www.car.cz
 

Oschersleben: BMW slaví titul. Coronel taky. Seat poprvé zvítězil
     Pavel Jelínek


Předposlední dvojzávod Mistrovství Evropy cestovních vozů hostil o víkendu německý Oschersleben. Startovní pole opět doplnili piloti německého šampionátu, takže do kvalifikace nastoupilo celkem 29 vozů. Boj o nejlepší startovní pozici do první jízdy byl velmi vyrovnaný, prvních devět jezdců se srovnalo do osmi desetin sekundy v pořadí Farfus - Priaulx - Tarquini - D.Müller - Thompson - Diefenbacher - Gené - Tavano - Giovanardi.

Suverénem první jízdy se stal Priaulx, který se hned na startu posunul na vedoucí pozici a do cíle dorazil jako první s náskokem sedmi sekund, pro druhé místo si taktéž s přehledem dojel Farfus. O další pozice byl však sveden souboj mezi oběma Müllery a Giovanardim, který skončil vítězně pro Dirka, čtvrtý Giovanardi byl dodatečně penalizován 30 sekundami za způsobení kolize právě s D.Müllerem, takže body za čtvrté místo si připsal J.Müller.

Smůlu měl loňský šampión Tarquini, který musel ve čtvrtém kole odstoupit pro poruchu, a přišel tak o šanci bojovat o celkové prvenství v seriálu. Naopak slavit již mohli v týmu BMW, neboť bodový zisk ze závodu jim zaručil obhajobu loňského vítězství v hodnocení značek. Stejně tak Angličan Tom Coronel na BMW již ve zbytku sezóny nemůže být poražen v hodnocení mezi jezdci soukromých týmů.

Výsledky 1.jízdy ETCC, Oschersleben:

1. Andy Priaulx BMW Team Great Britain BMW 320i
2. Augusto Farfus AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156
3. Dirk Müller BMW Team Deutschland BMW 320i
4. Jörg Müller BMW Team Deutschland BMW 320i
5. James Thompson AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo


Podobně jako Priaulx v první jízdě se hned v prvním kole druhé jízdy na vedoucí pozici posunul Rydell na Seatu a jako vedoucí muž také projel pod šachovnicovým praporkem, čimž získal premiérové vítězství pro španělskou značku v seriálu Mistrovství Evropy. Vítěz první jízdy Priaulx odstoupil po kolizi s Farfusem, J.Müller po kolizi s Thompsonem, jízdu nedokončili ani García s Diefenbacherem. Ze šestého místa na startu se na druhé místo v cíli probojoval D.Müller, ze sedmého na třetí Farfus, z osmého na čtvrté Coronel. Nejrychlejší mezi jezdci německého mistrovství byla celkově jedenáctá Claudia Hürtgen, která před posledním dvojzávodem vede průběžné hodnocení německého seriálu.

Výsledky 2.jízdy ETCC, Oschersleben:

1. Rickard Rydell SEAT Sport SEAT Toledo Cupra
2. Dirk Müller BMW Team Deutschland BMW 320i
3. Augusto Farfus AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156
4. Tom Coronel Carly Motors BMW 320i
5. James Thompson AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156



V celkovém hodnocení mezi jezdci si tak nejvíc polepšil D.Müller ziskem 14 bodů, na kontě jich má celkem 107 a je velmi blízko zisku titulu. Druhý Priaulx ztrácí 12 bodů a třetí J.Müller dalších 5. O mistru Evropy se mezi těmito třemi jezdci rozhodne až v posledním závodě 8.října na trati v Dubaji, která byla zařazena do kalendáře teprve letos. Už dnes je ovšem jasné, že šampiónem bude jezdec na voze BMW, po dvou letech tak bude narušena nadvláda italských vozů Alfa Romeo.

Mezi značkami už je rozhodnuto, BMW s 253 body nemůže být Alfou Romeo se 192 body předstiženo. Třetí Seat se po solidním bodovém zisku může chlubit 86 body.

Soukromníkům kraluje Coronel se 140 body, o druhé místo ještě mohou svést souboj Tavano a Balzan, kteří nasbírali 96, resp. 91 bodů. V Týmové trofeji se bude rozdělovat ještě mnohem víc bodů, než kolik dělí rivaly BMW Team Deutschland se 198 a AutoDelta Squadra Corse se 188 body.

Více informací a fotografie na www.fiatouringcars.com.

Kamil Dušek

pro www.car.cz


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose