www.car.cz
 

Britská rallye: Duval ve druhé etapě zazářil
     tisková zpráva


Britská rally (16. – 19. 9. 2004)
 
Tisková zpráva po 2. etapě
 
 
Posádky týmu BP-Ford WRT Markko Märtin, Michael Park a Francois Duval, Stéphane Prévot posílily během druhého dne Britské rally své pozice v průběžné klasifikaci. Obě absolvovaly další obtížný den. Märtin a Park se s Fordem Focus RS WRC vyšplhali na třetí příčku. Duval s Prévotem ukázali, že ani nedostatek zkušeností s místní soutěží není překážkou. Celý den drželi tempo s lídry soutěže a poskočili na pátou pozici.

Duval rychlostní zkoušky Britské rally příliš nezná, přesto dnes zářil. Za volantem Focusu RS vyhrál tři rychlostní zkoušky a na dalších dvou skončil druhý. Märtin se posunul na pozici zaručující stupně vítězů, a to i navzdory minutové ztrátě, kterou nasbíral v odpoledních rychlostních zkouškách. Jeho v barvách Castrolu jedoucí Focus totiž trápily problémy s nedostatečným výkonem motoru.

Druhá etapa dvanáctého podniku světového šampionátu otestovala piloty ve všech směrech. Podmínky na ranních vložkách byly ještě horší než ty včerejší a na mnoha úsecích čekala na piloty doslova vodní hladina. Také bláto a mlha provázely první kolo rychlostních zkoušek v blízkosti rozsáhlého vojenského prostoru Epynt. Druhé průjezdy se jely již na sušších, ale přesto kluzkých tratích. Odpoledne pak piloti konečně spatřili místo tmavých mraků i modré nebe. Osm rychlostních zkoušek znamenalo 120,72 ostrých kilometrů.

Tak špatné počasí nikdo neočekával a piloti museli řešit další problém – výběr vhodných pneumatik. Podmínky vyžadovaly nasazení měkkých směsí, ale mnoho pilotů mělo, díky restrikcím FIA, právě těchto pneu jen omezený počet, který nestačil. Pak už zbývaly jen dvě možnosti. Použít nevhodnou tvrdou směs a zbývající pneumatiky šetřit, nebo je pro další kolo rychlostních zkoušek použít a doufat, že nakonec nebudou chybět.

Märtin odstartoval do druhé etapy ze čtvrtého místa, ale již na druhé vložce dnešního dne poskočil na třetí místo. Marcus Grönholm totiž havaroval a musel odstoupit. Markko se pak cítil trochu izolovaný. “Ocitl jsem se v území nikoho,“ řekl osmadvacetiletý estonský pilot. “Před námi i za námi byly velké rozestupy, ale v několika okamžicích jsme předtím jeli až za hranou a trocha uklidnění přišla vhod. Problémem byla mlha, ale to je v Británii vždy. Nebyla pravidelná, rychle přicházela i odcházela. Někdy jste se s ní musel poprat, ale někdy měl člověk štěstí a vyhnul se jí. Podmínky byly vůbec nejhorší, které jsem v této zemi kdy zažil. A to mi říkali, že v září bude ve Walesu svítit sluníčko!“

Při druhém průjezdu tří rychlostních zkoušek ztratil Märtin celou minutu a Carlos Sainz se na něj skoro dotáhl. “Začalo to dva kilometry po startu vložky Crychan, první z odpolední série,“ řekl Märtin. “Síla motoru nebyla dostatečná. Motor měl konstantní výkon a alespoň se to nezhoršovalo. Auto jelo ale pomalu, zvláště v úsecích, které vedly do kopce. Na přejezdech jsem se snažil závadu opravit, ale marně.“

Markko nakonec dorazil až do servisního areálu ve Swansea. Tam inženýři odhalili poškození ventilu a dali Focus RS do stoprocentní kondice. Märtin dokončil etapu 17,9 sekundy před Sainzem. “Odpoledne jsme málem přišli o třetí místo, ale nakonec jsme Carlose udrželi za námi a musíme udělat vše proto, abychom dokázali to samé i zítra,“ dodal Markko.

Duval dokončil Britskou rally zatím pouze jednou. Jeho zkušenosti se zrádnými velšskými tratěmi nejsou tedy velké. Dnes ale na kluzkých tratích zářil. Byl nejrychlejší při obou průjezdech 13,33 km dlouhou rychlostní zkouškou Epynt, která je letos nová a na dalších dvou vložkách zajel druhé časy. Posunul se tak ze včerejšího sedmého místa na páté. Den ukončil vítězstvím v divácké rychlostní zkoušce, která se jede v přístavní čtvrti Cardiffu.

“Dnešní vložky byly hezčí, speciálně ta nová. Jízda ve vlhkých podmínkách mi vyhovuje,“ řekl Duval. "Ráno se mi jelo lépe, odpoledne totiž tratě osychaly. Na první ranní zkoušce nám ale nefungoval startovací systém a díky použití manuální verze jsme ztratili několik sekund. To byl náš jediný problém. Jel jsem tak na devadesát procent, protože jsem nepotřeboval jet rychleji. Zdálo se ale, že to stačilo i na vedoucí dvojici soutěže. Byl to lepší den, než jsem očekával.“

“Oproti včerejšku auto lépe sedělo a celkově se mi s ním jelo výborně. Rychlostní zkoušky byly tvrdé a náročné a přesně to sedí nastavení mého vozu. Nemusel jsem dělat ani mnoho oprav v našem rozpise, byl jsem s ním spokojený. Rozestupy jsou velké. Přede mnou i za mnou je velký odstup. Nemám s kým bojovat, ale přesto zkusím zítra ještě trochu zrychlit,“
přidal Duval.

Poslední etapa soutěže je nejkratší, ale všechny vložky patří k soutěžácké klasice. První vůz opustí Swanseu v 6,30 místního času a piloti se vydají na dva průjezdy rychlostní zkouškou Rhondda, která se jede ve Vale do Neath. Třetí vložkou bude opakování dnešní Margam a pak už bude následovat pouze třetí průjezd diváckou superstage v Cardiffu. Cíl je naplánován na 15,35 hod. Na posádky čeká 90 ostrých kilometrů z celkových 394,03. Dobrou zprávou pro všechny je předpověď počasí. Zítra má být sucho!
 
 
Pořadí po 2. etapě
 
1.    LOEB, Sebastien     Citröen Xsara WRC    2.55.19.0
2.    SOLBERG, Petter    Subaru Impreza WRC    2.55.26.3
3.    MARTIN, Markko    Ford Focus WRC    2.57.33.4
4.    SAINZ , Carlos    Citröen Xsara WRC    2.57.51.3
5.    DUVAL, François    Ford Focus WRC    2.59.03.3
6.    ROVANPERÄ, Harri    Peugeot 307 WRC    3.01.00.2
7.    HIRVONEN, Mikko    Subaru Impreza WRC    3.01.02.2
8.    HIGGINS, Mark    Ford Focus WRC    3.03.23.6
9.    STOHL, Manfred    Peugeot 206 WRC    3.03.54.2
10.    WARMBOLD, Antony    Ford Focus WRC    3.07.49.3
 
 
 
tisk info
 
Martin Linhart

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose