www.car.cz
 

Barum rally: Petákovo prokletí je zlomeno a titul je v kapse
     tisková zpráva


Po dlouhých devíti letech se Pepík Peták s Alenou Benešovou konečně dočkali. Barum rallye 2004 ukončila jejich smolnou serii na této, u nás největší soutěži, kdy se od roku 1995 marně snažili dojet až na cílovou rampu. Až letos nedobytná tvrz padla a nejen to. Příbramská dvojice vyhrála páteční etapu, tři rychlostní zkoušky a celkově si připsala osm evropských bodů za druhé místo. V MMČR je body za šestou příčku vynesly až do absolutní desítky, takže jiné slovo než spokojenost asi není na místě.
 
Před startem Pepík odmítal zmínky o tom, že by měl patřit k favoritům soutěže ME s poukazem na to, že v okolí Zlína mu pšenka obvykle nekvete. V klidu zůstal i po první etapě, když se po odpadnutí Pedersoliho a po vítězství na Komárovské vložce posunul na čelo ME. Dobře věděl, že to nejtěžší na něj teprve čeká. Dva průjezdy Pindulou a dokonce tři na Trojáku sebou nesou vedle ohromné porce kilometrů i množství příležitostí k defektu, nebo i jezdecké chybičce.
 
Sobota se také podle očekávání nesla ve znamení útoku dvou polských rychlíků na Petákovu stříbrnou příčku, na kterou jej odsunul hned ráno Simon Jean-Joseph. Pepík s Alenou odrazili i díky dvěma vítězstvím na Slušovické vložce, jak nástup Kuzaje, tak i později Solowowa a druhý den končili na stříbrné příčce ME s náskokem cca. pětadvaceti vteřin právě na Solowowa, od něhož čekali v neděli další zrychlení.
 
Snad i vzpomínka na minulý rok, kdy odstupovali až v neděli ráno, tedy téměř před koncem, nebo obavy o umístění způsobily, že noc neměl Pepík vůbec klidnou. Jistá nervozita přetrvávala i na prvních dvou vložkách a Solowow díky tomu smazal nejprve devět vteřin a pak dalších pět, takže již téměř dýchal Pepíkovu Peugeotu 306 Maxi na zadní křídlo. Další pokus o snížení ztráty již Polák neustál a tak Pepíka čekal jen souboj se statistikou. Asi nikdo netuší co vše se jemu i Aleně honilo na posledních dvou vložkách hlavou. Jak moc poslouchali každý zvuk a snažili se odhalit něco, co by mohlo ohrozit úspěšný dojezd až do cíle.
 
Nic se však nepřihodilo a oba šťastně absolvovali všechny předepsané ostré kilometry i závěrečný přejezd z Otrokovické servisní zony do Zlína. Tam sklidili zasloužený potlesk i gratulaci nejen od vítězného Simona Jean-Josepha. Tak jsme nakonec udělali dobře, že jsme místo Barumky nejeli na dovolenou, jak jsme slibovali. Jednou už to muselo přijít i když ráno jsem měl pocit, že auto řídím ze zadní sedačky. Moc jsem tomu nevěřil,“ řekl Pepík. Alena přidala: Jsme ohromně šťastní. Letos nám zatím vše vychází a na rozdíl od minulých let máme i kopec štěstí. Oslavu spojíme s narozeninami mého syna, kterému je dnes patnáct roků.“
 
Dalším důvodem k oslavě může být i zisk titulu mistra republiky ve skupině A o který Pepík také dlouho usiloval a doposud musel vzít zavděk „malým“ titulem ze sprintů. Tohoto úspěchu dosáhli spolu s Alenou s menším Peugeotem 106 Maxi Kit Car v roce 2001. Letos jej má Pepík spolu s Liborem Joskou na dosah také, ale na potvrzení si musíme počkat minimálně na konec příštího týdne, kdy se jede další sprint ve Vyškově. A ještě jedno skvělé umístění visí na dosah v Evropském poháru – Východní zoně. Tam zatím, po druhém místě v Záhřebu a prvním na Bohemii, figurují na prvním místě v tabulce a proto se chystají na závěrečnou soutěž YU Rallye, kde budou vedoucí příčku obhajovat. Vypadá to na pěkně nabitý závěr letošní sezony, kterou již může celý Hroch Rally Team nazývat mistrovskou.
 
Milan Hauer
Motorsport review
 
 
 
 
TISKOVÁ INFORMACE HROCH RALLY TEAMU

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose