www.car.cz
 

Monte: Gardemeister září, Kresta zabojoval, ale po poruše klesl ze 7 na 10 pozici
     23.1.2005 08:17 - tisková zpráva


Rallye Monte Carlo (20. – 23. 1. 2005)

 

Tisková zpráva – 2. etapa

 

Gardemeisterovi se v dramatických Alpách daří

 

Posádka týmu BP-Ford Toni Gardemeister a Jakke Honkanen zakončila druhý den Rally Monte Carlo na provizorních stupních vítězů. Druhá etapa soutěže vedla opět horami na jihu Francie a vyžádala si oběť v podobě odstoupení několika předních pilotů. Posádka Fordu Focus RS WRC je zatím na třetím místě, těsně za druhým Marcusem Grönholmem. Zítra má úvodní podnik mistrovství světa na pořadu závěrečnou etapu.

Týmoví kolegové Roman Kresta a Jan Tománek absolvovali rovněž úspěšný den. Na konci etapy však museli bojovat s velkými problémy. České duo se během dne posunulo z desáté pozice až na sedmou. Při přejezdu do večerního servisu je však postihly problémy s převodovkou a posádka musela zastavit. Závada bude opravena a účast v zítřejší etapě není ohrožena. Kresta však obdržel pětiminutovou penalizaci a ta ho srazila zpět na desátou pozici celkové klasifikace.

Chladné ráno, ale jasné nebe předznamenalo další nádherný den. Teplota stále stoupala a letošní rally se tak zapíše do análů jako nejsušší a nejteplejší v historii. V horách byli vidět diváci, kteří na sobě měli jen trička. Teploty se ale hodně měnily. Na startu v Pont des Miolans bylo -2°C, na osmém kilometru rychlostní zkoušky však již +11°C! Průběh etapy ovlivnilo několik havárií, které si vyžádaly téměř hodinové zpoždění oproti harmonogramu. Poslední dvě rychlostní zkoušky se tak jely již za tmy.

 

Gardemeister startoval do etapy z pátého místa. Po první ranní zkoušce se posunul na čtvrtou pozici a po další dokonce na třetí. V následujících měřených úsecích pak začal útočit i na krajana Marcuse Grönholma. Po včerejším dni na něj ztrácel 28,8 sekundy, na konci dnešní etapy je to již jen 13,6 sekundy. Devětadvacetiletý Fin zajel třikrát třetí nejrychlejší čas, což je při pěti odjetých zkouškách pěkný výsledek. Gardemeister dnes absolvoval 128,48 měřených kilometrů (v jedné rychlostní zkoušce mu byl po havárii Armina Schwarze přidělen náhradní čas). Během dne použil několik druhů pneumatik Michelin. Ráno bylo chladno a proto obul měkkou směs. Pro polední sekci si vybral tvrdé a den zakončil na středně tvrdých pneumatikách.

"Ráno jsem mohl jet ještě rychleji, ale dal jsem přednost klidné a bezpečnější jízdě,“ řekl Gardemeister, pro kterého je Monte Carlo debutem v továrním týmu Ford. “Zkoušel jsem nemyslet na bitvu s Marcusem, který je přede mnou a s Petterem, který je za mnou. Jel jsem svým vlastním tempem. Věřím si, ale ještě nevím, kde má Focus WRC limit. Občas jsem jel na maximum, ale ne na všech úsecích. Musím se ještě hodně učit, teprve pak budu moci jet naplno úplně všude.

Dnešní den byl pro mě dobrý. Auto se ovládá velmi lehce a učím se z vlastních chyb. Zítra pojedu tak rychle, abych udržel za zády Solberga, ale určitě to nebude jednoduché. Se svým vozem má totiž mnohem více zkušeností než já s Focusem,“
dodal Toni.

Kresta během dne stoupal pořadím vzhůru, ale na poslední zkoušce, která se jela již za tmy, si přivodil nečekané problémy. Najel na kámen a vážně poškodil zavěšení levého předního kola Focusu RS. Rychlostní zkoušku dokončil bez větší časové ztráty, ale poškození vozu bylo tak rozsáhlé, že se musel před téměř stokilometrovým přejezdem do servisu v Monaku pokusit o opravu.

Za pomoci týmových inženýrů, kteří Krestovi a Tománkovi radili prostřednictvím vysílačky, vyměnila posádka poloosu a kolo. Teprve pak mohla pokračovat směrem do Monaka. Dvacet kilometrů před servisní zónou však museli opět zastavit kvůli problémům s řazením. Podle šéfa týmu Malcolma Wilsona byla na vině poloosa, která po nárazu do kamene poškodila i převodovku.


Ráno jsem se cítil velmi dobře,“ řekl Kresta, kterého povzbuzovalo velké množství fanoušků z České republiky. “Cítil jsem se mnohem lépe a jistěji než včera. Trat´ byla na některých místech poměrně kluzká. Povrch se pravidelně měnil - od mokrých a kluzkých úseku až po suchý a drsný asfalt. Nebylo to jednoduché.

Jsem velice zklamán, že se mi večer nepodařilo dojet do servisu. I přes pětiminutovou penalizaci jsem ale stále na desáté pozici. Jsem si jistý, že tým převodovku vymění, opraví zavěšení a ráno budu moci opět pokračovat,“
dodal Kresta.

 

Martin Linhart,

Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com

 

 


 
 
Fotogalerie:   Jänner rallye 2005 od Pavla Kacerovského

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose