www.car.cz
 

Britská rallye 2004: Cílem pro 307 WRC je další vítězství
     tisková zpráva


Britská rallye (16. – 19. 9. 2004)
 
Neuplynuly ani dva týdny od chvíle, kdy obě 307 WRC úspěšně dojely do cíle ve světovém šampionátu debutující Japonské rallye a už se celý Peugeot Sport vrací do Evropy k dvanáctému pokračování celé série.

Ve Velké Británii se budou Harri Rovanperä i Marcus Grönholm snažit získat pro 307 WRC druhé vítězství v mistrovství světa. Premiérového vítězství se 307 WRC dočkala v srpnu ve Finsku. K oběma pilotům se v Cardiffu připojí mladá švédská naděje Daniel Carlsson. Ten v letošním ročníku šampionátu startuje obvykle s 206 WRC, ale v Británii poprvé usedne za volant tovární 307 WRC.

Každý rok najdeme v kalendáři mistrovství světa podniky, které jsou velice různorodé a jedou se na odlišných typech povrchů. Do druhé polovině sezóny byly zařazeny i nové soutěže v Japonsku a na Sardinii. Peugeoty 307 WRC dokončily nedávnou asijskou soutěž na čtvrtém a šestém místě. Okolo trati povzbuzovalo jezdce mnoho diváků, kteří ocenili výkony, které jim atraktivní speciály WRC předvedly. Na Sardinii bude chtít francouzský tým podat lepší výkony než ty, které předvedl na nových šotolinových tratích v Japonsku. Než se ale Marcus Grönholm a Harri Rovanperä na Sardinii vypraví, čeká je ještě mnohem známější soutěž, jedoucí se ve velšských lesích.

Peugeot od soutěže očekává špičkový výsledek. Britská rallye je jednou z klasických soutěží šampionátu. V minulosti byla známá i jako RAC rallye. Místní soutěž se dříve jezdívala na území tří států. Na mokrých tratích ve Walesu a zrádných lesních úsecích v Anglii a ve Skotsku. V moderní éře automobilových soutěží se ale razí trend kompaktnosti a to přivedlo organizátory k tomu, že trať soutěže postavili v jednom regiónu a hostitelským městem Britské rallye se stal Cardiff.

I přesto neztratila ostrovní soutěž svůj charakter. Obtížné velšské šotoliny vyžadují jedinečné jezdecké dovednosti a bezchybnou přípravu vozu. Soutěž se jezdila dlouhé roky v listopadu, jako poslední podnik sezóny a častokrát v nelítostných povětrnostních podmínkách. I proto se letos jede v jiném termínu a dá se očekávat, že charakter soutěže se tím trochu změní.

V této části světa může být počasí na konci září opravdu jakékoli. Můžeme se dočkat zimních podmínek, ale také letního počasí. Tato nejistota rozhodně neulehčí posádkám. Ty totiž budou muset, dle pravidel platných pro letošní rok, vybrat pneumatiky již v pondělí, několik dní před startem soutěže.

Peugeot dosáhl v minulosti v Británii výborných výsledků. Posledním výrazným zápisem je vítězství a druhé místo z roku 2001, o které se zasloužili Marcus Grönholm a Harri Rovanperä.

Marcus Grönholm zná místní rallye opravdu dobře. Mimo vítězství v roce 2001 dokončil soutěž v roce 2000 na druhém místě a zajistil si tím svůj první titul mistra světa. V roce 2002 si Marcus vypracoval v čele soutěže značný náskok, ale na RZ10 šel několikrát přes střechu a musel odstoupit. Další odstoupení znamenalo konec nadějí i v roce 2003.

Harri Rovanperä se také může pochlubit značnými zkušenostmi. V roce 1997 vyhrál v Británii kategorii do dvou litrů a poté skončil třikrát na bodech v hodnocení velkého mistrovství. V roce 1998 byl šestý, v roce 1999 třetí a v roce 2001 druhý. Mimo to byl ještě v roce 2000 desátý a v roce 2002 sedmý.

Třetí 307 WRC bude pilotovat Daniel Carlsson a jeho cíl bude oproti jeho týmovým kolegům odlišný. V letošní sezóně se zúčastnil s 206 WRC týmu Bozian soutěží ve Švédsku, na Novém Zélandu, v Řecku, Turecku, Finsku a Německu. Mladý Švéd, který bude s Peugeotem spolupracovat i příští rok, bude startovat s cílem dosáhnout co nejlepšího výsledku, ale zároveň na něj nebude vyvíjen žádný extrémní tlak.
 
Jean Claude Lefebvre, Peugeot Sport Communication

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose