www.car.cz
 

Milan Kneifel chce na Bohemii rychle zapomenout. Kotoul i požár
     7.7.2005 23:01 - tisková zpráva


Rychle zapomenout

 

Ani při mladoboleslavské Rally Bohemia neprotrhla posádka Pegas Rally Teamu Milan Kneifel – Jaroslav Blažek svoji letošní smůlu a na poslední vložce první etapy musela odstoupit kvůli závadě posilovače řízení a následné havárii.

 

Soutěž se pro zlínskou dvojici nevyvíjela příliš šťastně od prvních kilometrů a výraznou časovou ztrátu (+ 22.3 sekundy) na lídra nabité třídy A6 Burkarta nachytala už na divácké vložce v Sosnové. Důvodem bylo použití suchých pneumatik na deštěm skrápěném okruhu. „Jelikož v Mladé Boleslavi nepršelo, obuli jsme před startem slicky, což se nám vymstilo. Navíc ve felicii není možné vést dvě rezervy, a tak jsme ani nemohli laborovat s možností přezutí pneumatik na přejezdu. Za těchto podmínek mohlo ředitelství dodatečně vypsat přezouvací zónu, která by vyřešila zbytečné komplikace. My jsme málem na suchých gumách nepřejeli ani tradiční dřevěné přemostění,“ litoval Milan Kneifel.

 

 „Přece jen byl čas mezi odevzdáním auta do uzavřeného parkoviště a následným startem dost dlouhý,“ dodal.

 

Sobotní etapa Rally Bohemia patří k domácím skvostům a také posádka Pegas Rally Teamu se na technicky náročné a dlouhé vložky těšila. Nic na tom neměnilo ani deštivé počasí, které Jablonecko a Liberecko zasáhlo v pátečním večeru a noci. Kneifel s Blažkem dosáhli na prvním úseku jedenáctého času, kdy po několika drobných chybičkách ztratili jistotu a náročný sjezd na klouzavém asfaltu absolvovali na jistotu.

 

Na těžkých vložkách v okolí Liberce a Jablonce již postupovali výše výsledkovou listinou a solidní šestý čas na populárním Navarově (RZ5) znamenal postup už na osmou pozici v prestižní třídě A6. „Začátek dne nám nevyšel podle představ, ale postupně jsme se rozjížděli a drželi krok se svými tradičními soupeři. Z času v Navarově jsem měl velkou radost. Byla to vložka, z níž jsem měl největší respekt a nakonec jsme tam zajeli nejlepší čas z prvních průjezdů vložek,“ hodnotil zlínský jezdec.

 

Druhé průjezdy čtveřicí vložek sice začaly pro posádku Kneifel – Blažek postupem na sedmou příčku třídy A6, ale zanedlouho i prvními problémy. V populární vracečce „přes hranu“ v třetině liberecké vložky (RZ7) praskla při zatažení ruční brzdy u jejich felicie brzdová trubka a zlínská dvojice musela zbytek vložky, včetně náročných sjezdů, absolvovat kompletně bez brzd, což značilo minutovou ztrátu. 

 

Mechanici před poslední sekcí prvního dne závadu odstranili, volba řezaných pneumatik se však pro osychající povrch vložek ukázala být chybná. Přesto zajela na osmém jabloneckém testu osmý čas a před druhým Navarovem pomýšlela na další atak. Ten však zlínská dvojice nedotáhla do zdárného konce. „V jednom ze sjezdů, v táhlé zatáčce nám náhle přestal fungovat posilovač řízení, vůz se dostal na krajnici a po chvíli skončil na střeše.

 

Smolně se překulil přes pařez, což výrazně poškodilo střechu felicii. Navíc se vyzula obě levá kola. Chtěli jsme pokračovat dále, ale posléze začaly šlehat z motoru plameny, takže jsme museli zastavit a drobný požár uhasit,“ popsal smolný incident Milan Kneifel.  

 

Na Bohemii jsme chtěli zajet výsledek, který po smolném úvodu sezony notně potřebujeme. Bohužel ani tentokrát nás neopustila smůla a technika zavinila naše odstoupení. V případě havárie vlastní vinou bych si sypal popel na hlavu, tak jsem akorát ještě více frustrovaný. Závodění ve třídě A6 stojí hodně peněz a letošní výsledky jsou mizerné. Doufám, že alespoň na Barumce se na nás konečně štěstí usměje,“ přemítá člen Pegas Rally Teamu.  

 

Pegas Rally Team

 


 
 
Fotogalerie:   Rally Bohemia 2005 II. Rochelt R.

 
zvětšit
RZ 5

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose