www.car.cz
 

Bosch vyrobil miliardu vstřikovacích jednotek do benzinových motorů
     17.12.2004 11:43 - tisková zpráva


Firma Bosch slaví: Bosch - vedoucí firma na světovém trhu - vyrobila miliardu vstřikovacích jednotek do benzinových motorů

80 millionů vstřikovacích trysek pro benzinové motory každý rok

Řešení umožňující čistší a efektivnější provoz benzinových motorů a motorů na zemní plyn

Firma Bosch slaví: na začátku října sjela z montážních linek tohoto dodavatele automobilových součástek miliardtá vstřikovací tryska určená pro benzinové motory. „Každý rok vyrobíme v našich sedmi výrobních závodech rozmístěných po celém světě celkem 80 milionů trysek pro benzinové vstřikovací systémy,“ oznámil Dr. Rolf Leonhard, vicepresident divize Vývoj benzinových systémů firmy Bosch. To představuje téměř 200 000 jednotek denně. „Vzhledem k tomu, že máme vysoký podíl na západoevropském trhu, v regionu NAFTA a v Čině, stal se Bosch s velkým předstihem vedoucí firmou na světovém trhu,“ dodal Leonhard.

Aby firma Bosch udržela svou vedoucí pozici na trhu, průběžně se zaměřuje na další vývoj vstřikovacích trysek. V roce 2001 uvedl Bosch na trh trysku EV 14 pro systémy vstřikování do sacího potrubí, kde se palivo vstřikuje přes optimalizovaný perforovaný disk. Tím vzniká, ve srovnání s předešlou generací trysek, jemnější rozstřik. „Tímto řešením je možné snížit emise uhlovodíku o téměř 15 %,“ uvedl Leonhard. Kromě toho se Bosch zaměřuje i na alternativní paliva. „V roce 2005 hodláme prezentovat další generaci trysek určených pro zemní plyn. Jsou použitelné v systémech šetrných k životnímu prostředí a výhodných z hlediska nákladů. Ve srovnání s běžně používaným benzinem snižuje stlačený zemní plyn (CNG) emise oxidu uhličitého až o 30 %,“ vysvětluje Leonhard.

Firmou Bosch vyvinutý systém přímého vstřikování benzinu DI-Motronic je vybaven vysokotlakými tryskami, které jsou schopné přímo vstřikovat palivo v jakémkoli definovaném čase do spalovacího prostoru. V současné době pracuje firma na dalším vývoji DI-Motronic pro dosažení spalovacího procesu se řízeným rozstřikem. Přímé vstřikování benzinu se spalováním řízeným rozstřikem (spray-guided) snižuje ve srovnání se systémem vstřikování do sacího potrubí spotřebu paliva až o 15 %. Rychle přepínatelné vysokotlaké trysky s piezoelektrickými ovladači, speciálně upravené pro spalovací motory, budou pravděpodobně připraveny do výroby v roce 2005. Souběžně Bosch vyvíjí solenoidem řízené vysokotlaké trysky s vícenásobnými tryskovými otvory, které jsou vhodné pro univerzální využití ve všech spalovacích procesech s přímým vstřikováním benzinu.

Evropský automobilový průmysl se zavázal, že do roku 2008 sníží u nově vyráběných osobních aut emise oxidu uhličitého, které přímo souvisejí se spotřebou paliva, na 140 gramů na 1 kilometr. „S inovacemi, jako je další optimalizace systémů přímého vstřikování benzinu, nebo jako jsou trysky pro zemní plyn, přináší Bosch řešení umožňující dosáhnout tohoto cíle,“ uvedl Leonhard.

Ing. Pavel Roman


 
 
Fotogalerie:   Veletrh Caravaning Brno 03

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose