www.car.cz
 

Dramatický závod gétéček v Brně rozhodl déšť
     1.7.2005 08:59 - tisková zpráva


Dramatický závod rozhodl déšť

 

Nejlepší start měl Philipp Peter na Maserati, nejrychlejší muž kvalifikace. Za něho se zavěsil Timo Scheider na dalším Maserati. Na třetí místo se v první zatáčce protlačil Anthony Kumpen na Chevroletu Corvette. Ale na výjezdu udělal hodiny a začalo drama.

 

Sám bez šrámu pokračoval jen se ztrátou několika pozic, ale po vzájemné kolizi, která nastala tím, že se oba jezdci chtěli točícímu se Chevroletu vyhnout, skončili ve svodidlech Andrea Piccini na Ferrari Maranello a Peter Kox s Lamborghini Murcielago.  Ráně neušel ani  Fabio Babini na Maserati, ale ten se alespoň dobelhal do boxů a tam vzdal.

 

Zatímco v první zatáčce horečně pracovali záchranáři a snažili se co nejrychleji obě havarovaná auta dostat mimo trať, na čele jel Peter těsně sledován Scheiderem, oba na vozech Maserati. Na třetí místo se dostal Christophe Bouchut těsně sledován Pedrem Lamym, oba na Ferrari Maranello. S menší ztrátou za nimi se bojovalo na ostří nože. Brazilec Jaime Melo měl v zádech Brita Justina Keena na Listeru Storm a Kumpena s Chevroletem Corvette.

 

Obě Ferrari se dostaly do těsného závěsu za vedoucí dvojici vozů Maserati a netrvalo dlouho a Bouchut se ujal vedení. V druhé skupině se dopředu dravou jízdou propracoval Kumpen. Ale to již z černých mraků začaly padat první dešťové kapky. Bouchuta na mokru vystřídal v čele Pedro Lamy, ale po prvních zastávkách v boxech se na špici závodu opět objevil vůz Maserati, tentokrát černo – zelený týmu Vitaphone pilotovaný Bartelsem.

 

Na mokré trati začal úřadovat Švýcar Gabriele Gardel, který za volantem Ferrari se startovním číslem 11 vystřídal Lamyho. V každém kole naděloval svým soupeřům mnoho sekund a vytvořil tak pro svůj tým dostatečný náskok. Bartels se na vodě pomalu propadal, stejně jako mokrá trať neseděla Chevroletu Corvette holandského týmu GLPK.

 

Do problémů se dostal skvěle jedoucí tým Russian Age Racing. Bouchuta vystřídal Fomenko, který zajížděl v dešti skvělé časy, ale neplánovaná zastávka v boxech v poslední hodině závodu stála tento tým dvě kola. Bertolini s Wendlingrem se znovu propracovali na druhé místo a zachraňovali tak čest značky Maserati. Ale na záda jim dýchalo Ferrari Maranello dvojice Melo a Belloc a v závěru každým kolem zkracovalo náskok modrého Maserati.

 

Na útok na druhou příčku však bylo pozdě a vítězové z Magny Course, Bertolini a Wendlinger svoji druhou pozici uhájili. Desáté místo absolutně a deváté v kategorii GT1 obsadila při své premiéře česko – italská dvojice Andrea Montermini a Antonín Herbeck na voze Ferrari Maranello. Ve skupině GT2 kroužily na čele dva vozy Porsche 996 GT3 RSR britského týmu Gruppe M. Vedla dvojice Collard a Sugden před týmovými kolegy Liebem a Rockenfellerem.

 

Po 37 kolech musel Collard, který vystřídal Sugdena, do boxů a pro technickou závadu pro tuto posádku závod skončil. Na druhé místo se tak posunula dvojice Deman a Lemeret na voze Ferrari Modena. Třetí příčku po skvělém výkonu vybojoval rakouský tým Renauer Motorsport s německo – rakousko – českou posádkou Kaufmann, Jurasz a Válek.

 

Čtvrté místo si na své konto po bezchybné jízdě připsal domácí Jan Vonka, kterého za volantem vozu Porsche střídal Ital Mauro Casadei. Ale nakonec bylo vše jinak a závěrečné slovo měli techničtí komisaři! Vůz Ferrari Modena dvojice Deman/Lemeret neodpovídal technickým předpisům a z klasifikace byl vyloučen. Tým Renauer Motorsport se radoval ze stříbrné pozice.

 

Vonka s Casadeiem se tak posunuli na třetí místo! Dva další naši jezdci, kteří startovali s vozy Saleen S7R v britském týmu Graham Nash Motorsport měli na domácí trati smůlu. Na voze Jarka Janiše se již v pátečním tréninku porouchala převodovka a do závodu vůbec nenastoupil, Robert Šenkýř s druhým vozem byl provázen technickými obtížemi, několikrát musel neplánovaně do boxů a nakonec z toho bylo „jen“ 12. místo.

 

Výsledky Matador GT Challenge, závodu FIA-GT:

 

  1. Lamy/Gardel (P/CH) Ferrari 550 Maranello                        83

  2. Bertolini/Wendlinger (I/A) Maserati MC12 GT1                   83

  3. Melo/Belloc (BR/F) Ferrari 575 Maranello                          83

  4. Kumpen/Longin/Hezemans (B/B/NL) Corvette C5R              82

  5. Scheider/Bartels (D/D) Maserati MC12 GT1                       82

  6. Peter/Rusinov/Buncombe (A/RUS/GB) Maserati MC12          82

  7. Keen/Halliday (GB/USA) Lister Storm GT                           81

  8. Bouchut/Fomenko/Vasiljev (F/RUS/RUS) Ferrari Maran.        81

  9. Lieb/Rockenfeller (D/D) Porsche 996 GT3 RSR (1.GT2)         81

10. Montermini/Herbeck (I/CZ) Ferrari 575 Maranello         79

11. Balfe/Derbyshire (GB) Moslem MT900R                              79

12. Pirri/Šenkýř/Hooker (I/CZ/GB) Saleen S7R                          77

13. Kaufmann/Jurasz/Válek (D/A/CZ) Porsche 996 (2.GT2)    77

14. Vonka/Casadei (CZ/I) Porsche 996 GT3 RS (3.GT2)             76

 

 

 

 

 

 

PR  AMD Brno

oficiální stránky okruhu : http://www.automotodrombrno.cz

 

Fotografie najdete v naší fotogalerii


 
 
Fotogalerie:   Mostecký okruh a trochu erotiky s NEI

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose