www.car.cz
 

80 let závodu do vrchu Brno–Soběšice
     1.1.2000 00:01 - tisková zpráva


Již tradičně se poslední sobotu v září jede závod do vrchu Brno–Soběšice. Tento automobilový a motocyklový závod byl už od svého počátku významnou sportovní a společenskou událostí. Na první ročník, který se konal 4. května 1924, se přišlo podívat na 30 000 diváků. Přihlásilo se 54 závodníků, mezi kterými nechyběli Eliška Junková a Čeněk Junek, Jindřich Knapp, Adolf Veřmiřovský a mnoho dalších. V následujících letech se závod zařadil mezi nejpopulárnější motoristické podniky v republice. V roce 1929 rozhodlo předsednictvo Automobilového klubu pro Moravu a Slezsko o vybudování závodního okruhu a ve slavné historii pokračovaly závody na Masarykově okruhu.
 
Brněnský Veteran Automoto Club navázal na tuto tradici a obnovil slávu akce pořádáním závodů historických vozidel. Poslední dobou se start přesunul do překrásného parku Ústavu sociální péče pro mládež Kociánka, kde je výstava vozidel, start jednotlivých jízd a vyhlášení výsledků. Předpokládaný start závodu bude kolem 10. hodiny. Divácky zajímavá je partie zatáček hned po startu, ale historická vozidla bude možno obdivovat po celé trase Kociánka–Soběšice–Lesná (Seifertova ul.)–Královoposká ul.–Kociánka. Ukončení je předběžně naplánováno na 15. hodinu.
 
Závod je zařazen do kalendáře akcí Českého autoklubu a má charakter mezinárodního setkání.
Očekává se účast okolo 200 posádek. Mezi startujícími se objeví například Václav Parus na motocyklu ESO, Frankie Mrázek (první Čechoslovák, který vyhrál americkou Daytonu) přijede s na továrním závodním motocyklem Triumph, motocyklový závodník Josef Novák, který letos oslavil 87 narozeniny přijede se závodním speciálem Rudge Replica. Mezi stroji se můžeme těšit na vozy značak Bugatti, Amilcar, MG, Rolls-Royce, RAF atd. a motocykly značek Rudge, Norton, Harley-Davidson, Indian, Henderson, Douglas, Sunbeam, Ariel atd.
Záštitu nad celou akcí si vzala starostka městské části Brno-sever paní Ing. arch. Marta Hartlová společně s místostarostou panem JUDr. Janem Musilem, PhDr. Informace můžete získat také na www.VeteranBrno.cz. Pojďte se i Vy podívat na sváteční přehlídku svědků minulosti. Na své si přijdete, ať jste motorista, nebo pamětník. Tak nezapomeňte 25. září 2004 na letošní jubilejní závod do vrchu Brno–Soběšice.
 
 
tisk info
Karel Kupka, MotorJournal
 
Na obr:
 
Bugatti po M. Bondy se díky starostlivé péči Jiřího Šilhy (za volantem) dochovala v excelentním stavu do dnešních dnů. Miloš Bondy s automobilem Bugatti 37A absolutně zvítězil v závodě Brno–Soběšice v letech 1928 a 1929. Diváci se mohou těšit, že tuto „bugu“ uvidí stejně jako loni i na startu letošního ročníku. Tento závodní automobil pochází z února 1928. Má kapalinou chlazený přeplňovaný (mechanickým kompresorem) čtyřválcový motor OHC, umístěný vpředu a pohánějící zadní kola. Zdvihový objem je 1496 ccm, výkon 90 k, maximální rychlost 190 km/h. Zvuk jeho motoru je nezapomenutelným zážitem.
 
Motocyklový závodník Josef Novák (87 let) staroval v loňském ročníku na stroji Rudge Replica 350 z roku 1931.

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose