www.car.cz
 

Most: První místo bylo pro Alfu Romeo 147 E2000 Dudy a Lucáka na dosah !
     18.5.2005 07:28 - tisková zpráva


Další podnik absolvoval RACING HARDWARE TEAM na autodromu v Mostě v rámci Česká pojišťovna Škoda Octavia Weekendu 2005. Tento byl také oficiální premiérou nově vybudovaného úseku trati za cílovou rovinkou. Ostrá dvojice hodně diskutovaných zatáček předurčovala divácky velice napínavé zpestření.

 

Tým přijel stejně jako při Jarní Ceně Brna v kompletním složení a do závodů nasadil oba vozy Alfa Romeo 147 E2000. Neustále se zlepšující posádka Duda/Lucák byla pouhý kousek od prvního vítězství. Bohužel motoristický sport je nevyzpytatelný a když zradí technika, kterou nemůžete sebelepší přípravou ovlivnit, mrzí odstoupení 30 minut před koncem závodu s vyhlídkou na první místo dvojnásobně. I takový je motorsport.

 

Již při čtvrtečních přípravných trénincích bylo jasné, že na všechny jezdce čeká během celého prodlouženého víkendu rozmarné počasí. To sehrálo i jednu z klíčových rolí při sobotním tříhodinovém vytrvalostním závodě. I přes začínající déšť byly oběma vozům nasazeny „suché“ pneumatiky. Zdeněk Duda stejně tak jako Vladimír Franc, kteří tříhodinovku rozjížděli, se s proměnlivými nástrahami proměnlivých podmínek na trati velice dobře vypořádávali a zajížděli stabilní časy. Zdeněk se startovní pozice probojoval až na výborné třetí místo, Vladimír si udržoval osmé pozici. Přibližně v třetině závodu přidal déšť na intenzitě, ale díky maximálnímu nasazení a koncentraci jezdců proběhly zastávky v boxech a výměna jezdců i pneumatik v plánovaných časech.

 

Do druhé poloviny velmi nadějně rozjetého závodu nastoupili Robert Lucák a Pavel Hajný, oba již na mokrých pneumatikách. Avšak Robert musel po polovině své částí závodu přijet do boxů, kde se zjistila technická závada v podobě prasklých šteftů – matic, které drží kola na levém přední nápravě. Mechanici již nasadili „suché“ gumy a i přesto, že mu přední kolo drží pouze na třech šroubech z pěti pokračoval v závodu. Každým kolem zlepšoval a dotahoval vedoucího jezdce ve své třídě na viditelnou vzdálenost a bylo jasné, že za optimálních podmínek mohla posádka Duda/Lucák stanout na stupni nejvyšším. 

 

Napětí v jednom ze zbývajících šteftů přesáhlo v jedné z pravotočivých zatáček přípustnou mez únavy a s přihlédnutím ke vzniklému nebezpečí pokračovat v závodě na dvou šroubech přijel Robert do boxů, ani přes veškeré úsilí týmu mechaniků nebylo možno zaručit bezpečné pokračování v závodě a Robert byl nucen vzdát se boje o první místo a necelých 30 minut před koncem odstoupit ze závodu. Pavel pokračoval svědomitou jízdou nesměle kupředu a svými stabilními časy vyjel týmu důležité mistrovské body ze sedmého místa. 

 

Nedělní závod sprint se vezl v neméně dramatickém duchu. I zde to v jednu chvíli vypadalo pro Zdeňka Dudu na nádherné čtvrté místo v kategorii, kde již měl před sebou vozy Audi A4 ST a Alfa 156 S2000 ze současného mistrovství světa WTCC. Velice nadějný výsledek se však rozplynul s nešťastnou shodou okolností, kdy v jednom kole projel Zdeněk vyhýbaje se jednomu z pomalejších  vozů retardérem a dostal od sportovních komisařů „nespravedlivý“ průjezd boxem, za údajné zvýhodnění se. Podle průjezdů časů ve výsledkové listině tomu bylo právě naopak a v kole kdy projel zpomalovacím retardérem měl o vteřinu horší čas… Zároveň došlo k úniku oleje jednoho z vozů a následného nasazení safety caru. Ztráta v tu chvíli znamenala sedmou příčku. Do konce zbývala 3 kola, jelikož však byl závod posléze předčasně ukončen, toto umístění již zůstalo.


Robert Lucák, manažer teamu, jezdec: "Postupně praskly tři štefty, na dvou dojíždět závod je riziko pro jezdce i ostatní účastníky závodu. Nechtěli jsme toto podstupovat, a proto jsme raději z bezpečnostních důvodů odstoupili. Osobně jsem velmi spokojený z průběhem závodu, který byl velmi dramatický. Nyní budeme vůz připravovat pro červnové závody v Brně, kde budeme bojovat s velkým nasazením, jelikož náš letošní vůz je fantastický a se Zdeňkem postupně zjišťujeme, jak můžeme bojovat o příčky nejvyšší.

 

Zdeněk Duda, jezdec:  Díky týmu za přípravu vozu se kterým se postupně sžívám a výsledky to potvrzují, je škoda že jsme odstoupili z vytrvalostního závodu, rýsoval se velký úspěch. Sprint se mi povedl, útočil jsem na 4. místo ve třídě, ale nesportovní rozhodnutí ředitele závodů a následné drive through mě vrhlo na 7. místo. Těším se na následující závod závod v Brně.“

 

Vladimír Franc, jezdec: Po slibném výkonu v tréninku se závod jel na vlhké trati, startoval jsem na slickách, jako většina závodního pole. Moc se mi nedařilo, o to lepší pocit byl z konečného výsledku a dalších bodů do MM ČR.

 

Pavel Hajný, jezdec:Sobotní den byl pro mě plný nervozity a strachu z deštivého počasí. Bohužel na začátku našeho závodu začalo skutečně pršet a mě čekal první závod "na mokru". Začátek závodu se jel na suchých pneumatikách a jsem přesvědčen, že správným rozhodnutím týmu bylo přezout v polovině závodu na pneumatiky mokré gumy, i když konec závodu byl již na suchém povrchu. Já osobně jsem ze závodu měl velmi dobrý pocit, dojeli jsme na bodovaném místě a hlavně jsem poprvé viděl šachovnicový prapor...“

 

Za přinejmenším přínosný označil víkend i junior manažer týmu Ing. Jiří Houser: „Jediné problémy, se kterými jsme se potýkaly, byly technického rázu. Na jedné straně jsme přišli o další mistrovské body, na druhé straně je však vidět neustálý vývoj našich vozů, Zde bych chtěl vyzdvihnout obětavou práci mechaniků, kteří po odstoupení z vytrvalostního závodu perfektně připravili vůz na sprint a Zdeněk tak mohl za celý tým bojovat na závodní dráze. Průběžné výsledky v obou závodech musím hodnotit velice pozitivně a myslím, že pro celý tým jsou velice motivující.“

 

Racing Hardware Team čekají nyní intenzivní přípravy na neoficiální brněnské testování nových komponentů a naladění vozů. Další podnik MM ČR se koná  25. – 26.6. 2005 na brněnském Masarykově okruhu, kde součástí závodního víkendu je také mistrovství světa cestovních FIA GT vozů, kde se představí vozy ASTON MARTIN DBR9, FERRARI 575 M MAREANELLO, MASERATI MC12 GT1, SALEEN S7R, PORSCHE 996 GT3-RS, CHRYSLER VIPER, CHRYSLER CORVETTE C5R, LISTER STORM GT, aj.

 

17.5.2005

RACING HARADWARE TEAM

www.alfaromeoclub.cz

www.alfaromeo.cz

www.racinghardware.com

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose