www.car.cz
 

Kopná - KAM ???? Podrobný popis diváckých míst
     16.6.2005 07:55 - tisková zpráva


Kam při Kopné na rychlostní zkoušky?

  

Startovní pole XIII. IMPROMAT Rallysprint Kopná 2005 čeká náročná trať, která měří celkem  163,05 km a obsahuje devět rychlostních zkoušek na pěti úsecích v celkové délce 67,20 km. V itineráři rallysprintu najdeme rychlostní zkoušky Prolog, Podhoran, Kopná,  Impromat a Raková.

 

Všechny rychlostní testy s výjimkou pátečního nočního prologu se jedou dvakrát. Nejdelší erzetou je úsek Kopná, který vede z Kašavy do Všeminy a měří 10,60 km. Naopak nejkratší Podhoran, úsek z Držkové do Kašavy v délce 4,60 km. Pořadatelé z RALLYSPRINT KLUB v AČR Podkopná Lhota připravili pro diváky opět značená příjezdová místa k rychlostním zkouškám a komentované bezpečnostní zóny pro diváky. Podobně jako v minulých letech pořadatelé nevybírají vstupné!

 

Celkovou podrobnou mapu tratě včetně mapek rychlostních zkoušek najdete v oficiálním programu rally, který je od začátku týdne k dostání na benzinových pumpách v blízkosti rallysprintu.

 

Popis rychlostních zkoušek:

RZ 1 Prolog (Slušovice – Neubuz), délka 2,70 km

Start prologu je na úzké účelové komunikaci v blízkosti dostihové dráhy ve Slušovicích u rybníku Reneta. V úvodních metrech přichází průjezd úzkým tunelem a technická pasáž kolem budovy AB. Přes přírodní zpomalovací retardér kolem točny na jezdce čeká obtížná levá zatáčka s nájezdem na zhruba desetimetrový úsek na panelech a divácky přehledný úsek na louce.

 

Na 0,7 km následuje ostré levé odbočení  přes terénní nerovnost na širokou silnici s možností skoku ve směru na Trnavu a prudké pravé odbočení a následné ostrá levá zatáčka ve stoupání k letišti Bílá Hlína (značení A).  Jedná se o divácky velmi přehledné místo, které bude osvětleno a ozvučeno. Pořadatelé v něm umístí komentovanou bezpečnostní zónu pro diváky. Následuje rychlejší pasáž kolem letiště a náročný sjezd do obce Neubuz. V závěrečné části na 2,6 km posádky prověří ostré levé odbočení na křižovatce před cílem (značení B), který je umístěn u nákupního střediska. 

 

RZ 2, 6 Podhoran (Držková – Kašava), délka 4,60 km

Jedná se o náročnou rychlostní zkoušku, která vede po úzké zemědělské cestě s řadou obtížných pasáží a z větší části je přístupná pouze pěšky od startu nebo cíle. Po startu na okraji obce Držková následuje prudké stoupání na úzké silnici mezi pastvinami. Za 1,2 km přichází obtížné esíčko přes horizont a následuje vjezd do lesní části erzety. Na 2,5 km přichází táhlá levá zatáčka na zpevněném povrchu a zatáčkovitá pasáž. Na třetím kilometru trať začíná prudce klesat, velmi technický sjezd „na srdce“ až do cíle. Na 3,1 km trati přístup od zemědělského družstva ve Vlčkové (značení C).

 

Vesměs se jedná o řadu přehledných a technicky náročných pasáží. Ve sjezdu jsou dvě velmi atraktivní místa, ostrá levá zatáčka na brzdy a rychlá pravá zatáčka (značení D). Cíl je situován před vjezdem do zemědělského statku v Kašavě. Jedná se o domovský úsek tragicky zesnulého jezdce Jiřího Sedláře z Kašavy. Podhoran patří k nejnáročnějším úsekům celého sprintu. Pozor! Pro diváky nebude umožněn přístup přes cíl RZ – farma ZD Kašava!

 

 RZ 3, 7 Kopná (Kašava – Všemina), délka 10,60 km

Nejdelší úsek v itineráři letošní Kopné startuje je na konci obce Kašava u autobusové zastávky, zhruba po 300 metrech přichází přírodní retardér kolem autobusové točny. Následuje rychlé stoupání na okresní silnici, které je na 2,3 km uzavřeno ostrou pravou zatáčkou na točně autobusu ČSAD nad obcí Podkopná Lhota. Následuje vjezd na úzkou cestu mezi stromy a zhruba 500 metrů dlouhý šotolinový sjezd, který je ukončen na 3,2 km ostrou levou zatáčkou „U Lipek“ (značení E). 

 

Po technickém průjezdu obcí Podkopná Lhota se trať vrací zpět na okresní silnici. Na 4,6 km se nachází přírodní retardér na parkovišti s velmi úzkým nájezdem. Divácky oblíbený ostrý levý vracák na rozcestí v Trnavě je na 5,1 km (značení F). Na konci obce Trnava následuje ostré pravé odbočení a přes prudký výjezd nájezd do lesní části. Jezdecké pole zde prověří řada rychlých horizontů a protahováků a lá Finsko. Krátce před cílem je levá zatáčka a následné esíčko. Letmý cíl je situován u tenisových kurtů Parkhotelu Všemina, stopka na přilehlém parkovišti.

 

 RZ 4, 8 Impromat (Lípa – Zádveřice), délka 6,60 km

Rychlostní zkouška s názvem Impromat z Lípy do Zádveřic patří k ozdobám letošní Kopné. 

 

V úvodní části se jede nový dvoukilometrový úsek na zpevněném povrchu. Start rychlostního testu je veden na úzké silnici souběžně s hlavním silničním tahem Zlín - Vizovice v blízkosti benzinové pumpy v Lípě. Ihned po startu následuje stoupání, které je zpestřeno dvěma obávanými horizonty s možností skoku na 1,1 km. V části Cikánky na 1,6 km tratě jezdce prověří náročná série zatáček. Na 2,1 km se trať napojuje na klasický úsek Pindula náročným levým odbočením (značení G) a pokračuje krásnou pasáží mezi pastvinami a následnou obtížnou levou zatáčkou.

 

Na 4,4 km na jezdce čeká ostrá levá zatáčka u kapličky a prudký sjezd na srdce. Ten je ukončen na 5,1 km obtížnou pravou vracečkou na brzdy a nájezdem na atraktivní šotolinový úsek v závěrečné části (značení H). Po prudkém sjezdu na šotolině přichází krátce před cílem levá zatáčka na 6,2 km v lesní části. Cíl je situován do části nazvané Na Bařinkách při výjezdu z lesa, stopka poté v blízkosti hlavního silničního tahu Zlín – Vizovice.

 

RZ 5, 9 Raková (Vizovice – Slušovice), délka 10,45 km 

Po čtyřech letech se vrací do itineráře Kopné osvědčený úsek Raková, který je veden na zemědělských komunikacích mezi Vizovicemi a Slušovicemi. Příznivci soutěžního sportu rychlostní zkoušku velmi dobře znají z minulých let při konání Barum rally Zlín. Start je na okraji Vizovic a úvodní část vede na úzké silnici v oblasti Chrastěšovských pasek.

 

Po rychlém příjezdu přichází na 1,3 km náročné pravé odbočení a pokračuje obtížná technická pasáž ve sjezdu se sérií zatáček všech stupňů obtížnosti. Na 2,7 km je ostré pravé odbočení a prudké stoupání mezi pastvinami zakončené na 3,2 km ostrým pravým odbočením na širokou silnici (značení K). Zhruba po čtyři sta metrech se trať vrací zpět na úzkou silnici a pokračuje v klesání až do Zádveřic. Na 5,7 km se nachází velmi atraktivní pravý vracák, kde bude umístěna komentovaná bezpečnostní zóna pro diváky s měřením mezičasu (značení J). Následuje rychlejší pasáž rychlostní zkoušky s příjezdem do obce Raková. Na 8,7 km se nachází v části U křížku ostré pravé odbočení (značení I).

 

V závěrečné části posádky prověří prudké levé odbočení na 9,7 km a těsně před letmým cílem ještě obtížná série zatáček. Stopka je umístěna před Slušovicemi.

 

 

 

Ve Slušovicích 15. června 2005                                                        Roman ORDELT

                                                                                                               tiskový mluvčí

                                                                                              IMPROMAT Rallysprint Kopná


 
 
Fotogalerie:   Rajd Polski 2005 od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose