www.car.cz
 

Pátek a Sobota na okruhu v Mostě
     12.6.2011 20:36 - Vladimír Rožánek


Pátek 10.6.

Celý den jezdci zkoušeli své závodní speciály ve volných trénincích a poté vylepšovali každý detail na svém monopostu, který vedl k rychlejším a rychlejším časům. Za zmínku určitě stojí kvalifikační jízda sprintu cestovních vozů Divize 4. Nejrychlejší jezdec byl Tomáš Kostka, který mostecký okruh zvládl objet za 1:27:604 a pro sobotní závod si zajistil „pole position“, na druhém místě dojel Michal Matějovský se ztrátou 4:394, ze třetího místo bude do závodu vyrážet Dennis Waszek.

Do další kvalifikační jízdy se opět postavily cestovní vozy Divize 4, ale tentokrát pro boj o umístění ve vytrvalostním závodě, ve kterém proti sobě soupeří celé týmy. Z prvního místa v sobotním závodě bude startovat tým MENX, jehož jezdcům stačilo na vítězný čas 1:36:558 pouze pět kol. Z druhého místa odstartuje tým „Kačerů“ Duck Racing a na třetím místě startovní listiny je Mansory Racing Team.

Poslední páteční kvalifikaci měli na starost Superkartysté, kteří v hojném počtu měřili své dovednosti o co nejlepší umístění pro sobotní závod číslo jedna. Kvalifikace byla velice napínavá, jelikož časové rozdíly mezi jezdci jsou pouze v desetinách sekundy. Nejlépe se na mostecký autodrom připravil Brit Gavin Bennett jenž si časem 1:32:296 vybojoval číslo jedna pro sobotní start. Na druhém místě dojel Carl Hulme s časem 1:32:684 a třetí John Riley s časem 1:32:838. Kvalifikační jízdy napověděli, že boje o cenné kovy budou velmi napínavé.

Sobota 11.6.

Po prvním závodním dnu, který přinesl zajímavé výsledky, nás čekaly další neméně fascinující souboje. Hned ráno odstartovali Superkartysté do druhého kvalifikačního závodu, který určil pořadí pro druhý závod. Pořadí oproti první kvalifikační jízdě nepoznalo skoro žádné změny. Na první místě skončil Gavin Bennett, druhý dojel Carl Hulme a třetí Peter Elkmann.

První závod sobotního dne měli na starost „sprinteři“ Divize 4. Závod ve kterém musí jezdci třináckrát obkroužit mostecký okruh byl rozhodnut během projetí pár kol. V kubatuře do 2000 ccm jeli pouze dva jezdci, vyhrál Tomáš Kusý před Jiřím Bažatou. V kubatuře do 3500 ccm stoupl na metu nejvyšší jediný slovenský zástupce Zdenko Baran, který všechny jezdce v této kategorii předjel o jedno kolo. Druhé místo obsadil Dan Suchý a na třetím místě dojel Marcel Kusín. V poslední a zároveň nejsilnější kubatuře vyhrál favorizovaný Tomáš Kostka, který nechal za sebou druhého Michala Matějovského a třetího Denise Waszeka.

Po sprintu Divize 4, nastoupily Formulové vozy kategorie Haigo ke své kvalifikační jízdě. Nejrychlejší byl Nils-Holger Wilms s časem 1:45:109, druhé startovní místo vlastní Henrik Opitz a třetí Falk Schwarze. Na své formulové bratry navázaly cestovní vozy Haigo, které též čekala kvalifikační jízda. Nejrychleji „prohnal“ svůj vůz po trati Kai-Uwe Rossner s časem 2:03:734, hned za ním o 0.062 vteřiny dojel Tibor Georg. Z třetího místa odstartuje v neděli Holger Kiwatt.

Svou první kvalifikační jízdu si „radikálové“ vyzkoušeli až v po polední pauze. Bohužel při boji o co nejlepší startovní umístění doprovázel závodníky déšť. Bronislav Formánek dokázal i při špatném počasí nejrychleji projet veškeré zatáčky mosteckého autodromu a s časem 1:48:071 se stal vítězem kvalifikace na nedělní první závod. Druhá příčka čekala na Jiřího Formana jr., který byl pomalejší o 0,687 vteřin. Třetí proťal cílovou kvalifikační pásku Maciej Marcinkiewicz. V druhé kvalifikační jízdě se startovní místa pro druhý nedělní závod, stejně jako u Superkartystů pozměnila jen velmi málo. Pro první startovní pozici si dojel Josef Koller, který se ve voze střídá s Ondřejem Navrátilem. Na druhé pozici odstartuje Jiří Forman jr. a ze třetího místa vyrazí do boje Bronislav Formánek.

Sobotní den se linul ve zvyku kvalifikačních bojů, ale samozřejmě pořadatelé do harmonogramu zařadili i souboje o kovy nejcenější. Druhým závodem dne o cenné vítězství, byl souboj Superkartystů. Tak jako v obou kvalifikačních jízdách i tentokrát se z vítězství radoval Brit Gavin Bennett. Na druhém místě oproti kvalifikaci dojel Marcel Maasmann. Třetí v pořadí dojel Emmanuel Vinuales.

Posledním závodem sobotních klání, bylo vystoupení cestovních vozů Divize 4 ve vytrvalostním závodě, který se jel po dobu dvou hodin. Po absolvování dvouhodinového časového limitu, při kterém někteří atakovali hranici 70 objetých kol se v kubatuře do 2000 ccm umístil na prvním místě tým Prague Racing (Patrik Has, Andrej Barčák). Druhé místo obsadil tým FOUKAL (Martin Foukal, Tomáš Foukal). Na třetím místě tým Roland Frisch (Roland Frisch, Stefan Eigner). V kubatuře do 3500 ccm na stupeň číslo jedna vystoupal tým Duck Racing (Petr Kačírek, Dan Suchý). Na druhém místě se umístil opět tým Duck Racing (Daniel Skalický, Lumír Firla, Petr Kačírek), třetí místo obsadil Mansory Racing Team (Zdenka Baran, Petr Vacík). V nejsilnější kubatuře nad 3500ccm kraloval tým MENX (Jirko Malchárek, Michael Vorba), který za sebou nechal Mansory Racing Team (Boleslav Waszek, Dennis Waszek).

Text: O. Hertl TZ AMD Most

Foto: Miloš Jenčík


 
 
Fotogalerie:   EcceHomo 2011 objektivem Jana Škoda

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose