www.car.cz
 

Engeho premiéra v zámořské IRL: Havárie před cílem. 16 místo!
     tisková zpráva


Tomáši Engemu při premiérovém závodu IRL v Kalifornii chybělo pouhých šest kol do cíle, když jeho účinkování ukončila havárie. Český jezdec týmu Patrick Racing byl nakonec klasifikován na 16. místě, což znamená zisk čtrnácti mistrovských bodů.

Závod v Kalifornii byl vypsán na 400 mil což znamenalo 200 kol. Enge si proti kvalifikaci na startu polepšil o jedno místo na 18. pozici, protože na startu chyběl Darren Manning, který v sobotní kvalifikaci havaroval a lékaři mu start nedoporučili. Český jezdec si musel zvyknout na odlišný styl závodění, protože při závodech na oválech je vedle sebe často několik jezdců, což na klasických okruzích nastává pouze na startu. Enge se s těmito nástrahami dokázal za pomoci spottera Al Unsera juniora, který mu hlásí pozice ostatních vozů, vyrovnat a v průběhu závodu se pohyboval mezi 16. až 20. místem.
 
 V prvních třech čtvrtinách závodu došlo pouze k jedné žluté fázi, kdy na trať vyjel zpomalovací vůz, o to dramatičtější byl ale závěr závodu. V poslední čtvrtině došlo ke čtyřem žlutým fázím, ta poslední byla bohužel způsobena Engeho nehodou. Liberecký rodák ztratil pouhých šest kol před cílem kontrolu nad vozem a narazil do bariéry, do jeho vozu ještě navíc narazil jeho někdejší týmový kolega z týmu mySAP.com Tomas Scheckter. Pro oba jezdce tím závod skončil, přesto byli klasifikováni na 16. resp. 15. místě. Enge i Scheckter se poté podrobili preventivnímu vyšetření, naštěstí nedošlo k žádnému zranění.
 
V průběhu závodu se 23x změnilo pořadí na čele závodu, kde se vystřídalo šest jezdců. Z triumfu se nakonec radoval Adrian Fernandez, největší důvod k úsměvu měl ale druhý Tony Kanaan, který si definitivně zajistil letošní titul šampiona. Enge je se ziskem 14 bodů na 29. místě průběžného pořadí.
 
Tomáš Enge Q&A
 
Jak se cítíte po prvním závodu IRL?
Fyzicky jsem zcela v pořádku, ale pochopitelně jsem zklamaný, že jsem nedojel do cíle. Nejvíce je mi líto rozbitého vozu, protože z výsledkového hlediska je tam rozdíl asi jenom jednoho místa. Našim plánem bylo příliš neriskovat a soustředit se na dokončení závodu. To ale v žádném případě neznamená, že bych nebojoval. Po startu fungoval vůz poměrně dobře a dokázal jsem předjet několik soupeřů. Potom jsem ale začal ztrácet, ačkoliv jsem jel zatáčky bez ubírání plynu. Po celý závod se zdálo, že vůz funguje zhruba prvních pět kol na nových pneumatikách, potom ztrácí. Snažili jsme se v rámci možností udělat úpravy nastavení, při zastávkách jsme měnili přítlak předního křídla a také jsem z kokpitu zkoušel měnit vyvážení mezi levým předním a pravým zadním kolem. Nic z toho ale nepomohlo.
 
Co bylo příčinou nehody?
Vůbec nemám tušení. Vůz mi najednou ustřelil a už se ho nedalo zkrotit. Byla to divná nehoda. Vždy, když jsem v minulosti havaroval, tak jsem měl ihned nějaké vysvětlení nebo tušení, co se mohlo stát. Navíc k nehodě došlo v zatáčce mezi zadní a cílovou rovinkou, která je jednodušší, podstatně těžší je zatáčka mezi cílovkou a zadní rovinkou. Obě zatáčky se stejně jedou na plný plyn. Nejel jsem ani těsně za jiným vozem, takže vůz měl normální přítlak. Musíme počkat, až tým dostane data z počítače ve voze, což však bude až doma v Indianapolis, protože po nárazu byl poškozen kabel vedoucí z počítače a v Kalifornii to nešlo narychlo opravit.
 
Mluvil jste s Tomasem Scheckterem?
Hovořili jsme spolu v nemocnici. Měl nějaké problémy s motorem, proto při restartech vždycky ztrácel. Při nehodě s tím nemohl nic dělat, neměl se kam vyhnout a mohl jenom brzdit. Byl to smolný závodní incident.
 
Když pomineme nehodu, jak jste spokojen s průběhem závodu?
Absolvoval jsem několik hezkých soubojů, což se mi líbilo, celkově však nebyl vůz dostatečně rychlý. S inženýry byla dobrá komunikace, nastavení vozu nebylo až tak špatné. Domníváme se, že motor neměl očekávaný výkon. Ve chvíli nehody jsem ztrácel tři nebo čtyři kola, což je strašně moc. Musíme pečlivě prostudovat data, abychom zjistili, co přesně se stalo.
 
Jak probíhala spolupráce s Al Unserem juniorem, který je vaším spotterem?

Bylo to perfektní, v průběhu závodu jsme neměli jediný problém. Al mi také radí třeba při volbě stopy a máme hodně podobné názory. Chtěl bych mu touto cestou poděkovat.

 

BPA

tisková info

oficiální stránky týmu: www.bpa.cz


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose