www.car.cz
 

Evropský šampionát si odskočil na nový okruh do Dubaje
     Pavel Jelínek


Poslední dvojzávod evropského šampionátu cestovních vozů se uskuteční na zbrusu novém závodním okruhu v Dubaji ve Spojených arabských emirátech. Vzhledem k odlišným zvyklostem v této zemi jsou tréninky naplánovány na čtvrtek a závod na pátek.

Připomeňme, že o titulu mezi výrobci je již rozhodnuto, stejně jako loni jej získala bavorská značka BMW se značným náskokem před italskou Alfou Romeo. Z titulu Mistra Evropy se bude taktéž radovat pilot BMW, o jeho držiteli se však rozhodne až v pátečním závodě mezi trojicí jezdců. Největší šanci na celkové prvenství má devětadvacetiletý Němec Dirk Müller z továrního týmu BMW Deutschland. Během sezóny se mu zatím podařilo získat 107 bodů. Jeho nejlepší umístění v evropském šampionátu pochází z roku 2002, a to čtvrté místo, z dalších úspěchů je možno jmenovat například celkové vítězství ve třídě GT v americké sérii Le Mans nebo čerstvé prvenství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu. Největším soupeřem mu bude o rok starší Angličan z týmu BMW Great Britain, Andy Priaulx.

Na Dirka ztrácí 12 bodů, takže se v závodě bude muset velmi snažit, k dispozici už totiž zbývá jen dvakrát 10 bodů. Priulx nastoupil do evropského mistrovství teprve minulý rok, ovšem hned ve své první sezóně tři závody vyhrál a celkově skončil třetí. Svou kariéru začínal na motokárách a terénních motocyklech, ovšem už v roce 1995 vyhrál svou třídu v závodech automobilů do vrchu a také cenu pro nejlepšího mladého britského závodníka.

Poté se objevoval v různých závodech britského mistrovství. Posledním uchazečem o titul je jmenovec a týmový kolega Dirka, Němec narozený v Holandsku, Jörg Müller. Ten je z uvedené trojice nejstarší, má 35 let, bohaté zkušenosti ze závodů jak s cestovními vozy, tak s formulemi, dvakrát skončil v šampionátu druhý - máinulý rok o pouhý bod, na kontě však letos má "pouhých" 90 bodů, takže šance na první místo v seriálu je spíše už pouze teoretická.

Jak již bylo zmíněno, dnes se v Dubaji na trati neustále znečišťované všudypřítomním pískem odjely dva volné tréninky a také kvalifikace. Z uchazečů o celkové vítězství se nejvíce dařilo Priaulxovi, který zajel s přehledem nejrychlejší kolo a do první jízdy odstartuje z prvního místa. Velkým překvapením byl výkon Itala Rangoniho, kterého by se soukromou Alfou Romeo na druhé startovní pozici tipoval jen málokdo. Následuje smečka italských továrních Alf Romeo s piloty Tarquinim, Thompsonem, Farfusem a Giovanardim, jezdcům BMW Deutschland se kvalifikace až tak moc nepovedla a do první jízdy vyrazí až z deváté (Jörg) a desáté (Dirk) pozice.

Je však nutno mít na paměti, že Dirkovi zbývá ke zisku titulu už jen onen pověstný krůček, navíc je potřeba počítat se systémem startu do druhé jízdy, kdy prvních osm pilotů startuje v opačném pořadí, než ve kterém dojeli do cíle jízdy první. Více informací je možno získat na www.fiatouringcars.com, na stránce časoměřičů www.mst-group.co.uk je možno shlédnout výsledky prakticky ihned po odjetí závodu. Letošní mistr Evropy bude znám zítra odpoledne, o konečných výsledcích neopomeneme informovat.


Kamil Dušek


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose