Janiš myslí se Saleenem na body. Pojede s osmičkou 23.6.2005 20:24 - tisková zpráva
Český jezdec Jarek Janiš se o víkendu představí v závodu šampionátu FIA GT v Brně, za volantem vozu Saleen S7-R silnější třídy GT1 se bude střídat s Paolem Rupertim. V nabité konkurenci je Janišovým cílem zisk bodů.
Dohoda o Janišově startu v týmu Graham Nash Motorsport byla uzavřena v minulém týdnu a od původního oznámení došlo ke změně Janišova partnera. Místo dříve oznámeného vozu se startovním číslem osm pojede český jezdec s číslem 7 a jeho kolegou bude Paolo Ruperti.
Letošní ročník šampionátu FIA-GT má velmi pestré obsazení, vedle Saleenů najdeme ve startovním poli vozy Corvette, Maserati, Ferrari, Lamborgini, Lister, Mosler a Porsche. Janiš má se šampionátem zkušenosti z roku 2003, kdy s českým týmem MenX odjel několik závodů ve slabší třídě N-GT nyní GT2.
Jarek Janiš Q&A
Máte s vozem GT1 nějaké zkušenosti?
Jen jednou jsem se podílel na krátkém testu aerodynamiky s Ferrari 550 Maranello, v závodu jsem s vozem GT1 nikdy nejel. Ale neměl by to být problém, při závodech DTM jsem získal dost zkušeností s kapotovanými vozy. Vůz GT1 je proti DTM výkonnější, DTM má na druhou stranu lepší podvozek. Časy dosahované v Brně se až tak moc neliší.
Jak bude probíhat příprava?
S týmem se setkám až ve čtvrtek v Brně, kde budeme vyrábět sedačku a řešit další věci. Už jsem hovořil s několika kolegy, kteří se Saleenem jeli a podle nich se vůz chová dobře. Před závodem je dost volných tréninků, pokud v nich nebudeme mít problémy, pak odjedu dost kilometrů na to, abych si na vůz zvyknul. Okruh znám dokonale, což by mi mělo pomoci v rychlejší adaptaci na stroj.
Sledujete šampionát FIA-GT a máte představu, jaký výsledek je reálný?
„Snažím se mít přehled o většině šampionátů. Vím, že hodně silné jsou vozy Maserati, Ferrari 550 Maranello a také Corvette C5-R, což jsou asi hlavní favorité. Ale i Saleeny dokáží být rychlé, myslím, že bychom určitě měli bojovat o body.“
Saleen S7-R – technická data
Motor : Hliníkový osmiválec, dva ventily na válec, objem 7000 ccm, výkon 600 koní při 6400 ot./min.
Převodové ústrojí : Saleen napříč uložené převodové ústrojí, volitelné převodové stupně, viskózní diferenciál, ocelová čtyřlamelová spojka ovládaná hydraulicky
Převodovka : sekvenční XTRAC
Zavěšení kol : dvojité lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu, lehké hliníkové tlumiče
Brzdy : ocelové disky Performance Friction s chlazením vpředu i vzadu
Váha : přibližně 1200 kg¨
Časový program
Pátek 24. června
10.30 – 12.00 Volný trénink 1
14.50 – 16.20 Volný trénink 2
Sobota 25. června
10.25 – 11.10 Kvalifikace 1
16.10 – 16.55 Kvalifikace 2
Neděle 26. června
08.45 – 09.00 Warm up
12.30 – 16.00 Závod (93 kol)
BPA
|