www.car.cz
 

Sardinie 2005: Loeb a Citroën: Třetí vítězství sezony 2005
     3.5.2005 00:06 - tisková zpráva


Supermag Rallye Itálie – Sardinie (29.4.-1.5.2005)

Nebýt pátečního karambolu druhé posádky Duval – Prévot, mohla Italská rallye pro Citroën vypadat naprosto poklidně. Vždyť po pátečním úvodu byly na čele klasifikace obě posádky Citroën Sport. Nakonec mohl Duval díky pravidlům platným pro tzv. Superrallye odstartovat i v sobotu a pokusit se o body pro tým. A to se také povedlo.

 V nedělní závěrečné partii fungovaly obě Xsary WRC naprosto bez závad a problémů. Sébastien Loeb a Daniel Elena pokračovali ve zvyšování náskoku z předcházejících dílů podniku, který nakonec přeměnili v Olbii v konečné první místo a vedení v celkové klasifikaci mistrovství světa pilotů.

 Francois Duval a Stéphane Prévot se nenechali deprimovat páteční nehodou a soustředili se na bodování v Poháru konstruktérů pro značku Citroën. Nakonec mladá belgická posádka získala 2 body, které jsou pro tým velice potřebné. Duval dokončil podnik díky skvělé práci techniků a mechaniků, kteří dali jeho vůz do pořádku.

 

Sébastien Loeb si i přes vítězství lehce postěžoval na počasí. „Na nedělní první rychlostní zkoušce bylo úplné bezvětří. Stejně jako ostatní jsem se musel vyrovnat s hustými mračny prachu, která rozvířily před námi startující vozy. Občas to znamenalo zvolnit, přidával jsem, až když to podmínky dovolily. Xsara byla opět naprosto bezvadná. V dalších zkouškách jsem jel opatrněji, nechtěl jsem riskovat chybu. Po očku jsem pozoroval časy mého největšího soupeře, Pettera Solberga. Dvě vítězství za sebou, na Novém Zélandu a na Sardinii, nás vrátila do čela šampionátu jezdců.  A další vzrušující bitvy na nás ještě čekají!“

Guy Fréquelin, šéf týmu Citroën Sport: „Vyhráli jsme dvě soutěže v řadě za sebou na rozdílných površích. Obě po velkých bitvách a navíc tam, kde jsme loni nebyli moc úspěšní. Vítězství na Novém Zélandu bylo pozitivní vzhledem k rychlým šotolinovým soutěžím, které nás ještě čekají v příštích třech podnicích. Výsledek ze Sardinie je také slibný, vždyť podobné drsné tratě a vedro nás čekají i na dalších soutěžích.

Xsara a pneumatiky Michelin se zase jednou ukázaly jako vítězná kombinace. Trochu mě mrzí, že se nám nepodařilo vytěžit více pro šampionát značek. Jsem však potěšen výbornými výkony privátně nasazených Xsar. Úspěch podtrhli také junioři. Stejně jako v Monte Carlu jsme i tady získali double v juniorském šampionátu.“

Citroën však nebyl úspěšný jen díky továrnímu týmu. Privátní Xsara týmu Kronos Racing, za jejímž volantem byl mladý Fin Juuso Pykälistö, dojela osmá. Pro finský talent to značilo jeho vůbec první bodovanou pozici v dosavadní kariéře WRC. Manfred Stohl sice dojel jen o jednu příčku hůře, nicméně v lepším výsledku mu zabránily zdravotní problémy, které ho sužovaly už před startem.

 

 

Nejlepší časy:

1. etapa – RZ 1: Marcus Grönholm (Peugeot 307) – RZ 2 a 3: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 4: M. Grönholm – RZ 5 a 6: S. Loeb.

2. etapa – RZ 7: S. Loeb – RZ 8: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 9: ‘Gigi’ Galli (Mitsubishi Lancer) – RZ 10 a 11: S. Loeb.

3. etapa – RZ 12: S. Loeb – RZ 13: M. Grönholm – RZ 14 a 15: P. Solberg – RZ 16: Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 17: P. Solberg.

 

Nejlepší časy celkem:

S. Loeb – 8, P. Solberg –4, M. Grönholm – 3, G. Galli –1, Ch. Atkinson -1.

 

Vedení v soutěži:

RZ 1 a 2: M. Grönholm – RZ 3 až 17: S. Loeb.

 

Celkové pořadí pilotů v Italské rallye:

1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara)                        4:06:33,7

2. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza)                             + 59,6 s

3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307)                       + 3:07,3

4. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307)                                   + 4:12,3

5. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus)                     + 8:29,3

6. R. Kresta/J. Možný (Ford Focus)                                    + 9:29,2

7. A. Warmbold/M. Orr (Ford Focus)                                 + 9:59,8

8. J. Pykälistö/M. Ovaskainen (Citroën Xsara)                     + 10:21,2

9. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara)                                   + 10:35,6

10. Higgins/T. Agnew (Ford Focus)                         + 12:21,1

11. F. Duval/S.Prévot (Citroën Xsara)                                 + 13:29,8

 

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů:

1. Peugeot 54 bodů, 2. Citroën 43, 3. Subaru 36, 4. Ford 33, 5. Mitsubishi 24, 6. Škoda 5.

 

Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:

1. S. Loeb 35 bodů, 2. P. Solberg 34, 3. M. Märtin 28, 4. M. Grönholm 26, 5. T. Gardemeister 24, 6. H. Rovanperä 11, 7. G. Panizzi 7, 8. F. Duval 5, 9. R. Kresta 5, 10. H. Solberg 4, 11. A. Warmbold 4, 12. M. Stohl 3, 13. D. Carlsson 3, 14. G. Galli 3, 15. Ch. Atkinson 2, 16. J. Pykälistö 1…

 

 

 

Olbia, 1.5.2005

replica watches www.finetimepieces.net  


 
 
Fotogalerie:   Jarní cena Brna 2005 od Milana Spurného

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose