www.car.cz
 

Český Krumlov : Velmi vydařený víkend pro Vojtěcha
     16.6.2005 21:24 - tisková zpráva


O oblibě českokrumlovské soutěže mezi fanoušky a jezdci se můžeme pravidelně dočíst na internetových fórech a v tiskových zprávách jednotlivých soutěžících. Krumlovská soutěž si po tomto víkendu získala další příznivce a obdivovatele: posádku OMV Rally Teamu, Štěpána Vojtěcha a Michala Ernsta.

Kluci na jihu Čech podali famózní výkon a předvedli divákům dravou, agresivní i zároveň nesmírně atraktivní jízdu. Prudkým a vytrvalým sluncem osmahlé diváky přesvědčili, že dokáží jet nejen pěkně na oko, ale i velice rychle. Borci z OMV Rally Teamu v nesmírně náročné SEAT rallye Český Krumlov zaslouženě zvítězili. Dnes již nikdo nepochybuje o tom, že se i s Peugeotem 206 WRC specifikace 2000 dá vyhrávat. Posádkám OMV se to letos podařilo dvakrát ze zatím pěti odjetých soutěží.

Klasické uskákané a rychlé asfaltové zkoušky lemované zelení a keři posádce bílého Peugeotu opravdu "sedly": "Letos se mi Krumlov opravdu líbil. Prodloužená Zátoň, v protisměru vedené Malonty, pro nás méně známý Kohout i divácky zajímavý Římov. Nesmírně náročné, ale opravdu pěkné vložky," zhodnotil navigátor M. Ernst.

Ještě před startem soutěže zjistili mechanici, že nově namontované repasované turbodmychadlo nepodává řídící jednotce správné informace. V týmu zavládl malinko nepokoj. Naštěstí proběhla technická přejímka včas a k nastavení vozu došlo na pátečním soukromém shakedownu. Štěpán si auto nastavil dle potřeb a posádce již nic nebránilo v účinkování na krumlovské rally.

První RZ byla divákům nepřístupná, neboť vedla skrz vojenský prostor a tak jen málokdo mohl vidět to obrovské nasazení, se kterým se kluci do soutěže vrhli. V cíli 11,5 km dlouhé zkoušky nadělili Václavu Pechovi více než 18 vteřin! To jim dodalo sebedůvěru a s chutí a s vervou se pustili i do dalších měřených úseků. V pátek na jezdce čekalo celkem šest zkoušek, s tím, že závěr první etapy se již odehrával v pozdních nočních hodinách. Jak je možné, že jste na "pár" kilometrech najeli takový náskok? "Hned od začátku se jede hůl a my jsme nasadili maximální tempo. Dnes již není prostor pro nějaké rozkoukávání," poznamenal Myšák. Štěpán svého navigátora ještě doplnil: "Časy na rally se počítají od první vložky a jak je naším dobrým zvykem, jdeme do všeho naplno. Podařilo se nám vyjet si solidní náskok, se kterým jsme chtěli hospodařit po celou první etapu. Náš čas byl oproti loňsku výrazně lepší, ale krize jsme zažili jinde než na Tisovce."

V dalších měřených úsecích sváděli kluci obrovské boje s Václavem Pechem. Naši posádku malinko zbrzdily problémy s ruční brzdou a nefunkčním odpojovačem diferenciálu. Co se děje, Štěpáne? "Malinko nás trápí ručka. Jak za ni zatáhnu, zastaví se všechna čtyři kola. Z toho pramení problémy, např na Soběnově jsme museli couvat. Ještě jsme za jízdy laborovali se světly na šotolině, která se jela v noci. Jak jsem posvítil do zvířeného prachu, neviděl jsem téměř nic. Bylo to jako zeď." Posádce Peugeotu 206 WRC se podařilo udržet si náskok a tak kluci přenocovali na prvním místě.

Druhá etapa byla pro posádky opravdu krušná. Svá auta předávaly do uzavřeného parkoviště pozdě v noci a čekal je brzký ranní start. Těžko se spí a odpočívá závodníkům, kteří jsou nabuzeni do závodění, mají necelých šest hodin na odpočinek a navíc je čeká náročný a dlouhý den s tropickými teplotami. Kluci vstoupili do druhého dne závodění opět naplno a o své prvenství bojovali jako lvi. "Moc nám pomohla důvěra v rozpis. Už známe auto a dokážeme ho správně nastavit i správně využít,"poodkryl tajemství úspěchu Brouk.

Na třetí zkoušce, tedy na druhé Zátoni měl V. Pech defekt předního levého kola a nabral tak tři minuty ztráty na vedoucí bílou dvěstešestku. Od této chvíle začal klukům nový závod. Závod spolehlivosti, schopnosti koncentrace a šetření auta. V parném dni je nesmírně obtížné zachovat si chladnou hlavu, ale vzniklým problémům Brouk s Myšákem srdnatě vzdorovali. "Bylo to o udržení koncentrace, zvolnili jsme, ale pak jsem se nevěnoval jenom navigaci, ale koukal jsem se před auto a odhaloval možná nebezpečí. Nesměli jsme udělat chybu, abychom si skvěle rozjetý závod neprohráli sami. Nešlo si nevšimnout také úbytku diváků kolem trati. Pánové z federace by se měli podívat na rally a srovnat si to s návštěvností před dvěma lety. Odhaduji úbytek tak o 2/3 diváků, což je obrovská škoda. Třeba na Římově to bylo zcela jasné," okomentoval druhou půli druhé etapy co-pilot.

A jaké je to pro tebe jako navigátora, Michale, když se jede "na půl plynu"? "Když jedeme naplno, má to rytmus, tak nevnímám nic jiného, tohle bylo dost složité. Také jsem slyšel věci, které bych jinak ani nevnímal, měli jsme strach, aby auto vydrželo. Bylo to náročné, ale krásné. Maximální spokojenost! Z Krumlova jsem si odvezl nejhezčí zážitek z rallyového auta jaký jsem kdy měl," doplnil Myšák.

K závěru soutěže se vrací také pilot: "Druhý den byl obtížný, neboť jsme tratě v závodním autě absolvovali jen málokrát. Navíc Zátoň sedla více fokusu, naše auto do kopců a na dlouho vytočené šestky přeci jen pořád ztrácí. Ale obecně byla trať pro našeho Peugeota vhodná. Povedly se nám oba nástupy do etap a to bylo patrně rozhodující. Byla to taková naše hrana. Posádky i auta. Z Malont má asi každý respekt, ale snažili jsme se. Krumlov je svůj a specifický a je to tak dobře. Navíc se nám podařilo porazit Václava!"

K vašemu klidu přispěl i defekt V. Pecha, co vy a defekty, měli jste? "Měli a hned tři. Vždy pravého zadního kola. Po skocích to propérovalo a guma se dřela o blatník. Naštěstí jsme kola měnili až na přejezdech," uvedl Štěpán. Jeli jste hodně na hraně, nebo byly i rezervičky? "Opravdu dlouho jsme jeli na hranici a nechybovali. Rozpis skvěle seděl, auto fungovalo, prostě paráda. Snili jsme o tom dlouho, ale nejen snili ale také pro to něco dělali… a podařilo se! V celém týmu nyní panuje upřímná radost a veliká spokojenost. S Myšákem jim všem moc děkujeme."

Další velká soutěž se koná začátkem července v okolí Mladé Boleslavi, Rally Bohemia, ještě před prázdninami uvidíme posádku OMV Rally Teamu na rallysprintu Kopná. Právě na tomto sprintu zaznamenal Štěpán již dříve úspěchy a tak hledí vstříc závodnické budoucnosti optimisticky. Navíc oba podniky jsou charakteristické členitými a technickými úseky, které smazávají handicap staršího auta, takže by mohl opět dominovat malý a obratný Peugeot 206 WRC v barvách OMV a TRW.

Michal Oberstein


 
 
Fotogalerie:   Seat Rallye 2005 Radek Rochelt

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose