www.car.cz
 

Martin Macík a Tedom team potřetí NA DAKAR. A bez senátora
     21.12.2004 21:31 - Pavel Jelínek


TEDOM TEAM POTŘETÍ NA DAKAR

Letos se na trať africké rallye vydá potřetí tým Martina Macíka se dvěma Liazy. Poprvé však bude v kabině závodního vozu postrádat Jiřího Žáka, který se stal senátorem. Z tohoto důvodu pojede v asistenčním kamionu spolu s Jiřím Čápem a Richardem Vítkem. V závodním voze jej nahradí Marek Spáčil.

 

Jiří Žák, který je historicky prvním českým politikem na Dakarském závodě, se ke změně vyjádřil s nadhledem: „Samozřejmě je to teď mnohem náročnější na čas. Já trávím obrovské množství času v autě. Za poslední 3 týdny jsem najel 9 000 km mezi Sedlčany a Prahou. Je to náročnější, ale jde to. Nechal jsem se inspirovat Ari Vatanenem, který úspěšně skloubil dohromady kariéru politika v europarlamentu, a současně dál jezdí soutěže.“

 

 Samozřejmě se vyjádřil i k nováčkovi v závodní kabině Liazu 111.154: „Marek to bude mít rozhodně velmi náročné, protože u navigátorů je nejzásadnější zkušenost. Procházeli jsme spolu itineráře, snažil jsem se mu co nejvíce vysvětlit. Tam je problém, že je to psané ve francouzštině a jsou to především zkratky, takže někdy není patrné ani ze slovníku, o jaké slovo se jedná.“ A Marek Spáčil? „Určitě se těším, ale ta zodpovědnost je velká, takže z toho mám trošku obavy,“ usmívá se.

 

Předsezónní změny se týkaly zejména motoru od Tedomu, který je nový, stejně jako převodovka Praga. Dále se změnilo odpérování kabiny, které je nyní měkčí. To je tedy k technice, která byla testována v náročném marockém terénu. Ale přípravy na toto dobrodružství se týkaly i členů posádek. „Je to individuální příprava. Každý z nás se individuálně připravuje jak fyzicky, tak psychicky, protože je to opravdu o psychické odolnosti,“ říká Martin Macík.

 

 Na otázku, s jakým výsledkem bude tým spokojen, byla jednoznačná odpověď: „Do 20. místa to bude obrovský úspěch,“ odhaduje Macík své možnosti v ostré konkurenci a dodává, že hlavně chce dojet až do Dakaru a být vidět. Do karet mu hraje také rozhodnutí pořadatelů, které ve dvou etapách zakazuje asistenci. Nejtěžší etapy mají čísla devět až jedenáct, ale Tedom team se jich obává pouze stejně jako všech jiných.

 

Další změna se týká omezení maximální rychlosti kamionů na 150 km/h. „Ani 4 hodiny z těch 16 dní na 5 000 km speciálek se nejede na maximální rychlost. O tom to není, je to o bezpečnosti. Když se kamion pohybuje přes 140 km/h je to nepředstavitelné. Pakliže jedete 155, je to o něčem jiném, je to o 5 km přes stopadesát. S okruhy se to nedá srovnat, tam je to v každém kole stejné,“ obhajují členové obou posádek správnost rozhodnutí.

 

Pro zájemce o nejnáročnější závod na světě ještě připomeňme internetové adresy www.dakar.com, kde jsou nejaktuálnější výsledky. Některé posádky dokonce volají domů, protože na internetu je jejich pořadí zveřejněné dříve, než na výsledkové tabuli v cíli.

 

Druhou adresou je www.martinmacik.cz, kde budou zveřejňovány výsledky i zprávy o Tedom teamu od první etapy, vždy mezi čtvrtou a pátou hodinou odpoledne. Martin Macík vyráží do Dakaru 27. prosince v 10 hodin ráno ze Sedlčan.

 

Popřejme mu tedy hodně štěstí a aby 16. ledna stanul na cílové rampě u Růžového jezera.

 

Marin Singr

pro www.car.cz


 
 
Fotogalerie:   Vzpomínka na Dakar 2004

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose