www.car.cz
 

Tomáš Enge byl v Le Mans blízko triumfu, ale cíl neviděl
     22.6.2005 00:22 - tisková zpráva


Tomáš Enge byl dnes blízko zopakování svého triumfu ve třídě z roku 2003, po více než 18 hodinách byl v čele. Závěrečných šest hodin však přineslo smůlu a necelé dvě hodiny před koncem zůstal stát na trati.


Enge s Peterem Koxem a Pedrem Lamym kontrolovali situaci na čele závodu třídy GT1 po takřka celé první tři čtvrtiny závodu, závěrečná fáze jim však příliš štěstí nepřinesla. V průběhu 19. hodiny musel vůz se startovním číslem 58 neplánovaně do boxů s uvolněným předním spojlerem a přišel o vedení ve třídě a celkové sedmé místo. Na trať se vrátil po zhruba pětiminutové opravě a boj o vítězství ve třídě GT1 dostal nový náboj.

Oba Aston Martiny DBR9 i obě Corvette C6-R dělily po 19. hodinách necelé čtyři minuty! V předposlední hodině závodu došlo k rozuzlení, které bylo bohužel nepříjemné pro Engeho, který zůstal stát na trati a prakticky ve stejné chvíli musel sesterský vůz do boxů. Příčina odstoupení vozu Tomáše Engeho je spojena s palivovým systémem.

 

Vůz 59 se nakonec vrátil po opravě chlazení na trať a David Brabham, Darren Turner a Stephane Sarrazin skončili třetí ve třídě a devátí absolutně.

 

Tomáš Enge: „V tuto chvíli jsme pochopitelně všichni zklamáni, protože jsme zvolili správnou taktiku, pečlivě ji dodržovali a zdálo se, že budeme i odměněni. Od počátku jsme se rozhodli pro rychlou, ale ne příliš riskantní jízdu, abychom se vyhnuli eventuálním problémům. Vůz byl rychlý a dokázali jsme si postupně budovat náskok na soupeře. Když se dopoledne objevil problém s předním spojlerem, chybělo nám už jen pár sekund, abychom na druhém místě jedoucí Corvette dali kolo.

I přes ztrátu způsobenou opravou jsme stále měli šanci dotáhnout vše do úspěšného konce, ale necelé dvě hodiny před koncem přestal vůz jet, zatím nevíme přesnou příčinu. Fyzicky to byl jeden z nejnáročnějších závodů, jaké jsem kdy odjel. Venku bylo obrovské vedro a uvnitř vozů to bylo ještě horší, v kokpitu byla opravdu pekelná výheň. V průběhu celého podniku jsme tady ukázali velmi dobrou rychlost a nyní jsme ještě více motivováni posunout vůz dále. Plody naší práce snad sklidíme v dalších závodech.“

 

David Richards, ředitel týmu: „Takovéto věci musíte v motoristickém sportu akceptovat. Dali jsme do toho vše, ale tentokrát nám nebylo přáno. Potřebujeme odjet trochu více testů a závodů, ale ještě se vrátíme. Byli jsme odhodláni dokončit s vozem 59 závod jako poděkování za ohromnou podporu, kterou Aston Martin Racing dostal v průběhu víkendu.“ 


LeMans_2005.pdf vysledky

 

BPA
 


 
 
Fotogalerie:   Brno DTM 4 -5.6 2005 , Octávia cup

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose