www.car.cz
 

Třebíč a Pavel Kundrát = životní výsledek a satisfakce
     tisková zpráva


Životního výsledku dosáhl minulý víkend při Horácké Rally v Třebíči Pavel Kundrát. Spolu se svým spolujezdcem Františkem Poláčkem a Škodou Felicií Kit Car 1600 poprvé zvítězil ve třídě A6 a zároveň obsadil třetí pozici v nabité skupině A.
 
Do soutěže vstupovala dvojice týmu Kundrát Motorsport s jasným cílem. Jednak chtěla opět dokončit celý závod a také se hodlala poprat o stříbrnou pozici ve třídě A do 1600 cm³. K tomu jí stačilo dojet do druhého místa, a to se jí také hned od úvodních kilometrů rychlostních zkoušek dařilo. Po třech vyhraných testech první sekce se na čele usadil Roman Odložilík se Suzuki Ignis S1600, s odstupem 38,7 sekundy za ním následoval Kundrát. Hned po první vložce odstoupil kvůli technické závadě Petr Vlašín s Citroënem C2 Challenge (řazení) a když v servisu odevzdal jízdní výkaz i Odložilík (problémy s elektronikou), Pavel Kundrát se tak záhy posunul na vedoucí příčku třídy.
 
Mezi tím se tratě zahalily do tmy a posádky vstupovaly do druhé části první etapy. Čtvrtou RZ vyhrál Kundrát, s minimálním odstupem 1,1 vteřiny následoval Milan Kneifel s „úzkou“ felicií. Na další vložce jedoucí se z části za husté mlhy prolétl nejrychleji cílem Kneifel o půl sekundy před Kundrátem. Defekt postihl Jiřího Vlčka s kitovým Peugeotem 206, Petr Hapala s další felicií nasazenému tempu zjevně nestačil. „Nemohl jsem dosáhnout na vypínače světelné rampy. Za husté mlhy nebylo vidět ani na krok a světla z ní vytvořila bílou stěnu. Po dvou stech metrech nebylo po mlze ani památky a já musel zase světla zapnout. Raději jsme tuto vložku vypustili a tím i něco ztratili,“ popisoval večerní dobrodružství Pavel Kundrát.
 
Šestou rychlostku vyhrál opět Kundrát, když Kneifelovi nadělil téměř 11 sekund. Po první etapě tedy vedl náš jezdec, druhý byl Kneifel (+1:53.7), třetí Vlček (+5:26.9) a poslední Hapala ztrácel už téměř sedm a půl minuty.
Do druhé etapy startovali Kundrát s Poláčkem již před sedmou hodinou ranní. Z dosažených časů v pěti zkouškách první sobotní sekce bylo ale jasné, že se naše posádka dobře vyspala. Nejrychleji totiž projela všemi měřenými úseky a ke svému pátečnímu náskoku přidala dalších 77 sekund. Pavel Kundrát si tak jel pro své premiérové vítězství, ale před sebou měl ještě dva průjezdy stejnými vložkami, které čítaly více jak 80 „ostrých“ kilometrů.
 
Z tempa ale Pavel Kundrát slevil až na 15. a 16. rychlostní zkoušce, když tyto oba testy vyhrál Jiří Vlček. Na svého největšího rivala Milana Kneifela tak měl Kundrát před poslední pěticí erzet náskok už 3:45.4 minuty. Tři testy závěrečné sekce vyhrál Vlček, po jednom prvenství zaznamenali Kundrát a Kneifel. Na poslední vložce ale postihla nehorázná smůla Kneifela, který musel vinou závady převodovky odstoupit z jinak dobře rozjetého závodu. Pořadí v cíli tak bylo následující: 1. Kundrát, 2. Vlček (+6:42.9), 3. Hapala (+19:23.7). Více ceněným ale bylo pro Pavla Kundráta s Františkem Poláčkem třetí místo mezi vozy skupiny A, kterou vyhrál Dušan Kouřil se Seatem Ibiza Kit Car před druhým Mariánem Šínem na dalším „dvoulitru“ Peugeot 306 Maxi.
 
Na případu naší dvojice se potvrdilo známé rčení, že soutěž končí až na cílové rampě. Při přejezdu z poslední RZ do servisu se v autě ozvala rána a z motoru začal vycházet hustý bílý kouř. Posádka přesto dojela až do servisní zóny a už byla téměř smířena s tím, že cíl soutěže neuvidí. Nakonec se ale rozhodla přejezd do Třebíče absolvovat. Mechanici naložili do auta čtyři dvoulitrové láhve vody na dolévání a celý tým se modlil, aby motor vydržel. Naštěstí se to podařilo a Kundrát doslova „dotáhl“ hlučné auto jedoucí jen na tři válce až na rampu.
 
 „Tolik nervů jsme s Frantou ještě za naši kariéru nezažili!!! Z motorového prostoru a z výfuku nám celou cestu stříkala voda. Pravidelně jsme dolévali vodu do expanzky a doufali, že motor vydrží. I kdybych měl feldu přes rampu přervat, tak bych to udělal. Jsme ale v cíli a to je hlavní. Podařilo se nám splnit oba cíle, které jsme si před soutěží dali. Jelo se mi fantasticky a kromě problémů v závěru auto fungovalo perfektně,“ řekl po soutěži viditelně šťastný Pavel Kundrát. Pravděpodobnou příčinou závažných problémů s motorem byl zlomený ventil. Přesný rozsah poškození ale bude znám až po demontáži a důkladné kontrole.
 
 
Vítězstvím v Třebíči se Pavel Kundrát posunul před Michaela Hondu na druhé místo pořadí třídy A6 a stal se tak neoficiálním vicemistrem republiky. Pomyslný titul vybojoval smolař soutěže Milan Kneifel, který měl prvenství zajištěno už po Barum Rally. Umístění na „bedně“ ve skupině A znamenalo pro Kundráta posun z průběžné 12. příčky na skvělé sedmé místo. Závěrem sezóny si tak Pavel Kundrát s Františkem Poláčkem dokonale spravili chuť zkaženou třemi odstoupeními v polovině roku.
Již nyní začíná v týmu příprava na nadcházející sezónu, která pro naší posádku začne již 8. ledna při rakouské Jänner rallye. Ještě před tímto termínem vám ale přineseme rozhovor s Pavlem Kundrátem, který bude hodnotit letošní soutěžní rok a poodhalí své plány na příští sezónu.
 
Na našich oficiálních stránkách www.kundratmotorsport.zde.cz si již nyní můžete prohlédnout „vážně - nevážnou“ fotoreportáž ze zákulisí týmu Kundrát Motorsport v průběhu Horácké Rally.
 
Pavel Kacerovský
Kundrát Motorsport

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose