www.car.cz
 

Sobotní závody v Mostě provázelo pěkné počasí
     7.8.2011 12:29 - Vladimír Rožánek


Pátek

Páteční ranní počasí připravilo všem jezdcům nemilé přivítání na mosteckém autodromu. Na mostecký okruh se přes noc přišla usadit mlha a tak musel být start ranních tréninků odložen o jednu hodinu. Do první kvalifikační sprintové jízdy odstartovaly cestovní vozy Divize 4. Pole position získal jezdec Tomáš Kostka, z druhého místa odstartuje Michal Matějovský a ze třetího Tomáš Liedl.

Letos poprvé se na mosteckém autodromu představili jezdci Interserie, kteří měli také na programu svá kvalifikační klání. Nejrychlejším jezdcem byl Sandro Zeller, kterého následovali Florian Schnitzenbaumer a Dominik Kocher.

Další letošní premiéru měly na svědomí formulové vozy Divize 3 včetně Národní formule. Issey Miyake Outlet Tak jako jejich předchůdci i oni měly ve svém harmonogramu zapsány kvalifikační jízdy. Pouhá čtyři kola stačila Tomáši Chabrovi sen. k nejrychlejšímu času. Druhá dojela průběžná vedoucí celého seriálu Gabriela Jílková, třetí Tomáš Chabr jun.

Poslední páteční kvalifikační jízdu, která byla na mosteckém okruhu k vidění, jeli jezdci vytrvalostního závodu cestovních vozů Divize 4. Nejlépe si s mosteckým okruhem poradila dvojice Antonín Herbeck a Vladimír Vitvar, z druhé pozice bude startovat dvojice Michael Vorba se slovenským „parťákem“ Jirko Malchárkem, z třetí pozice do závodu vyrazí Slovák Miro Konopka a polský zástupce Teo Myszkowski.

Sobota

Sobotní ráno byl mostecký autodrom opět zahalen do husté mlhy, oproti pátku mlha opustila okruh dříve než vyrazili jezdci na trať, a tak mohl sobotní program začít beze změn.

První souboj závodního víkendu přinesli jezdci Divize 4, kteří absolvovali závod ve sprintu. V nejnižší kubatuře do 2000 ccm zvítězil Vladimír Vitver, který za sebou nechal s odstupem 42 vteřin Fantiška Doška, který bych rychlejší o pouhých 0,015 vteřin než Tomáš Kusý.

Kubaturu do 3500 ccm ovládl Marek Fried, před Zdenko Baranem a Marcelem Kusínem. V nejsilnější třídě nad 3500 ccm opět suveréně zvítězil Tomáš Kostka, před Michalem Matějovským a Antonínem Herbeckem . Česká trofej přinesla následující umístění. Pohár za první místo ve třídě do 2000 ccm zvedl nad hlavu František Došek, druhé místo obsadil Vladimír Ostaševski junior a třetí Petr Mužík. Výsledky kubatury do 3500 ccm byly přesně okopírované od klasického sprintu. Zvítězil Marek Fried před slovenským jezdcem Zdenko Baranem a třetím Marcelem Kusínem. Kubaturu nad tři a půl litru vyhrál Jakub Kubas, druhý dojel Jan Šťovíček a jako třetí jezdec Dennis Waszek.

Do v pořadí již druhého sobotního závodu vyjeli jezdci všemi známé Interserie. V rámci závodu Interserie jsou jezdci hodnoceni dle několika kubatur. Kubaturu s názvem Formule Renault vyhrál Kai Boller před jezdci Thomasem Amwegem a Kurtem Böhlenem. Ve třídě Formel 3 zvítězil Sandro Zeller, druhý do cíle dorazil Florian Schnitzenbaumer a třetí Jani Tammi. V poslední kubatuře Formel V byl naprosto suveréní Tomas Jung, který předjel druhého Petera Randlshofera o jedno kolo a třetího Drika Kornmeyera o kola dvě.

Předposlední závod sobotního dne obstarali jezdci Divize 3 v rámci které se jel Český pohár a Formel Lista Junior. V divizi 3 dorazil první do cíle Tomáš Chabr junior, druhý následoval Tomáš Chabr senior, jako třetí proťal cílovou pásku Pavel Machulda. V České trofeji vybojoval první příčku Tomáš Chabr junior, na stupeň s číslem dva vystoupal Petr Trnka a na stupeň třetí půvabná slečna Gabriela Jílková. V závodě Formel Lista Junior vystoupal na stupeň číslo jedna Philipp Ellis, na druhý stupeň se postavil Denis Wüsthoff a na bronzovou příčku Jonáš Rodrigues.

Poslední souboj, který uzavřel sobotní závodní den, byl vytrvalostní závod Divize 4 v rámci kterého se jel závod o Českou trofej. Nejvytrvalejší tým ve třídě do 2000 ccm byl Prague Racing s.r.o. (Robert Hordossy, Andrej Barčák), druhý dojel tým Foukal (Martin Foukal, Tomáš Foukal) a jako třetí IP Racing Shop(Milan Valášek, Christian Malchárek). V kubatuře do 3500 ccm kraloval tým Šenkýř Motorsport (Marek Fried, Robert Šenkýř, druhé místo obsadil tým Duck Racing Autoklub v AČR (Daniel Skalický, Lumír Firla, Petr Kačírek) a třetí místo K&K Racing Team v AČR (Marcel Kusín, Richard Chlad). V nejsilnější kubatuře Divize 4 nad 3500 ccm dojely pouze dva týmy. První Slovenský tým ARC Bratislava (Miro Konopka, Teo Myszkowski) a druhý Mansory Racing Team (Dennis Waszek, Boleslav Waszek). V České trofeji došlo ke změně výsledků pouze u kubatury nad 3500 ccm, kde byl klasifikovaný pouze jeden tým a to Mansory Racing Team (Dennis Waszek, Boleslav Waszek).

Sobotní den přinesl velmi zajímavé výsledky. V některých závodech byla potvrzena suverenita jezdců, kteří dlouhodobě své třídě vládnou, ale i na druhou stranu do dnešního dne suveréní jezdci učinili velké klopýtnutí. Sobotní den byl tak příslibem pro nedělní závodní klání.

Text: O. Hertl, foto V. Rožánek


 
 
Fotogalerie:   FIA Truck Prix Most 2010 objektivem V. Rožánka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose