www.car.cz
 

Užitkové automobily je nutné na zimu řádně připravit
     tisková zpráva


Tisková informace

Zima- kritické období pro řidiče i vůz
U Aralu můžete „pod jednou střechou“ pořídit všechny potřebné náplně
Praha, 26. října 2004 - Zima je pro bezesporu obdobím, které klade na řidiče nejvyšší nároky z celého roku. Neméně náročná je ale i pro samotný automobil, a to především pokud se týká jeho provozních náplní. Díky široké škále moderních produktů, které nabízí společnost Aral, lze však i přípravu vozu na zimu zvládnout bez stresů.
 

Nafta

Základní, doslova životadárnou provozní kapalinou užitkového automobilu je samozřejmě motorová nafta. Při poklesu teplot pod určitou mez se z nafty začíná vylučovat parafin, který dokáže velmi rychle ucpat palivový filtr. Proto se u čerpacích stanic Aral i ostatních výrobců pohonných hmot s příchodem zimního období objevuje tzv. zimní nafta, která je proti vylučování parafínu výrazně odolnější. Aral dodává na čerpací stanice v měsících říjen, březen a duben naftu třídy D, zaručující předepsanou filtrovatelnost (CFPP) až do –10 °C, v období listopad až únor je na všech čerpacích stanicích Aral motorová nafta třídy F se zaručenou filtrovatelností -20 °C. Specialisté firmy Aral denně sledují meteorologickou předpověď a v případě prudkého ochlazení pod -20 °C se čerpací stanice zásobují tzv. arktickou motorovou naftou, která vyhovuje pro teploty až -32 °C.
 
Především malým „neznačkovým“ prodejcům pohonných hmot se však stává, že nestihnou do příchodu mrazů vyčerpat zásobu letní nafty, takže problémy s ucpanými palivovými filtry nejsou stále vůbec výjimečné.
 
Kdo chce mít opravdovou jistotu, že jej nečekaný příchod mrazů nebo nedbalost obsluhy čerpadla nepřivede do problémů, přidává do nafty speciální přísadu Aral, která zabraňuje shlukování částic parafínu, takže nedojde k ucpání filtru. Přísada Aral zlepšující tekutost motorové nafty je velmi účinná, ředí se v poměru 1:1000, je však nutné upozornit, že přísada se musí do nádrže dostat v předstihu, už vysrážený parafín samozřejmě rozpustit nedokáže! Vedlejším pozitivním účinkem přísad Aral na zlepšení tekutosti je zvýšení ochrany motoru proti korozi a zlepšení průběhu spalování.
 

Motorové a pøevodové oleje

V současné době se už i v segmentu užitkových automobilů používají téměř výhradně celosezonní motorové a převodové oleje. Zřetelným trendem je odklon od olejů viskozitní třídy 15W-40 k olejům třídy 10W-40, které zaručují rychlejší promazání motoru za nízkých teplot, takže výrazně snižují jeho opotřebení a prodlužují životnost. Podrobné studie ukázaly, že při
–10°C olej třídy 15W-40 promaže vahadla ventilů, což je jedno z nejohroženějších míst motoru, přibližně až za 18 sekund po spuštění motoru, zatímco olej třídy SAE 10W-40 to zvládne už za 10 sekund.
 
Oleje třídy 10W-40 jsou samozřejmě v porovnání s oleji třídy 15W-40 o něco dražší, ovšem vyšší pořizovací cena se uživateli vrátí už jenom v nižší spotřebě, která se při použití jakostnějšího oleje snižuje až o 3 %. Další výhodu a úsporu je nutné vidět v delší životnosti olejů 10W-40, protože ty jsou odolnější proti znečišťování pevnými částicemi obsaženými v palivu, které se splavují do náplně motorového oleje a zahušťují ji – jakostnější olej „stárne“ pomaleji.
 
Podobný trend, jako v případě motorových, je patrný i u převodových olejů – Aral podporuje přechod od olejů třídy 75W-90 ke kategorii 80W-90, které jsou za nízkých teplot tekutější a dokážou snížit spotřebu paliva až o 2 %.
 

Hydraulické oleje

Aral myslí i na olejové náplně hydraulických systémů automobilů a nejrůznějších strojů a mechanismů, které musí pracovat často za velmi nízkých teplot. V nabídce jsou celosezonní hydraulické oleje, které nejenom vyhovují nasazení i za extrémně nízkých teplot, ale jsou také mnohem šetrnější vůči pryžovým dílům (těsnění, hadice atp.).
 

Vzduchové brzdy

Velké problémy může v zimním období způsobit vodní kondenzát, který se vytváří v systému vzduchových brzd. I když všechny automobily jsou vybaveny odlučovači vody ze vzduchu, může vznikat námraza i za nimi, např. v brzdových válcích. Aral nabízí velmi účinný přípravek, který se aplikuje prostřednictvím tzv. protimrazové pumpy. Tento prostředek efektivně váže vlhkost a zabraňuje zmrznutí kondenzátu, který je z brzdového systému vyveden běžnou cestou pomocí odkalovačů.
 

Chlazení

Vodou chlazené motory užitkových automobilů mají celoroční nemrznoucí náplň, před zimou se však doporučuje ověření její hustoty, resp. schopnosti odolávat mrazům. Protože i nemrznoucí náplň stárne, vždy je nutné řídit se pokyny výrobce, který udává optimální výměnné intervaly.
 
tisk info ARAL
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose