www.car.cz
 

Hyundai Tucson má pohon na vodík
     21.2.2005 10:04 - tisková zpráva


Automobilky stále intenzivněji hledají možnosti alternativních pohonů. Jednou z nejvýraznějších cest výzkumu poslední let je pohon využívající vodíku. Autoshow v Los Angeles tak zažilo premiéru vozu Hyundai Tucson FCEV, který je poháněný palivovými články druhé generace.

Nový Tucson FCEV má dvojnásobný dojezd proti vozu první generace, který ve vývoji automobilky Hyundai představoval model Santa Fe FCEV. Byla zvýšena jak maximální rychlost vozu, tak i výkon motoru. Největším vývojovým skokem je ale schopnost vozu nastartovat i v mrazivém počasí. Testy dokázaly, že je schopen nastartovat i poté, co byl pět dní vystaven teplotám dosahujícím - 20 °C. Mezi ostatní technická vylepšení patří palivový článek s větším výkonem a nová li-ion (lithium-ionové polymerové) baterie.

Tucson FCEV, vybavený karoserií s lehkými hliníkovými díly, má tzv. měrný výkon (poměr výkonu motoru a hmotnosti vozidla) podobný jako konvenční automobil kategorie SUV. Dále se vyznačuje nízkou hlučností a prostornou kabinou, která poskytuje shodnou úroveň pohodlí jako u zážehovým motorem poháněných protějšků. Na rozdíl od vozidla Santa Fe FCEV běžel program vývoje modelu Tuscon poháněného palivovými články souběžně s vývojem konvenčního modelu Tuscon. Pohonná jednotka tak mohla být u vozu FCEV umístěna v jeho přední partii pod kapotou. Až dosud byly pohonné jednotky umisťovány pod podlahu.

Dojezd vozidla byl zvýšen na 300 km, a to díky palivovým nádržím na 152 litrů vodíku. Také pohonná soustava vozidla Tucson FCEV je lehčí než u jeho předchůdce a její maximální výkon je 80 kW. Největší rychlost dosahuje hodnoty 150 km/h.

Společnost Hyundai Motor Company se při vývoji spojila s firmou UTC Fuel Cells z města South Windsor (stát Connecticut), která dodává vodíkové palivové články. Spolupráce byla navázána také se společností Enova Systems z Torrance (Kalifornie), přičemž tento partner poskytuje hybridní elektrické pohonné ústrojí, motor a řídicí jednotku. Vysokonapěťová baterie (152 V) modelu Hyundai Tucson FCEV byla vyvinuta ve spolupráci firem Hyundai Motor Co. a LG Chem sídlící v Soulu.

 

tisk info Autosalon Brno


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose