www.car.cz
 

David Komárek se po úspěšné Sosnové chystá na domácí Horáckou
     Pavel Jelínek


Těsně za absolutní medailí skončil při posledním podniku v severočeské Sosnové David Komárek s vozem Mitsubishi lancer EVO VI skupiny A. Zajel zde tak jeden ze svých nejlepších letošních výsledků v automobilových soutěžích a zároveň si vybojoval celkové šesté místo. Nyní se jezdec i se svým navigátorem Zdeňkem Roupcem připravuje na domácí Horáckou rallye a startovat by chtěl rovněž v listopadové Rallyšou Modřice v okolí Jihomoravské metropole.
 
Bedna to sice nebyla, ale jinak dobrý. Těžko být ještě lepší, byl jsem spokojený s tím, jak to dopadlo,“ komentoval David výsledek z posledního letošního sprintu. Dobře ví, že vozy třídy WRC nelze za normálních okolností porážet.

Celkově po celé sezóně pak dvojici z Okříšek na Třebíčsku patří solidní 6. místo. Loňskou celkově čtvrtou pozici ani titul mistrů neupravených vozů sice neobhájil, ale to bylo dáno tím, že vloni dojeli 6 sprintů, ale letos pouze 4. Pokud ale dojeli, byl výsledek slušný. V domácích Okříškách ( po poněkud podivné penalizaci ještě před startem soutěže) si připsali šesté místo, v Brně byli čtvrtí, v Blovicích pátí a na závěr další bramborová medaile. Po ročním poznávání a zároveň dolaďování „áčka“ David celkem spokojeně říká: „Auto jede dobře a je s ním zábava závodit. Není to taková nuda, jako s eNkem.“

Ale vraťme se do Sosnové. Ta pro posádku z Vysočiny nezačala úplně dobře. „Ještě před letmým startem první erzety na okruhu v Sosnové jsem bouchnul do betonových panelů a lehce „poladil“ zadní geometrii.

Obul jsem sice mokré pneu, ale ty byly trošku starší a vůbec nefungovaly. Další chybou bylo to, že zadní diferenciál , který jsme museli vyměnit po Vyškově, byl nastavený na Korsiku a na blátě to bylo těžko ovladatelné. Na suchém asfaltu to ale bylo moc dobré,“
popisoval příčiny problémů David.

Další průběh soutěže si už ale jezdec celkem pochvaloval: „Potom již bylo všechno celkem v pohodě. Pouze na blátě to auto nechtělo moc zatáčet a lehce jsme zde ztráceli. Udělali jsme opět nějaké změny a auto výrazně lépe odjíždělo ze zatáček. Jinak na RZ3 jsem v Holanech udělal hodiny a na RZ 6 jsem si to zopakoval asi o 300 metrů dřív.“
 
Sosnová se ovšem do historie nezapsala pouze tím, že byla poslední soutěží seriálu. Ještě patrně dosti dlouho se bude hovořit i o (dalším) policejním zátahu na závodníky a o incidentu Tomáše Vojtěcha, na jehož závodní vůz skočil v pominutí smyslů (nebo snad je  to běžné, skočit před rozjíždějící se  auto ?) policista. A co na toto téma dodává David Komárek?
 
Jenom to, že mezi RZ1 a RZ 2 bylo opravdu málo času a muselo se dost spěchat. Někdo zapomněl, že se musí po servisu auto natankovat a to něco zabere. Potom zbývá času málo a musí se jet určitě rychleji, než dle předpisů. Myslím, že to byl největší problém.“
 
Takže pořadatelé mají důvod k zamyšlení… Pokud pak jde o nejbližší starty posádky Komárek - Roupec, objeví se již  o příštím víkendu na domácí Horácké rallye
( s číslem 11) a uvažují také o startu v Brně, tedy přesněji v Rallyšou Modřice. Ta se pojede v polovině listopadu na zcela nových tratích proti minulým ročníkům.

Celkově David letošní sezónu může hodnotit jako úspěšnou. Kromě sprintrallye totiž startuje také s dalším vozem v závodech do vrchu. Zde obhájil titul mistra republiky skupiny M, tedy těch nejrychlejších „plechových“ vozů, jaké zde jezdí. Jeho otec Josef pak skončil druhý. Oba do kopců jezdí rovněž s lancery, ovšem výkon každého z nich přesahuje 500 koní a rychlejší než dvojice Komárků bývají pouze sportovní prototypy a některé z formulí.
 
Pavel Jelínek, www.car.cz
 
Tisková informace Komvet Racing,
V Brně 15. října 2004
 
 
Sosnová 2004-  výsledky:
1. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) 34:05,6 min., 2. T. Vojtěch, Š. Palivec (Peugeot 206 WRC) -57,8, 3. Volf, Latif (Škoda Octavia WRC) -1:05,4, 4. Komárek, Roupec (Mitsubishi Lancer EVO VI) - 2:06,6, 5. Semerád, Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO VII) -2:14,2, 6. Chvojka, Volf (Ford Escort Cosworth) -2:16,4.
 
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose