www.car.cz
 

Valaška 2005 pro tým bratrů Vojtěchů: Věnec a kotrmelec
     15.4.2005 07:23 - tisková zpráva


Věnec a kotrmelec

Tak přesně takhle dopadl letošní ročník Sheron Valašské rally pro OMV Rally Team. Štěpán Vojtěch si z Valašského Meziříčí odvezl věnec a body za druhé místo, Tomáš po kuriózní nehodě soutěž bohužel nedokončil.

Se stále dokonalejší závodní technikou a s omezeným výběrem tratí rychlostních zkoušek se Valašská rally neustále zrychluje. Letos ke snížení rychlostních průměru na jednotlivých RZ přispěla vysoká vrstva inertního posypu a řada nevinně vypadajících míst se tak stala pro posádky pastí. Výsledky první zkoušky dopadly víceméně podle očekávání, když Štěpán obsadil druhé místo se ztrátou 5 vteřin na vedoucího V. Pecha a Tomáš dojel do cíle se ztrátou 3 vteřin na třetího E. Trinera.

Pro OMV Rally Team nastal zlomový okamžik celé soutěže v následující druhé zkoušce, kterou dokončil Štěpán s Michalem opět na druhém místě a Tomáš s Emilem havarovali. Co se přihodilo, Tomáši? "Bylo to ve středně rychlé pasáži, kdy jsme jeli na čtyřku asi stovkou do pravé zatáčky. Z ničeho nic, byl výhled z vozu nulový. Došlo k samovolnému spuštění ručního hasícího přístroje. Kuriozita největší.

Pak už šlo auto levou stranou do příkopu a po nějakých pěti, šesti metrech jsme se dostali do kontaktu se stromem. Škody na autě nejsou nijak velké, spíše nepříjemná klempířská práce. Ještě štěstí, že se nám to přihodilo v relativně malé rychlosti, jinak to mohlo být mnohem horší".

Štěpán s Michalem od prvních kilometrů bojovali s chováním jejich dvěstěšestky,u které nastaly potíže se středním diferenciálem. Peugeot 206 WRC má pouze jeden aktivní diferenciál a to právě středový, takže se posádka musela poprat se zvláštní ovladatelností svého WRC. Štěpán si posunul brzdy více dopředu a jak sám říká: "musel jsem se s tím naučit jezdit". V každém servisu se na autě horečně pracovalo a hledala se příčina nekorektního fungování diferenciálu, ale závady v elektroinstalaci se hledají obtížně.

Auto fungovalo správně pouze v sobotu první dvě RZ. Z celkových dvanácti zkoušek nepříliš radostná bilance. Přesto se Štěpánovi podařilo zajíždět pravidelně první (5x) a druhé časy, pouze jednou dojel třetí. "Musel jsem brzdit jen se srovnaným autem, jinak se pakovalo. Musel jsem se i citlivěji opírat do gum. Docela nám pomohlo, že soutěž byla extra rychlá. Nemusel jsem tak často brzdit, v technických pasážích bylo naopak nutné brzdit silně a včas", doplnil Štěpán.

Mladší z bratrů byl v cíli soutěže spokojený s výsledkem, kterého dosáhli, méně však už s průběhem soutěže samotné. Pochvaloval si těžké podmínky, které panovaly na trati a s pohárem si odvezl také i nové zkušenosti.

Nyní jsou již obě auta zpět v liberecké dílně, kde probíhá oprava Tomášovy dvěstěšestky a na Štěpánově autě dochází k výměně kabelových svazků. S patřičným odstupem se Tomáš ještě ohlíží za nedokončenou soutěží: "Těžko si dokáži představit něco horšího než je Valašská rally. Do budoucna bych se jí měl možná raději vyhýbat... Takové účinkování nemá pro nás žádný význam".

A jak se Tomáš dívá na Valašskou bombu? "Je to nafouklá bublina. Podařilo se poslepovat několik standardních vložek, takže nyní se tato RZ skládá z různorodých úseků. Chvílí je to závod do vrchu, pak sjezd jako blázen, rychlé pasáže se střídají s úzkými cestičkami… těží z toho, že je dlouhá a tím v našem šampionátu ojedinělá. Srovnání s Malonty není na místě, neboť ty jsou celé rychlé a málokdy tam jede auto rovně a navíc jsou Malonty nesporně techničtější.

Mně vyhovují vložky na Bohemce. Valaška se mi líbila v roce 1999, když jsem jel s 306 Maxi, a dobrá byla také, když se jela jako sprint, to jsem startoval s celicou."

A jak hodnotí své vystoupení s odstupem Štěpán? "Na velké závody to nebylo. Těžko odhadovat, co by bylo, kdyby auto fungovalo… Jeli jsme na Valašsko pro výhru a to se nám nepodařilo. Navíc se k diferenciálům pak přidalo i odcházející čidlo řazení. Naším cílem bylo se přiblížit k Vencovi Pechovi, ne se mu vzdalovat. Jinak se mi soutěž líbila a v poslední době se nám na ní i dařilo. Vlastně jsme tam byli s WRC vždy na bedně."

Poté, co prodělají obě auta nutné opravy, čeká na obě posádky OMV Rally Teamu start na II. Rally Pelhřimov, která je zařazena do seriálu ve sprintrally.

Stav šampionátu MMČR: Pech 60, Štěpán 48, Tomáš 30; stav ve Sprintrally: Pech 30, Štěpán 24, Tomáš 19.

pro tým TSV Michal Oberstein


 
 
Fotogalerie:   Valaška 2005 od Jirky Dokulila

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose