www.car.cz
 

Tučkova Yarise nahradí v plzeňském týmu Škoda Fabia TDi
     8.12.2004 19:54 - tisková zpráva


Pár dnů po rozloučení s Toyotou Yaris 1.3 je už v plzeňské stáji Klub Fox Racing rozhodnuto o náhradě. Počínaje klatovskou Mogul Šumava Rallye bude Marcel Tuček usedat za volant vozu Škoda Fabia RS vybavené dieselovým motorem.

 

     Šéf týmu Klub Fox Racing Milan Liška říká, že s yarisem vyhráli prakticky všechno co se dalo a teď nachází novou motivaci pro další sezony. V rámci českého šampionátu totiž budou mít vozy se vznětovými motory v nové sezoně vlastní třídu.

 

     U yarise už jsme s vývojem auta nemohli výrazněji pokračovat. Automobilka Toyota se soustředí výhradně na formuli 1 a do tohoto projektu investuje obrovské sumy. Rallye jsou pro ní vedlejší záležitostí, a proto například nerozšiřuje homolagace cestovních aut. Yaris kupříkladu potřeboval blokování diferenciálu, aby mohl úspěšně konkurovat jiným vozů. Ale výrobce se tím nezabývá. Proto jdeme jinou cestou,“ vysvětluje Milan Liška.

 

     Plzeňané proto sáhli po Škodě Fabia 1,9 TDi. Liška tvrdí, že Škoda je tradiční značka v automobilových soutěžích a že homologace dieselové fabie dává velké možnosti úprav vozu pro automobilové rallye, ale i další disciplíny.

 

     Auto bude upravené podle předpisů pro skupinu A. V příštích týdnech nás čeká mnoho práce. Připravit fabii do lednové Jänner Rallye ovšem nestačíme. Chceme ale, aby vůz stál na startu Šumavy. Na přípravu tedy máme zhruba dva měsíce, a to není právě mnoho,“ říká šéf plzeňského týmu.

 

     Marcel Tuček se s maličkým yarisem, který byl upravený podle předpisů pro skupinu N, dostával při dvoudenních soutěžích až na hranici třetí desítky absolutního pořadí. Liška předpokládá, že se škodovkou se posune ještě více kupředu.

 

     „Posun by měl být nejméně o deset příček. Motor fabie bude mít hodně vysokou hodnotu točivého momentu, a to by mělo být znát. Zajímavé také bude, že automobilů se vznětovými motory bude na startu, alespoň podle dostupných informací, tak sedm či ještě více. Takže se dá čekat dieselová bitva,“ prorokuje Liška.

 

     Škoda Fabia TDi znamená pro Tučka návrat za volant škodovky po třinácti letech. Na jízdu se vznětovým agregátem se těší. „Bude to nová zkušenost, s dieselovým motorem jsem ještě žádný závod nejel. Ale vůz slibuje pořádný zátah, a to je pro rallye dobré. Čeká nás ale hodně práce, fabia bude potřebovat určitý vývoj. Ovšem na to jsem zvyklý nejen od yarise, ale zažil jsem to například i s Nissanem Sunny. Nové auto je pokaždé nová výzva,“ doplnil Marcel Tuček.

       

Pavel Kestler, Klub Fox Racing


 
 
Fotogalerie:   Příbram 2004 od Martina Viďourka

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose