www.car.cz
 

Most: Janák zopakoval triumf i ve druhém klání Octávia cupu
     16.5.2005 07:21 - tisková zpráva


 Janák zopakoval triumf a celkově vede

 

Pohár skutečně úspěšně odstartoval do devátého ročníku

 

Druhý pohárový triumf Jiřího Janáka a napínavý závod plný zvratů sledovali diváci v neděli odpoledne na mosteckém Autodromu Duhové Energie. Premiérový víkend Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu 2005 se skutečně vydařil nad očekávání. V prvním boji se kvůli úvodnímu karambolu vytvořily mezi jezdci dost velké mezery. Odpoledne však sváděly skupinky jezdců ostré souboje po celých sedmnáct kol.

 

Do závodu nenastoupili Vaníček a Kárný, jejichž auta byla po dopoledním boji nepojízdná. Jandík nevyužil Pole Position a na startu hodně ztratil. Dobře naopak  odstartoval Berger, jedoucí ze druhé pozice, ale do šikany první vjížděl Brejla, který startoval až třetí. K žádné zásadní kolizi tentokrát nedošlo a pořadí se ustálilo ve složení Brejla, Dostál, Berger, Paasonen.

 

Fina ale kole začalo zlobit auto, zajel tedy do boxů k mechanikům a po rychlé opravě chtěl pokračovat. Jenže technika ho definitivně zradila za šikanou  a musel definitivně odstoupit. „To je problém zcela nového vozu a vychytávání detailů. Nevím ještě přesně co to bylo, ale asi plynové lanko. Nedá se nic dělat, je to motorsport. I tak to byl fantastický víkend. Jsem rád za zkušenosti získané s novým vozem, octavia je totiž nádherné auto. Líbil se mi i zatím nepoznaný systém okruhového závodění s tolika soupeři okolo sebe. Jsem ve skvělé stáji s báječnými lidmi a těším se do Brna,“ zhodnotil Jani své první působení na okruhu a pochválil svůj Bohemia Racing Team.

 

Ředitelství závodu pak potrestalo za „ulitý„ start Ctirada Hájka průjezdem boxy. Karel Volavka se postaral o vzruch, když ve druhém kole v táhlé zatáčce pod boxy vyletěl z trati až ke svodidlům a skončil. V čele se dál držel Brejla před Dostálem, ale dotírala na ně čtveřice Janák, Gottwald, Matějovský a Došek, která si kolo za kolem prohazovala pozice.

 

 Fantastické souboje jezdci sváděli nejen v obvyklých místech technické pasáže trati, ale i na brzdy v nájezdu do nové šikany, která se ukázala jako prvek, který dokáže velice významně prověřit závodnické srdce a nervy pilotů. Několik z nich také využilo únikové zóny, která vede bývalým retardérem, ale pokud pro ně průjezd labyrintem z pneumatikových bloků znamenal výhodu v podobě návratu na původní pozici, jury hned vyhlašovala další tresty Drive Trough. 

 

Doškovi nefungovalo auto tak, jak by chtěl a postupně se propadal. Janák naopak zrychloval,   brzy byl druhý a začal dotírat na vedoucího Brejlu. Souboj v šikaně ještě nevyhrál, ale v technické pasáži už triumfoval a při nájezdu pod oblouk Matadoru opět vedl. „Jel jsem od začátku hodně ostře a auto už pak vadlo. Kluci mi signalizovali, že Janák je o dobrých sedm desetin na kolo rychlejší a věděl jsem, že nemá cenu riskovat boj na krev. I druhé místo je báječné,“ zhodnotil pak duel Brejla.

 

Další krásný souboj byl k vidění mezi Dostálem a Gottwaldem, který si stále hájil třetí místo. Dostál pak na svažujícím se výjezdu pod Matadorem udělal chybu,  než by do Gottwalda vrazil, strhnul raději řízení a v hodinách šel mimo trať. Pořadí se tak ještě lehce pozměnilo a tak cílem sedmnáctého kola proletěl jako vítěz už podruhé v jednom dni Jiří Janák před Václavem Brejlou a Jiřím Gottwaldem. Čtvrtý byl Matějovský, až pátý Dostál, šestý dojel slovenský debutant Matěj Prokop, sedmý Miroslav Forman a osmý Došek. „Nefunguje to, musíme pořád ladit a hledat,“ lakonicky prohodil při odchodu z uzavřeného parkoviště těsně po závodě.

 

Vítězný Janák se netajil radostí, ale všechnu chválu odmítal se slovy, že u takového učitele by jezdil dobře každý. „Pepa Kopecký je fantastickou studnicí zkušeností, má cit pro nastavení auta a jeho taktické rady jsou neocenitelné. Moc a moc mu děkuju,“ opakoval skromně jezdec. V průběžném hodnocení poháru po prvním víkendu je s padesáti body samozřejmě první před Brejlou (38 b.), Dostálem (35 b.), Gottwaldem (28 b.) a Paasonenem (19 b.).

 

Celkem tři týdny teď budou mít týmy na další ladění, či opravy aut. O prvním červnovém víkendu budou motory pohárových octavií burácet na Masarykově okruhu u Brna a to dokonce ve společnosti monster z německé série DTM.


 
 
Fotogalerie:   Autonova Rally Tišnov 2005 od Pavla Kacerovského

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose