

V retro vozech Crosslé Ford nebylo nad Andyho Feigenwintera. Obě jízdy vyhrál a dvakrát druhý skončil Grau. V neděli pak před Beat Eggimannovou. Divizi GT vozů si opanoval Jürgen Bender s Porsche 997 GT3 Cup.

SSC Franciacorta Bergamo:

D1 sobota

S.Barth (D) – PRC WRC60

A.Fiedler (D) – PRC BMW

G.Hallau (D) – Pilbeam

D2 sobota

T.Rüffer (D) – Norma Honda CN

S.Bickel (A) – PRC Honda CN

M.Borgo (CH) – PRC Turbo

D1 neděle

S.Barth (D) – PRC WRC60

A.Fiedler (D) – PRC BMW

L.Baccarelli (I) – Lucchini BMW

D2 neděle

T.Rüffer (D) – Norma Honda CN

M.Borgo (CH) – PRC Turbo

S.Bickel (A) – PRC Honda CN

Vláďa Rožánek

foto Patrik Holzer


 
 
Fotogalerie:   FIA Truck Prix Most 2010 objektivem V. Rožánka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose