www.car.cz
 

Škoda Motorsport na Britskou rallye opět se třemi vozy
     tisková zpráva


ŠKODA MOTORSPORT VSTŘÍC RYCHLÝM TRATÍM V BRITSKÝCH LESÍCH
  • Škoda Motorsport na Britskou rallye opět se třemi vozy
  • Toniho Gardemeistera a Armina Schwarze doplní Jani Paasonen
  • Všichni jezdci s cílem navázat na zlepšující se výkony Fabií WRC
Po neúčasti na Japonské rallye začátkem září se tým Škoda Motorsport během následujících šesti týdnů představí na čtyřech podnicích mistrovství světa. Nejbližší z nich bude Britská rallye (16. – 19. září), na jejíž start se opět postaví tři vozy Škoda Fabia WRC. Jako obvykle usednou do dvou z nich stabilní týmoví jezdci Toni Gardemeister a Armin Schwarz. Do třetího vozu Škoda se vrací po úspěchu ve Finsku Jani Paasonen. Ten v srpnu na domácí půdě dosáhl s Fabií WRC zatím nejlepšího umístění, když skončil šestý absolutně.

Britská rallye je druhou nejstarší soutěží v MS a letos odstartuje její již 60. ročník (pouze Rallye Monte Carlo se konalo v dosavadní historii šampionátu vícekrát). Tradiční kulisu pro Britskou rallye tvořilo v minulých letech chladné, deštivé a zamračené listopadové počasí. V letošním roce startuje o dva měsíce dříve a zářijové datum zřejmě její průběh velmi zrychlí. Jestliže byla loni průměrná rychlost vítěze 108 km/h, letos se předpokládá, že bude Britská rallye atakovat hodnoty dosahované na tradičně nejrychlejším podniku šampionátu, Finské rallye, tedy okolo 120 km/h.


Armin Schwarz (vyhrál Britskou rallye v roce 1996, kdy se jela mimo šampionát MS): „Na tuto soutěž se vždy těším, protože právě tady jsem v mistrovství světa v roce 1988 debutoval. Bude mi ale chybět to tradičně velmi špatné počasí, které, podle mého názoru, dělalo z této soutěže na konci sezony výjimečný a velmi náročný podnik. Pokud bude opravdu sucho, jak je předpovídáno, bude to velmi rychlá soutěž. Fabia WRC je na další šotolinovou soutěž dobře připravena a já pevně věřím, že můžeme dosáhnout dalšího dobrého výsledku.“

Toni Gardemeister:Nikdo doopravdy neví, co s touto rallye udělá počasí. Rychlá je i za mokra, ale pokud budeme mít více přilnavosti, bude na suchu ještě rychlejší. Problém bude volba správných pneumatik, protože povrch ve Walesu je na ně vždy dost náročný. Nakonec já tu mám se suchými tratěmi své zkušenosti, protože jsem v roce 1999 absolvoval celý britský šampionát.“

Jani Paasonen:Tato soutěž se mi líbí, i když jsem při svém jediném startu na ní, v roce 2002, havaroval na stejném místě jako Marcus Gronholm a Tomasz Kuchar! Fabia WRC je fantastická a moc rád s ní jezdím, takže mě netrápí, jaké bude počasí. Pokud bych si ale mohl vybrat, tak raději sucho.“

Martin Mühlmeier, vedoucí týmu Škoda Motorsport: “Ve Finsku i v Německu jsme dosáhli dobrých výsledků a věříme, že je zopakujeme i ve Walesu a potvrdíme pokrok, jakého jsme s vozem dosáhli.“

Novinky z týmu:

Po Německé rallye (kde Toni dosáhl s Fabií WRC sedmým místem svého nejlepšího výsledku na asfaltu) se tým připravoval na novou Italskou rallye, která se pojede 1. – 3. října. Během stejného víkendu, kdy jezdci MS zápolili na tratích Japonské rallye, absolvovali Toni i Armin čtyřdenní test na Sardinii. Právě tímto ostrovem povedou šotolinové tratě italského podniku, který v letošním roce poprvé nahradí tradiční asfaltovou Rallye San Remo. Armin testy zhodnotil: „Všechno šlo hladce a neměli jsme žádné problémy. Našli jsme pro rychlostní zkoušky dobré nastavení a pracovali jsme v pozitivním duchu.“

Toni dodává: “Cesty, po kterých jsme jezdili, byly velmi dobré a rychlé. Mohli jsme si zkracovat zatáčky a místy to bylo jako na Novém Zélandu. Doufám, že podobné tratě budou i při soutěži.“

Mezitím Jani testoval Fabii WRC v České republice. Jeho cílem bylo najít vhodné nastavení pro Wales. Jani říká: „Oproti nastavení z Finska jsem vyzkoušel nějaké menší změny a ovladatelnost vozu by tím pádem mohla být ještě o stupínek lepší. Nejedná se o nic dramatického, pouze nějaké úpravy na mapách diferenciálů.“


Britská rallye v datech:

Britská rallye má základnu v hlavním městě Walesu, Cardiffu. Servisní zóna leží zhruba 50 kilometrů na západ od města ve Felindre, nedaleko Swansea.

Soutěž začíná ve čtvrtek večer (16. září) 2,45 km dlouhou diváckou rychlostní zkouškou v Cardiffu. V pátek se dění přesouvá do lesů jižního Walesu, kde na posádky čeká sedm měřených úseků o celkové délce 183,31 kilometrů. Sobotní etapu tvoří rovněž sedm rychlostních zkoušek vedoucích lesními cestami a večer se celý konvoj vrátí zpět do Cardiffu, k dalšímu absolvování divácké supererzety. Druhý den jezdci ujedou 120,72 ostrých kilometrů. Na neděli zbývá pouhých 90 kilometrů a tři rychlostní zkoušky, ale celá soutěž bude zakončena přímým televizním přenosem ze třetího průjezdu diváckou superstage v Cardiffu. Cílová rampa očekává vítěze v 15:35 místního času.

tisk info ŠM
Škoda Motorsport Media Team

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose