www.car.cz
 

Milan Kneifel cíl v Třebíči neviděl- skončil v poslední RZ
     tisková zpráva


PEGAS Rally Team
 
Poslední vložka zhatila solidní výsledek
 
Jako den a noc se dají charakterizovat letošní výsledky posádky PEGAS Rally Teamu Milan Kneifel – Jaroslav Blažek na soutěžích Mezinárodního mistrovství České republiky. Po úspěších v první polovině sezony přišla těžká havárie na Barum rally a na Horácké rally dělilo zlínskou posádku od cílové rampy pár kilometrů poslední rychlostní zkoušky.
 
Výrazné poškození vozu Škoda Felicia Kit Car 1600 z dílen Vlastimila Brůzla na zlínské Barum rally znamenalo nejen neúčast na Rally Příbram, ale rovněž nutnost hledat pro poslední podnik sezony náhradní vůz. Pro Horáckou rally padla volba na „úzkou“ Škodu Felicia 1,6 z dílen V.D.K. Motorsport, jmenovitě Radka Krotkého. Ta byla na soutěž výtečně připravena, jeho majitelé okamžitě reagovali na jakékoli přání členů posádky. „I když by Radek Krotký obětoval pro vůz duši, kit to samozřejmě není. Ve výkonu motoru předešlého a tohoto vozu byl podstatný rozdíl, což bylo na rychlých tratích Horácké rally znát. Přesto jsme si potvrdili, že v horších podmínkách a na technických tratích lze i s tímto vozem špičce třídy A6 konkurovat,“ popsal prvotní dojmy Milan Kneifel.
 
Chybějící strmé řízení, které jezdce trápilo zejména v retardérech, bylo sice jedním z důvodů opatrnějšího úvodu, odstup za konkurencí po prvním testu nebyl příliš výrazný. To už se nedalo říci po druhé vložce, kde posádku PEGAS Rally Teamu postihl defekt levého předního kola. „Vůbec si neuvědomuji jakýkoli náraz či místo, kde bychom mohli pneumatiku poškodit. Naštěstí pneumatika ucházela pomalu, přesto byla po několika kilometrech roztrhána na kusy, které se podepsaly na vzhledu nárazníku, blatníku a dalších náležitostí přední části felicie,“ popsal smolný moment zlínský pilot.
 
Do druhé sekce páteční etapy vyrážela posádka Kneifel – Blažek s novými brzdovými kotouči a na nočních úsecích dokladovala své kvality. Na jejich rychlé jízdě nic neubrala ani mlha na RZ5, a tak po prvním dni figurovala na druhém místě za krumlovským Kundrátem. „Škoda úvodní ztráty, podle našich odhadů bychom jinak ztráceli na vedoucí posádku kolem dvaceti sekund,“ litoval spolujezdec Jaroslav Blažek.
 
V sobotním ránu opět poznamenala jízdu posádek na řadě míst nepříjemná mlha, trať byla většinou vlhká, na řadě míst bylo vytaháno množství bláta a štěrku. Posádka PEGAS Rally Teamu se rozhodla k riskantní volbě slicku, což se hned na úvodních vložkách ukázalo jako chybný krok. Možnost jejich výměny až po pětici zkoušek druhé etapy znamenal nárůst ztráty na lídra třídy, přesto si posádka v poklidu kontrolovala za danných okolností výtečnou druhou příčku.
 
 Paní Štěstěna však i tentokrát nepřála zlínské dvojici spatřil cílovou rampu, když na posledním úseku musela odstoupil kvůli prasklému kloubu pravé poloosy. „Zmíněnou vložku jsem výstižně pojmenoval retardérovou bombou. Prostě se mi vůbec nelíbila, navíc její charakter vůbec nevyhovoval našemu vozu. I při snaze vůz šetřit se nám ho nepodařilo dovést až do cíle. I po této smůle patří mechanikům kolem Radka Krotkého velký dík za odvedenou práci,“ řekl zklamaný Milan Kneifel.
 
Posádka PEGAS Rally Teamu se průběžně nacházela na druhém místě ve třídě a čtvrtém v hodnocení skupiny A. Udržení tohoto umístění by znamenalo zisk čtvrté pozice v konečném pořadí skupiny A v MMČR, v hodnocení třídy A6 už posádka v rámci „velkého mistráku“ nemohla být předstižena. Na titul mistra si však letos musí nejrychlejší posádky tříd nechat zajít chuť.
„Vůbec se mi současný systém nelíbí. Jak mohu v rámci třídy bojovat o titul, v tomto případě moravský, s posádkami, se kterými se v průběhu roku vůbec nesetkám,“ poukazuje na nesmyslnost hodnocení Milan Kneifel.
 
PEGAS Rally Team hodnotí právě skončenou sezony za velmi úspěšnou. Kromě vavřínů se však setkal i s odvrácenou stranou rallysportu – havárií a technickou závadou na posledním závodě. Přesto pozitiva převládají a členové týmu se budou maximálně snažit letošní pozice i v příští sezoně udržet. „Rádi bychom zůstali u této třídy, ve hře je výběr vhodného vozu. Podle tohoto rozhodnutí bude následně sestaven i náš kalendář.
 
Rád bych touto cestou za bezproblémový chod PEGAS Rally teamu poděkoval dvojici manažerů Petrovi Danielovi a Martinovi Čížovi, poděkovaní samozřejmě patří i všem obchodním partnerům, kteří nás v letošní sezoně jakkoli podpořili.
V neposlední řadě nemohu zapomenout ani na mechaniky jak z týmu kolem Vlastimila Brůzla tak i Radka Krotkého,“ zhodnotil letošní sezonu Milan Kneifel.   
 
PEGAS Rally Team 
Tisková informace č. 6/2004

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose