www.car.cz
 

V Japonsku začala další světová rallye : Velmi otevřený boj…
     tisková zpráva


                                                                                                                 

Rally Japonsko. 1.etapa : pátek, 3.září2004.
Velmi otevřený boj…
 
Dnes druzí v Obihiro, Sébastien Loeb a Daniel Elena výborně sehráli první etapu, tradičně nejtěžší den soutěže pro leadra šampionátu, který má v ten den vždy úlohu « zametače » trati. Carlos Sainz a Marc Marti bodují zatím na páté pozici.
 
V japonsku se rozednívá velmi brzy a tedy i celá soutěž startuje v časných hodinách. Ze servisní zóny se odjíždí už v 5,30, tak aby první RZ mohla začít v 7,35 ! Mezi oběma místy je třeba překonat více než 100km vzdálenost, a to není málo. Navíc je třeba toto zopakovat v polovině dne a pak opět na konci etapy...Celkem to dělá 8 hodin takového přejíždění.
 
Na konci se jel měřený mini úsek o délce pouhých 2,8 km a tři  « plnohodnotnéé » RZ, rychlé, vedoucí japonskými lesy. « Jsou velmi zajímavé po stránce pilotování vozu », říká Sébastien Loeb, i když jsou tam poměrně horká místa, kde brzdy dostávají dost zabrat... ».
A Carlos : «  Tahle trať je...prostě jiná, než na co jsme zvyklí. Často najíždíme do zatáček rychlostí, která je na hranici možností vozu. Trať je povětšinou tak úzká, že nedovoluje sebemenší « rozlet » do stran. To se pak omakžitě vůz dostane do křoví a stromů lemujících trať a posádka může jen doufat,, že tam nečíhají ještě nějaké horší překážky... »
 
 
Seb atakoval první část soutěže s úspěchem, velmi dobře se zhostil i úlohy zametače, a dokonce zaznamenal v první části i nejlepší čas. « Moje volba měkčích pneumatik se ukázala být správná. Vyváženost vozu je taky v pořádku. Mohl jsem tak jet v podstatě v kolejích vyjetých při seznamovacích jízdách... »
 
Sébastien pro odpolední část přešel na tvrdší gumy a potvrdil, že se na zdejších rychlostních zkouškách cítí více než dobře. RZ « Niueo » skončil třetí se třemi proraženými pneumatikami. Díky systému ATS od Michelinu byl tento handicap odstraněn a Sébastien se pustil do boje  na  další RZ, včetně super RZ Satsunai. « Výborný den, smál se po skončení při večerním servisu Seb, Jedeme v rytmu nejrychlejších. Snad sehrajeme dobrý zápas.  Je možné, že zítra se klíč k úspěchu bude skrývat ve výběru pneumatik.. »
 
Carlos Sainz testoval v prvním dnu trochu jiný set-up než jeho týmový kolega. V polovině dne se vrátil k původnímu nastavení, ale přesto nebyl zcela spokojen. Španěl tedy opět provedl úpravu naladění při večerním servisu. « Věřím, že to bude teď lepší,  a doufám, že Marko Martzina ještě pěkně potrápím.. »
Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS et Citroën Financement sont les partenaires du team Citroën-Total en Championnat du Monde FIA des Rallyes.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 

Rallye v číslech
 
Pozice vozů Xsara WRC a rozdíl proti nejlepším časům, po jednotlivých RZ.
 
 
Sébastien Loeb
Daniel Elena
Carlos Sainz
Marc Marti
ES1 Yam Wakka 1 (23,26 km)
2e + 10,7 s
6e + 21,8 s
ES2 Kunneywa 1 (21,56 km)
4e + 9,6 s
3e + 8,9 s
ES3 Niueo 1 (26,57 km)
1er
4e + 8,6 s
ES4 Rikubetsu 1 (2,80 km)
4e + 2,5 s
3e + 1,7 s
ES5 Yam Wakka 2(23,26 km)
1er
5e + 9,5 s
ES6 Kunneywa 2(21,56 km)
1er
5e + 7,7 s
ES7 Niueo 2(26,57 km)
1er
5e + 19,8 s
ES8 Rikubetsu 2 (2,80 km)
5e + 1,3 s
6e + 1,6 s
ES9 Super Spéciale Satsunai 1 (2,20 km)
5e + 1,4 s
1er
 
Nejlepší časy v RZ
1.Etapa. RZ1 a 2 : Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ3 : Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ4 : P. Solberg – RZ5, 6 a 7 : S. Loeb – RZ8 : P. Solberg – RZ9 : Carlos Sainz (Citroën Xsara).
 
Nejlepší výkony
P. Solberg, 4 nejlepší časy – S. Loeb, 4C. Sainz, 1.
 
Nejdelší vedení
RZ1 až 9 : P. Solberg -
 
Pořadí po 1.etapě
  1. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza)             1 h 30 min 35,1 s
  2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara)                           + 12,7 s
  3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307)                  + 17,8 s
  4. M. Märtin/M. Park (Ford Focus)                                + 1 min 01,7 s
  5. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara)             + 1 min 06,8 s
  6. F. Duval/Ph. Droeven (Ford Focus)                            + 1 min 25,7 s
  7. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza)                  + 1 min 54 s
  8. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Peugeot 307)                  + 3 min 19,2 s …
 
Zítra, 4.září 2004
Druhá etapa : 627,70 km , z toho 124,98 měřených úseků v 11 RZ.
Odjezd ze servisní zóny Kita Aikoku v 5 h 30 – Assistance C (5 h 30/10 min) - « Pawse Kamuy 1 », « Nupri Pake 1», « Rikubetsu 3 », « Kimun Kamuy 1 », « Cup Kamuy 1 » - Assistance D (11 h 59/20 min) – « Pawse Kamuy 2 », « Nupri Pake 2», « Rikubetsu 4 », « Kimun Kamuy 2 », « Cup Kamuy 2 », « Super Spéciale Satsunai 2 »  - Assistance E (19 h 34/45 min) – Návrat do servisní zóny v Kita Aikoku mezi 20 h 19 a 22 h 09.
 
Volné fotografie jsou k dispozici na
 
Obihiro, 3.září 2004.
 
 

Rallye v číslech

Pozice vozů Xsara WRC a rozdíl proti nejlepším časům, po jednotlivých RZ.

Sébastien LoebDaniel Elena Carlos SainzMarc Marti
ES1 Yam Wakka 1 (23,26 km) 2e + 10,7 s 6e + 21,8 s
ES2 Kunneywa 1 (21,56 km) 4e + 9,6 s 3e + 8,9 s
ES3 Niueo 1 (26,57 km) 1er 4e + 8,6 s
ES4 Rikubetsu 1 (2,80 km) 4e + 2,5 s 3e + 1,7 s
ES5 Yam Wakka 2(23,26 km) 1er 5e + 9,5 s
ES6 Kunneywa 2(21,56 km) 1er 5e + 7,7 s
ES7 Niueo 2(26,57 km) 1er 5e + 19,8 s
ES8 Rikubetsu 2 (2,80 km) 5e + 1,3 s 6e + 1,6 s
ES9 Super Spéciale Satsunai 1 (2,20 km) 5e + 1,4 s 1er

Nejlepší časy v RZ
1.Etapa. RZ1 a 2 : Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ3 : Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ4 : P. Solberg – RZ5, 6 a 7 : S. Loeb – RZ8 : P. Solberg – RZ9 : Carlos Sainz (Citroën Xsara).

Nejlepší výkony
P. Solberg, 4 nejlepší časy – S. Loeb, 4 – C. Sainz, 1.

Nejdelší vedení
RZ1 až 9 : P. Solberg -

Pořadí po 1.etapě
1. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) 1 h 30 min 35,1 s
2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 12,7 s
3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 17,8 s
4. M. Märtin/M. Park (Ford Focus) + 1 min 01,7 s
5. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 1 min 06,8 s
6. F. Duval/Ph. Droeven (Ford Focus) + 1 min 25,7 s
7. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 1 min 54 s
8. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Peugeot 307) + 3 min 19,2 s …

Zítra, 4.září 2004
Druhá etapa : 627,70 km , z toho 124,98 měřených úseků v 11 RZ.
Odjezd ze servisní zóny Kita Aikoku v 5 h 30 – Assistance C (5 h 30/10 min) - « Pawse Kamuy 1 », « Nupri Pake 1», « Rikubetsu 3 », « Kimun Kamuy 1 », « Cup Kamuy 1 » - Assistance D (11 h 59/20 min) – « Pawse Kamuy 2 », « Nupri Pake 2», « Rikubetsu 4 », « Kimun Kamuy 2 », « Cup Kamuy 2 », « Super Spéciale Satsunai 2 » - Assistance E (19 h 34/45 min) – Návrat do servisní zóny v Kita Aikoku mezi 20 h 19 a 22 h 09.

Obihiro, 3.září 2004.


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose