www.car.cz
 

Pirelli rallye 2005 : Mezi 144 posádkami i Tošovský a Petrlíček
     8.4.2005 16:06 - tisková zpráva


Zpráva z Pirelli rallye 2005 

O právě uplynulém víkendu se v rakouském Wolfsbergu jela Pirelli rallye, druhý podnik rakouského mistrovství, druhý podnik Mitropa rally cupu 2005 a první díl seriálu Suzuki Ignis cup 2005. Kromě toho byla soutěž započítávána i do slovinského šampionátu. Není tedy divu, že na startu bylo celkem 144 posádek. Mezi nimi i dvě české a to Tošovský-Sláma a Pertlíček jun.-Orava. Tóša s cílem co nejlepšího umístění v Mitropa cupu a Jirka Pertlíček chtěl dobře rozjet seriál Suzuki Ignis cup 2005. Pro úplnost informace musím ještě dodat, že přihlášen byl i Milan Liška, ale nepřijel, zřejmě dal přednost Valašské rally.

Trénink se odbýval za teplého, ale deštivého počasí a výsledkem toho bylo, že šotolinové části rychlostních vložek byly poměrně měkké a rychle se vyjížděly koleje. Pokud si vzpomínáte na můj minulý článek, použil jsme nadsazenou formulaci, že Němcům spadla brada, když Tóša vyhrál první erzetu absolutně. Tentokráte naopak spadla brada Tóšovi, když zjistil, že jak náročná je trať soutěže. My, ostřílení mitropáci, jsme už dobře věděli, do čeho jdeme a s Jirkou ml. se oba shodujeme, že zejména rychlostní zkouška Theisenegg (23 km, z toho asi 8 km nádherného sjezdu na šotolině) je perla rakouského šampionátu.

V pátek se jely pouze 4 vložky (2 dvakrát) a v sobotu se pak jelo 9 vložek (3 třikrát). Kilometrově ale byla délka RZ přibližně stejná v pátek i v sobotu, protože obávaný Theisenegg se jel už v pátek. I asfaltové části byly hodně kluzké díky zbytkům vydatného zimního posypu. Domnívám se, že letos pořadatel MSC Wolfsberg nezvolil šťastně tři sobotní průjezdy každou vložkou, protože při třetím průjezdu už byly šotolinové úseky hodně rozbité.

Do soutěže tvrdě nastoupil korutanskou zemskou vládou podporovaný Achim Mortl (Evo 8) a usadil se v čele následován Zeltnerem, Baumschlagerem, Stenggem a Kramerem. Doppelreiter, který si pronajal Octavii WRC od Tagaie z Maďarska, se s WRCéčkem teprve učil. Naopak maďarská akvizice týmu Dark Dog , kterou je Hideg (Evo 6 ve skupině A, fakticky je to ale N+), se usadil na sedmém místě. Na třináctém místě byl Slovinec Kaučič s enkovým Subarem, který tím vedl slovinské mistrovství ( a jede letos také Mitropu). Tóša byl až 25. a 14. ve skupině N. V servisní zóně si stěžoval na nedotáčivost vozu, kterou nakonec částečně odstranil změnou nastavení zadního diferenciálu.

Já jsem postával ve stopce první erzety a čekal jsem na Jirku. Už z dálky mi bylo jasné, že něco není v pořádku, protože místní matador Leeb s další Suzukou přijel do stopky brzy po něm. Hned po startu první vložky trefil Jirka velkou díru a poškodil příčku převodovky a na ní upevněný silentblok. Jak celý agregát lítal v zatáčkách sem a tam, vůz vydával příšerné zvuky a neměl žádné jízdní vlastnosti. Servis byl až po další vložce, kterou byl právě dlouhatánský Theisenegg, a tak Jirka začal soutěž s více než dvouminutovou ztrátou na své soupeře. V servisu jsme všechno opravili a tak ještě v pátek asi půl minuty na dvou vložkách stáhl. Korunu tomu nasadil ale v sobotu ráno, kdy si hned v první časovce Jirka s Radimem nechali dát 30 vteřin penalizace za pozdní příjezd do ČK, když minuli jednu křižovatku.

Z průšvihářů ale nebyli ani z daleka sámi. Talentovaný junior Aigner (Evo 8) musel odstoupit, protože ztratil jízdní výkaz. Týmový šéf Mundl Baumschlager se chytal za hlavu. A to ještě nebylo v týmu Red Bull zdaleka všechno. Další svěřenec Mario Saibel měl problémy nastartovat v úpéčku svůj vůz (Evo 7) a do ranního servisu, který byl naštěstí na dohled, jej musel se svým spolujezdcem přitlačit. Mechanici se ve voze porýpali a nakonec jej zpojízdnili. Mundl startoval druhý den druhý za Mortlem a už stál před časovkou.

Když viděl, že Saibelův vůz vrčí, nelenil a vyběhl ze svého vozu a běžel dát Saibelovi taktické pokyny. Pozoroval jsme to a pokyny byly jednoduché. Podle posunků bylo zřejmé, že mladému Saibelovi domlouval, aby se problémem nenechal deprimovat a jel hlavou. Právě tyto posunky „jet hlavou“ byly velmi výrazné, leč nebyly nic platné.

Nekoncentrovaný Saibel poslal auto hned ve čtvrté zatáčce první sobotní erzety do lesa a bylo po závodech. Naopak Mundl, který díky péči o jinochy za peníze Red Bullu přišel k novému Evu 8, nenechal nic náhodě, na prvních dvou sobotních erzetách udělil Mortlovi profesorskou lekci a pak už jen celkem v pohodě kontroloval situaci a bezpečně vyhrál. Enka vyhrál Martin Zellhofer s Evo 6, slovinský mistrák vyhrál Andrej Jereb s enkovým Subarem.

Naše Zuzanka jela již v sobotu bez problémů, Jirka s Radimem vydatně stahovali a tak nakonec je výsledek slušný. Čtvrté místo ve třídě N2 v rakouském mistráku a třetí místo v Suzuki Ignis Cupu. Ten vyhrál s dvouminutovým náskokem místní mladík Marcus Leeb před Michaelem Koglerem. Za daných okolností tento výsledek považuji za dobrý vstup do cupu. Jen pro srovnání: proti času se škodovkou se Jirka letos na Theiseneggu zrychlil přesně o dvě minuty…..

Příštím podnikem Suzuki Ignis Cupu 2005 je okruhový závod na Wachauringu, což je pro nás obrovská neznámá a tak uvidíme.

Kompletní výsledky Pirelli rallye 2005 jsou na adrese www.msc-wolfsberg.at.

Výsledky juniorů v Suzuki Ignis Cup 2005 po prvním podniku:

Um. Příjmení a jméno Nár Vůz Body
1. Leeb Marcus A Suzuki Ignis Sport 10
2. Kogler Michael A Suzuki Ignis Sport 8
3. Pertlíček Jiří jun. CZ Suzuki Ignis Sport 6
4. Kienbacher Dieter A Suzuki Ignis Sport 4
5. Kerschner Eva Maria A Suzuki Ignis Sport 2
6. Immervoll Patricia A Suzuki Ignis Sport 0
7. Klammer Mario A Suzuki Ignis Sport 0

Výsledky Mitropa cupu 2005 po dvou podnicích:

Um. Příjmení a jméno Nár Vůz Body
1. Kaučič Tomaz SLO Subaru Impreza WRX 100
2. Tošovský Jiří CZ Mitsubishi Evo VII 92
3. Zeltner Ruben D Mitsubishi Evo VII 62
4. Baumschlager Raimund A Mitsubishi Evo VIII 60
5. Droandi Norberto I Peugeot 106 60
6. Gassner Hermann D Mitsubishi Evo VIII 60
7. Turk Rok SLO Peugeot 206 56
8. Sansonetto Quido I Renault Clio RS 53
9. Acco Lino I Renault Clio Maxi 46
10. Peljhan Darko SLO Mitsubishi Evo VIII 43

Po dvou podnicích je v Mitropa cupu klasifikováno 28 jezdců.

Ing. Jiří Pertlíček


 
 
Fotogalerie:   Pirelli rallye 2005 (Rakousko), foto Günther Sterlike

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose