www.car.cz
 

Dvořák se Slavíkem budou obhajovat zlato ve sprintech
     tisková zpráva


Těžko mohou mít vítězové třídy N1 v rallysprintech v minulém roce jiný cíl, než obhajobu. A přeci, ne že by se o ni nepokusili, ale dobře vědí, že konkurence nespí a také k starostem čistě závodním, v případě Honzy přibyly a u Pepy přibudou i starosti a také radosti rodičovské. Přesto oba udělají v Okříškách vše proto, aby jejich jasně červená fabia byla ve výsledcích vidět co nejvýše. Motivací k obhajobě je i ocenění pro nejlepší reprezentanty ÚAMK v kategorii rallysprintů, které obdrželi v minulých dnech.


Prioritou pro mladoboleslavskou posádku bude i letos účast v rallysprintech, ale uvidíme je i ve dvou soutěžích velkého šampionátu. Ostatně jednu, rakouskou Jänner rallye, již mají za sebou. Tou druhou bude Rallye Bohemia. Jako škodováčtí a boleslavští patrioti si samozřejmě nemohou nechat domácí soutěž ujít a jak říká Josef Dvořák: „Závodit doma je vždy příjemné a podle prvních informací by letos měla být Bohemka delší, takže si jí ještě víc užijeme a vůbec by nebylo špatné, kdyby se jelo i v noci.“ Ostatně jízdu v noci si letos již vyzkoušeli na lednové Jänner rallye, a nejen jízdu v noci, ale i na sněhu a ledu.

Do Rakouska jsme si jeli udělat radost a taky se nám už po závodění stýskalo. Naposledy jsme jeli v říjnu v Sosnové a před tím v Pačejově, ale to byl ještě červenec, takže nás pěkně svrběly ruce. Kdo by potom nevyužil takovou příležitost se pěkně svézt a vyzkoušet si něco nového“, řekl Dvořák a krátce zavzpomínal na letošní první soutěž: „Vzhledem k tomu, že na sněhu jsme jeli poprvé a v zahraničí taky, pokud nebudeme počítat Slovensko, nebyl pro nás výsledek až tak důležitý a proto nás ani moc nerozhodila drobná kolize přes noc zamrzlé fabie, tažené na laně do blízké pily, kde jsme ji chtěli rozmrazit, s odstaveným sypačem. Ani rychlost blízká nule nezabránila poškození světelné rampy, ale opět nás zachránil Luboš Picek, který nelenil, naložil do auta svojí rampu a včas nám ji ze Sobotky přes celou republiku přivezl,“ bral s humorem, nikterak humorný začátek soutěže Pepa.

Mechanikům se také podařilo vypůjčit si část nářadí zapomenutého v Boleslavi. Opět to byl výsledek důkladné přípravy, protože nářadí bylo nachystané na dvoře u dílny, ale husté sněžení je dokonale zakrylo, takže se odjelo s minimální výbavou. „Naštěstí jsou naši mechanici šikovní kluci a dokázali si základní věci půjčit u Milana Blahouta a Jirky Kulhana, kterým i tímto děkujeme. My jsme po první vložce zhodnotili situaci a bylo nám jasné, že na domácího Weinelta stačit nebudeme a soupeřit můžeme s Jirkou Kulhanem a Robertem Vodičkou. Ten nakonec hodně ztratil na šesté vložce a Kulhan měl technické potíže. Může to proto vypadat, že nám druhé místo spadlo do klína, ale to by byl omyl. Nezávodilo se totiž o vteřinky, jak jsme zvyklí u nás, ale o minuty, které každý může, ale také nemusí strávit v závěji a zapadnout nebylo nic těžkého. Byla to nejtěžší soutěž, jakou jsem kdy jel.

Ještě nikdy jsem se tolik nenatočil s volantem, jako v Rakousku. Pochvalu si zaslouží i pořadatelé. Ne že by neměli nějaké organizační problémy, ale nebáli se je řešit a bylo vidět, že je jen tak něco nepřekvapí. Měli jsme pocit, že jsou tam pro nás a pro diváky, kterých se sešlo 120 000 platících a vycházelo se jim všemožně vstříc. Poděkování patří i českým delegátům, zejména panu Naušovi a Kopeckému, kteří nejen nám, ale i dalším po celou dobu soutěže pomáhali nejen s jazykovou bariérou, ale se vším co bylo potřeba.“

S tímto názorem souhlasí i Honza, pro kterého byla doposud nejdelší a nejnáročnější loňská Bohemia, ta se však nejela v noci, takže měl s lampičkou na rozpisem svojí premiéru a zvládl ji na jedničku a jezdec jeho výkon chválil takto: „Klobouk dolů před Honzou. Vloni touto dobou byl spolujezdec-začátečník a teď na něj bylo stoprocentní spolehnutí. V náročných podmínkách za sněžení, po tmě a v mlze se ani jednou neztratil, ani jednou nezaváhal, přestože auto nejelo téměř vůbec rovně. Pořád někam klouzalo. Z Honzy za ten rok vyrostl skvělý mitfára.“

 Teď je před oběma a vlastně před celým týmem skutečný začátek sezony, Horácká rally v Okříškách. V minulém roce zde dosáhli svého prvního vítězství a vykročili k celkovému prvenství za, které obdrželi před nedávnem mimo jiné i ocenění jako nejlepší reprezentanti ÚAMK v kategorii Rallysprint. Na startu v Okříškách se Honza představí jako novopečený a pyšný otec maličké Elišky a také Pepa čeká v nejbližších týdnech svůj první přírůstek do rodiny. A protože se jedná nejen o úspěšný, ale i neobyčejně plodný a tým, dalším šťastným otcem se za pár měsíců stane i mechanik Petr Černický, jenž má na autě na starosti podvozkové orgány a byl to on, kdo si zvláště v Rakousku užil silniční soli a „pochvaloval“ si její kvalitu.

Pojďme však na trať, k očekávaným soupeřům a nové sezoně: „Letos, ještě více než kdy jindy chceme ocenit, poděkovat a složit poklonu našim manželkám, bez jejichž podpory bychom nemohli jezdit a jejichž úděl bude letos ještě těžší, protože se budou muset starat nejen o nás, ale i o děti. Určitě bychom chtěli loňský úspěch zopakovat, ale nebude to nic snadného. Jsme vděční našim sponzorům za to, že věnují přízeň i posádkám v nižších třídách a my jim budeme chtít jejich důvěru oplatit dobrými výsledky. Vloni nám hodně přálo štěstí, tak uvidíme, jestli nám to vydrží i letos. Také soupeři přes zimu určitě nezpomalili. Už v Sosnové se ukázal Martin Pinkas, který má nové a rychlé auto, pojede i rychlý a zkušený Marcel Tuček a uvidíme, kdo další se ještě přidá,“ uzavřel Josef Dvořák.



Milan Hauer
www.motorsport-review.cz

tisk info


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose