www.car.cz
 

Vojtěch Štajf na barumce mezi elitou. Desátý Evropan
     tisková zpráva


OSOBNÍ VÍTĚZSTVÍ PRO ŠTAJFA
 
Celkové desáté místo v hodnocení závodu Mistrovství Evropy a šestá příčka mezi produkčními vozy – to je výsledek posádky Vojtěch Štajf – Jirka Volf v nejsledovanější rallye v České republice, 34. ročníku Barum Rallye Zlín.
 
Tomuto jinak skvělému umístění v konkurenci celkových 124 vozů a mnoha zahraničních posádek předcházelo ale mnoho úsilí, které vynaložila nejen samotná posádka týmu Miva motosport, ale i tým mechaniků pod vedením Petra Bílého a Zdeňka Pipoty. Po vynikajícím zahájení, kdy se v první etapě pražský jezdec pohyboval mezi pěticí nejlepších produkčních vozů, na obtížné zvlhlé druhé zkoušce mu dokonce patřil třetí čas, přišla nejnáročnější a nejdelší sobotní etapa se 160 ostrými kilometry.
 
V té „létající novinář“ Štajf držel krok s nejlepšími, a až do druhého průjezdu nejdelší a nejobtížnější RZ Troják (29 km) zaostával jen několik sekund za svými největšími rivaly Arazimem a Cserhalmim. V této zkoušce se však třicetiletý jezdec týmu Miva motorsport dopustil krátce po startu menší chyby a jeho Mitsubishi Lancer EVO VII skončilo v příkopu, kde pravou přední částí vůz zavadil o vzrostlou břízu. Došlo tak nejen k poškození plechů, ale kvůli vyteklé kapalině ze servořízení byla posádka hendikepována nefunkčním posilovačem a na této zkoušce tak zaznamenala téměř dvouminutovou ztrátu.
 
Další třicetisekundovou penalizaci pak dvojice Štajf – Volf nabrala v servisu při odstraňování závady, celkovou opravu ale bylo možné provést až v pětačtyřicetiminutovém servisu v cíli druhé etapy a tak Štajf musel po zbytek soboty zápolit s fyzicky velmi náročným řízením bez posilovače. Jezdec si tak během posledních třech sobotních testů sáhl až na dno svých sil: Sobotní etapa Barum rallye pro mě byla zatím nejnáročnějším zážitkem za volantem soutěžního vozu. Po devadesáti ostrých kilometrech bez serva jsem byl vymačkaný jako citrón. Za svou chybu jsem draze zaplatil, při vší smůle jsme ale měli štěstí, neboť to neodnesl olejový chladič a zadřené servo shodilo klínový řemen až na cestě do servisu. Díky šikovnosti mechaniků jsme tak mohli v závodě pokračovat.“
 
V závěrečné nedělní etapě čekalo posádky ještě náročných devadesát ostrých kilometrů na čtyřech úsecích. Vzhledem k nabrané časové ztrátě mohla posádka těžko pomýšlet na útok, neboť ztráta na předchozí posádky byla příliš velká. Jelikož závodní vůz po opravě fungoval v neděli bez problémů, Štajf s Volfem se soustředili na zvýšení náskoku na za nimi figurující polskou posádku Kosciusko – Baran na voze Opel Corsa S1600 a zisk bodované pozice v absolutním pořadí MMČR. Po všech problémech byl Štajf s výsledkem nakonec spokojen: „V dané konkurenci a na tak obtížné soutěži, jako je Barumka s 285 km rychlostních zkoušek, považuji už jen dojetí do cíle za úspěch. Šesté místo z třicítky produkčních aut bych před soutěží rozhodně bral, i když jsme se netajili vyššími ambicemi. Nakonec se ale body odsud jistě budou hodit a do zbývající části mistrovství je vše ještě otevřené. Po velkých problémech v sobotu má pro mě šesté místo cenu vítězství.“
 
Ziskem 6 bodů do hodnocení produkčních vozů si tak Vojtěch Štajf nadále udržel třetí příčku v této kategorii za Arazimem a Cserhalmim, díky zisku 1 bodu do absolutního hodnocení (včetně třídy A8 a WRC) mu v celkovém pořadí s 25 body náleží před posledními dvěma podniky šampionátu deváté místo za Josefem Petákem (Peugeot 306 Maxi) a před Štěpánem Vojtěchem (Peugeot 206 WRC).
 
tisk info
Milana Vůjtěchová
New Age rallying

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose