www.car.cz
 

Petr Válek si s novým Porsche GT RSR rozumí a sbírá medaile
     Pavel Jelínek


Dva starty s novým Porsche GT RSR má nyní za sebou ostravský Petr Válek a tým Renauer Motorsport. Na Podzimní ceně Brna i na Epilogu v obou případech na brněnském Masarykově okruhu dojel shodně na třetím místě absolutního pořadí. Ještě třináct minut před koncem Epilogu to ovšem vypadalo dokonce na stříbro.

“Auto jsme pořídili těsně před Podzimní cenou Brna, takže to vlastně byla jeho premiéra. Stačili jsme testovat, ale jen trochu a to ještě na maďarském Pannoniaringu. Takže jsem vůbec nevěděl, co si můžu s autem dovolit a jaké má hranice. Proto jsme brali Podzimní cenu především jako trénink na Epilog,“ říká Petr Válek, který s rakouským týmem Renauer Motorsport spolupracuje již několik let. A připomeňme, že v jeho typických žlutých barvách jezdil ( a vyhrával) také se sportovním prototypem Tampolli SR2 Alfa Romeo. A právě s touto „plackou“ má mimo  jiné na kontě již také prvenství v Epilogu. Jenže placky jsou nyní na našich okruzích zapovězeny, takže tým musel hledat náhradu, kterou našel právě v porsche.

Ve srovnání s vozem Machánkova týmu - dobře známým z našich okruhů - se podle šéfa týmu Seppa Renauera jedná prakticky o stejné auto. “Je to Porsche 911 GT RSR po repasi, vlastně jako nové. Nutno dodat, že Podzimní cenu jsme jeli ještě ve třídě N GT, ale Machánek jezdí ve volné formuli. Takže může mít více úprav a nemá uškrcený výkon motoru,“ vysvětloval Rakušan, který nechybí na většině českých mistrovských závodů. Doplnit můžeme i to, že se jedná o repliku vozu, který vyhrál loňský seriál závodů FIA GT. Podobný krasavec pak přijde na řádově 200 000 Euro.
 
Renauer Porsche 911 GT3 RSR @ foto Vláďa R
 
Z tréninkových důvodů na Podzimní ceně Brna tým startoval ve stejné sestavě, jako vzápětí na Epilogu, tedy Němec Wolfgang Kaufmann, Rakušan Jurasz a Petr Válek.
Podzimní cena se pak pro tým vyvíjela velmi dobře, přestože z testovacích důvodů měla posádka v plánu celkem 5 zastávek v boxech. „Díky tomu jsme byli až třetí. Ale věděli jsme, že jsme schopni být rychlejší, o čemž svědčily naše lepšící se časy. Takže jsme byli vlastně s výsledkem a  s autem velmi spokojeni.

Vše jsme podřídili přípravě na dvanáctihodinový závod Epilog, který byl původně  ohlášen. Pro nás to bylo velké zklamání a velká finanční ztráta, že se nakonec závod zkrátil na polovinu. Měli jsme připravena dvě auta - porsche a BMW.Takže bylo velmi těžké prokombinovat posádky pro závod. Proto jsem startoval vlastně ve dvou autech najednou
,“ říká Válek.
 
Naše strategie byla jasná. S porsche je nejrychlejší ( a má také nejvíce  zkušeností z Porsche cupu atd.) Kaufmann a v mém BMW zase já, proto jsem rozjížděl BMW a porsche Kaufmann. Jurasz jel svůj díl za světla, já za tmy a Kaufmann to dotáhl do cíle. Já jsem zase dojel do cíle s BMW,“nastínil strategii týmu Petr Válek.
 
Při Epilogu pak vše vycházelo snad i lépe, než v týmu mohli očekávat. Při účasti dvou bezkonkurenčních vozů Mercedes Benz AMG v úpravě pro DTM, dvou srovnatelných porsche týmu Slováka Machánka a několika dalších porsche žlutý vůz s číslem 2 po většinu závodu držel skvělé druhé místo. Tak tomu bylo ještě čtvrt hodiny před koncem, kdy měl na další vůz Mercedes Benz AMG náskok jeden a půl kola.
 
Jenže 13 minut před závěrečným odmávnutím musel vůz neplánovaně do boxů na výměnu baterie, jak vysvětluje ostravský jezdec:„O problému s alternátorem jsme věděli asi hodinu před cílem a doufali jsme, že to vyjde, protože jakákoli oprava by nás zbrzdila. To vše jsem věděl jen z vysílačky, protože tou dobou jsem už seděl v BMW. Vím, že naši technici kalkulovali ztrátu při opravě a došli k závěru riskovat nebo maximálně vyměnit v nouzi baterii, což se také stalo. V případě opravy bychom ale klesli až na páté nebo šesté místo… Proto jsme zvolili raději výměnu baterie a risk, že budeme muset znovu do boxů.“

Stříbro nakonec posádka neudržela, ale bronzová medaile je v silné konkurenci jistě také slušná. V boxech se v závěru závodu hovořilo i o možnosti podání protestu a hrozbě diskvalifikace od týmu Antonína Charouze z důvodu, že Kaufmann prý strávil za volantem více času, než bylo povoleno ... Vše vysvětluje opět Petr Válek:
Bronzová medaile je dobrá, ale není výborná. Diskvalifikace nám nehrozila, měli jsme vše pod kontrolou. Jak pauzy mezi jízdou, tak maximální čas za volantem. Panu Charouzovi a panu Maděryčovi se zdálo, že to není tak, proto si to prověřovali. Ovšem, i když jsem trénoval málo, tak musím dodat, že jsem jezdil časy blížící se časům Kaufmannovým. Bylo tedy zbytečné, aby jezdil nějak déle, než my.“
 
Zajímavé věci se děly již v tréninku, jak pokračuje  jezdec: „Tým pana Charouze měl velkou starost, aby dostal oba mercedesy na start závodu do první řady. Proto ve druhém tréninku, kdy jelo jen 15 nejrychlejších a mercedes se startovním číslem 51 byl až třetí za námi, si dovolit zastavit ostatní jezdce v boxech a chlapci od mercedesu měli volnou dráhu, jako u Superpole, které se ale jelo až druhý den…..

Tak nevím, jak by to prošlo, kdybych zastavil já půlku startovního pole, aby Kaufmann měl volnou dráhu ….?“
 
Doplňme, že k bronzu přidal ještě ve skupině 12. a celkové 22. místo druhý týmový vůz posádky Petr Válek, Marek Zdražil a Petr Piller se 128 ujetými koly. Porsche týmu Renauer Motorsport ujelo za šest hodin celkem 153 kol s nejrychleji zajetým kolem 150,728 km/hod., zatímco jeho dva pokořitelé ujeli 159 a 154 kol.
 
Vzhledem k blížícímu se konci roku je čas i na zhodnocení celé sezóny: „Co jiného dodat, sezóna 2004 je za námi. Ted musíme začít rychle chystat techniku na sezónu příští, věnovat se sponzorům a doufat, že příští rok bude dost aut na startu Českého mistrovství, protože jen díky většímu počtu aut budou závody zajímavější.
 
Musím také pochválit organizaci samotného Epilogu, bylo hodně doprovodného programu a díky tomu se diváci nenudili. Klidně by to mohlo být každé závody, možná by pak chodilo na závody více diváků,“ zakončuje povídání Petr Válek.
 
 

Pavel Jelínek, www.car.cz

Tisková informace týmu Válek Autosport a Renauer Motorsport
V Brně 16. října 2004
 


Výsledky Epilog 2004
          
 A.CHAROUZ/A.LACKO/J.CHAROUZ CZ /CZ /CZ Mercedes - Benz 159 6:01:46.043 142.481 2:02.964 89 158.183 
2. 51 AMG M3000 Mercedes
SEDIVY/BEZAK/BERT/CHAROUZ USA/SK/D/CZ Mercedes - Benz 154 6:02:41.159 137.650 - 5 LAPS 2:06.223 132 154.099
3. 2 Renauer Motorsport
P.VALEK/M.JURASZ/W.KAUFMANN CZ /A /D Porsche GT3 RS 153 6:02:27.770 136.841 - 6 LAPS 2:09.046 35 150.728
4. 9 Machanek Racing
MACHANEK/STUDENIC/RACZ/VENC SK/SK/H/CZ Porsche 996 GT3 152 6:03:13.178 135.663 - 7 LAPS 2:12.473 55 146.828
……….
22 (12). 3 Valek Autosport
P.VALEK/M.ZDRAZIL/P.PILLER CZ /CZ /D BMW M3 128 6:02:25.423 114.494 - 31 LAPS 2:29.051 36 130.498


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose