www.car.cz
 

Valaška 2005: Prokopův koncert s maličkým Ingisem
     8.4.2005 16:11 - tisková zpráva


Valašská rally již několikrát v minulosti dala vyniknout pilotům slabších „dvoukolek“, přesto je čtvrtá příčka absolutně a jednoznačné vítězství posádky Martin Prokop – Petr Gross v hodnocení skupiny A fantastickým výsledkem. Po vítězství úřadujícího mistra Evropy Jean-Josepha na loňské Barumce je to navíc další ukázka potenciálu vozu specifikace S1600 i na českých, svým charakterem spíše rychlejších, tratích.

Pohled do startovní listiny Valašské rally dával tušit další zajímavou konfrontaci ve třídě A6 a samozřejmě ve skupině A. Podruhé se od Šumavy vrátil na české tratě Polák Sebastian Frycz (tentokrát Nissan), suzukou disponoval jeho krajan Michal Kosciuszko. Českou ekipu vedl do bojů Josef Peták, debutovali Dušan Kouřil (fiat) a Roman Odložilík (renault). „Při znalosti soupeřů jsem samozřejmě musel počítat s domácí špičkou, i když větší respekt jsem měl z Poláka Kosciuszka. Určitě mě mrzelo, že nejel Pavel Valoušek. Naše srovnání by bylo určitě zajímavé,“ pronesl Martin Prokop.

Příprava a nastavení vozu Suzuki Ignis S1600 na Valašskou rally bylo důležitým klíčem možného úspěchu. „Vycházeli jsme z poznatků z Monte Carla s nutností změnit kvůli charakteru trati stálý převod. Tím se zvýšila maximálka na 180 km/h a dalo se konkurovat i produkčním vozům. Vůz jsme proti Monte ještě trochu zvýšili, neboť jsem se obával místy rozbité trati, ale vše fungovalo optimálně,“ řekl jihlavský jezdec.

Od první rychlostní zkoušky nasadila dvojice týmu Jipocar Racing pekelné tempo s časy v desítce absolutního pořadí, kterým nedokázala konkurence „dvoukolek“ sekundovat. Během soutěže zajela šest pátých časů, na RZ10 slavné Bystřičce si dokonce o příčku polepšila a před sebou nechala pouze trojici vozů kategorie WRC. V průběhu soutěže se tak „soupeři“ Prokopa s Grossem staly pouze konkurenceschopné časy v porovnání se špičkou PV. „Vše začalo už v první etapě, kde jsem i na extrémně rychlých tratích drželi se špičkou produkčních vozů krok. Solidně se nám povedla i noční sekce, kde jsme enkařům odskočili a dokonce jsme jednu vložku projeli rychleji než ve dne.

Po tomto závodě si troufnu tvrdit, že na většině českých soutěží lze lancerům a imprezám stačit a porážet je. Ztrácet budeme pouze na extrémně rychlých tratích a v místech s výjezdy na štěrku či šotolině. Z tohoto pohledu by Bohemia mohla být pro nás tím pravým rájem,“ dodal Martin Prokop. Právě starty týmu Jipocar Racing na dalších podnicích domácích šampionátu jsou prozatím nejisté vzhledem k termínovým kolizím se závody JWRC.

Ten nejbližší čeká Prokopa s Grossem na přelomu dubna a května (shodně s termínem Matador rally Tatry) na Sardinii (Rally d´Italia). „Ačkoliv jsem na Valašsku ze sebe vydal maximum, určitě jsem stále nevyužil ignise na sto procent. Vůz má stále velké rezervy, ale často je to v místech na srdce. Doufám, že se na asfaltu s podobným výkonem soupeřům v JWRC přiblížíme, bohužel na šotolině jsem stále úplným začátečníkem a Sardinie bude pro mě hledáním. Těžko mohu doufat v nějaké solidní umístění, spíše vše podřídím dojetí do cíle a sbírání nových zkušeností,“ řekl jihlavský jezdec.

Na začátku příštího týdne absolvuje tým Jipocar Racing testy ve vybraných lokalitách v Maďarsku a na Slovensku, při druhém podniku mistrovství sprintrally v Pelhřimově bude hájit barvy jihlavského týmu Martinova sestra Petra v kokpitu dieselové Škody Fabie RS.

Jipocar Racing
www.martinprokop.com
 


 
 
Fotogalerie:   Rallye Vysočina 2005 od Ivo Nesrovnala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose