www.car.cz
 

Evropské Ecce Homo oslaví stovku již příští víkend!
     26.5.2005 11:13 - tisková zpráva


Jediný podnik Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu na území ČR Ecce Homo Šternberk slaví v letošním roce pětadvacet let od zařazení do evropského kalendáře a zároveň sté jubileum od první závodní jízdy na této slavné trati. Ve dnech 4. a 5. se na startovní čáře sejde snad nejlepší konkurence v historii a bez nadsázky půjde také o jeden z nejlépe obsazených závodů letošního Mistrovství Evropy.

 

V seznamu přihlášených figuruje rovných deset monopostů F3000 nebo Formule Nippon, kde kromě čtyřnásobného vítěze Szásze nechybí ani tradičně rychlí Jaroslav Krajči, Dušan Nevěřil, Hermann Waldy, ale také nováčci šternberského závodu v čele s Anderem Vilarinem či Lionelem Régalem. Právě mezi nimi se očekává souboj o první místo a traťový rekord. Ander Vilarino, který letos poprvé odjede celý seriál, se na svůj start opravdu velice těší, protože jeho otec Andres byl na přelomu osmdesátých a devadesátých let čtyřikrát mistrem Evropy se sportovním prototypem Lola a na Ecce Homo vytvořil v roce 1993 absolutní traťový rekord, jenž zůstal šest let nepřekonán. To Lionel Régal se účastní pouze závodů francouzského šampionátu, ovšem sté narozeniny českého závodu spolu s obrovskou konkurencí pro něj znamenají dostatečnou výzvu, aby udělal výjimku.

 

Kromě formulových monopostů budou o přední příčky bojovat také sportovní prototypy skupiny CN, kde již sedmým rokem bojuje s Italy také náš Otakar Krámský a nevede si vůbec špatně. V letošním roce mu zatím patří druhá příčka v hodnocení Mistrovství Evropy, pouhé tři body za továrním jezdcem týmu Osella Simonem Faggiolim, který se do Šternberka vrací po roční přestávce. Chybět nebude ani úřadující Mistr Evropy Giulio Regosa nebo Miloš Beneš, ovšem Benešův spider Lucchini disponuje vyšším výkonem, tak se může zapojit pouze do bojů o body do Mistrovství ČR.

 

Neméně zajímavá bude i situace v kategorii cestovních vozů, konkrétně ve skupině E1, kde se na Ecce Homo po delší pauze chystá i držitel rekordu uzavřených vozů Herbert Stolz se svým Porsche 935 DPII a konkurovat mu budou Herbert Pregartner na Porsche 911 GT2, pravděpodobně i Jan Vonka s Porsche 996 GT3 RS a v pozadí nebudou chtít zůstat ani Josef a David Komárkové na Mistsubishi EVO 550 vlastní konstrukce, protože David byl v posledních dvou letech nejrychlejším pilotem uzavřeného vozu ve Šternberku.

 

Zapomínat nesmíme ani na ostatní skupiny, ve kterých si několik českých jezdců brousí zuby na evropský titul kategorie I  - konkrétně to jsou Jaromír Malý a Dan Michl ve skupině A nebo Petr Vojáček ze skupiny SP.

 

Vzhledem k tomu, že Vladimír Seifert z Českého hydrometeorologického ústavu slibuje v dlouhodobé předpovědi následující: „Od 1. do 10. června se očekává oblačno až polojasno, ojediněle bouřky, přechodně zataženo, noční teploty 14 až 8 stupňů, odpolední 18 až 24 stupňů Celsia,“ což jsou ideální podmínky pro závodění, můžeme se těšit na krásné souboje, které nemají na našem území obdoby.

 

Kompletní seznam přihlášených jezdců a další důležité informace je možné nalézt na této stránce: http://www.eccehomo.cz/me.php?lang=cs

 

Ondřej Koubek

 

 


 
 
Fotogalerie:   Ecce Homo historic 2004- auta

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose