www.car.cz
 

IRL: Tomáš Enge se vyhnul všem kolizím a skončil 13
     tisková zpráva


Enge poprvé v cíli závodu IRL - (18.10.04)

Tomáš Enge se v dramatickém a nehodami nabitém závodu IRL v Texasu dokázal vyhnout všem nástrahám a poprvé v této sérii dokončil závod, v cíli byl odmávnut na 13. místě.

Závodní víkend v Texasu provázelo teplé a slunečné počasí, které na tribuny přilákalo 70 000 diváků, kteří viděli dramatickou podívanou. Enge do závodu odstartoval z 15. místa, protože Dario Franchitti musel po včerejší nehodě použít náhradní vůz a byl proto odsunut na konec startovního pole. Po většinu závodu se na čele závodu držel Helio Castroneves, který nakonec dokázal proměnit pole position ve vítězství. Hned v úvodu závodu došlo ke žluté fázi, když Ed Carpenter očesal po kontaktu se zdí svůj vůz.
 
Podstatně dramatičtější situace se odehrála 13 kol před cílem, kdy v cílové zatáčce ztratil Franchitti kontrolu nad svým vozem a stáhnul s sebou i Alexe Barrona. Oba jezdci i přes hrůzostrašně vyhlížející nehodu vyvázli bez zranění. Enge jel po většinu závodu osamoceně, vlastnosti vozu mu neumožňovaly jet v těsném kontaktu se svými soupeři. Český jezdec dokázal zůstat stranou všech problémů a na své konto si připsal první dokončený závod IRL, v cíli mu patřilo 13. místo.
 
Tomáš Enge: „Splnil jsem primární cíl pro tento závod. V tomto ohledu jsem spokojen, ale jinak to nebylo ono. Vůz se nechoval úplně ideálně, zvláště záď byla trochu nervózní a většinou trvalo několik kol po výměně pneumatik nebo restartu, než se vše srovnalo. Tento problém byl obzvláště patrný při jízdě v závěsu za jiným vozem. Zhruba po polovině závodu jsem měl horkou chvilku na výjezdu z první zatáčky a potom jsem se už raději soustředil hlavně na dojetí do cíle. V průběhu závodu jsem se naštěstí dokázal vyhnout všem kolizím, ačkoliv zvláště v závěru při středu Barrona a Franchittiho to bylo těsné. Spotter mě sice varoval, že došlo ke kolizi, ale musel jsem přejet přes nějaké trosky a proto jsme raději hned preventivně vyměnili pneumatiky. Dokončení závodu určitě znamená zisk cenných zkušeností, což je dobrý vklad do příští sezony.“
 
Steve Newey, manažer týmu: „Byl to těžký závod, vůz se nechoval zcela ideálně a také motor asi neměl ideální výkon. Tomáš odvedl dobrou práci, dojel do cíle a získané zkušenosti se budou hodit v příští sezoně.“
 

Antonín Charouz, Engeho manažer: „Osobně jsem spokojený, protože Tomáš dojel do cíle a to je pro něj v této chvíli nejdůležitější. Tyto závody se výrazně liší od toho, na co je zvyklý a musí sbírat zkušenosti. Od týmu jsem měl pozitivní ohlasy na jeho vystoupení. Hlavním smyslem letošních startů byla příprava na příští sezonu a myslím, že tento účel byl splněn, protože všichni vědí, na čem musí do budoucna hlavně zapracovat.“

 

BPA

 

oficiální stránky : www.bpa.cz

Enge povzbuzen prvním dnem v Texasu - (17.10.04)

Tomáš Enge odstartuje do závodu Chevy 500 v Texasu ze 16. místa, v průběhu pátečních jízd se spolu s týmem Patrick Racing věnoval nastavení vozu, ve kterém dosáhli pokroku.

Enge se na ovál do Texasu vrátil po čtyřech týdnech, vyzbrojen zkušenostmi z předchozích testů a také ze svého prvního závodu IRL v Kalifornii. Jeden a půl míle dlouhá trať v Texasu patří mezi nejrychlejší v kalendáři IRL, což potvrdily kvalifikační průměry, nejrychlejší jezdci pokořili hranici 215 mil za hodinu. Zvláštností je odlišný časový program víkendu, kvalifikace se jela po jediném volném tréninku. V jeho úvodu měl Enge menší problémy s elektronikou, které však tým rychle vyřešil a český jezdec zajel 19. čas. V kvalifikaci dokázal český jezdec vylepšit svůj čas, což mu vyneslo o jednu příčku lepší umístění. Kvalifikaci vyhrál už počtvrté v řadě Helio Castroneves, který však stále letos čeká na triumf v závodu.
 
Do výsledků kvalifikace pak ještě promluvili techničtí komisaři, kteří na vozech jezdců Tomase Schecktera a Townsenda Bella z týmu Panther Racing shledali prohřešek vůči pravidlům a oba byli proto odsunuti na konec startovního roštu. Enge se tak posune na startu na 16. místo.
 

Tomáš Enge: „Už před víkendem jsme věděli, že to na rychlém oválu nebudeme mít snadné a výsledek kvalifikace mě po volném tréninku trošku překvapil v pozitivním směru. Proti tréninku bylo o trochu chladněji a vůz se po úpravě nastavení choval lépe. Snížili jsme přítlak zadního křídla, abychom dosáhli vyšší rychlosti na rovinkách. Myslím, že jsme poměrně blízko ostatním jezdců Chevroletu s výjimkou Tomase Schecktera, který má vyšší specifikaci motoru. Zítra máme dva tréninky na doladění vozu pro závod, hlavně půjde o odladění chování pří jízdě ve vzduchové kapse.“

BPA


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose