www.car.cz
 

Velký závodní víkend na okruhu v Mostě se přiblížil
     12.8.2005 21:38 - tisková zpráva


V Mostě testovala okruhová legenda a pochválila šikanu

 

Mostecký Autodrom Duhové Energie se chystá na velký závodní víkend RWE Transgas Sports Car Challenge. V uplynulých dvou týdnech se na zdejší závodní dráze střídaly automobily, formule, motocykly i trucky při běžném testování. Dva dny zde strávil také tovární tým AUDI. Za volantem speciálu z německého DTM se neproháněl nikdo jiný, než sedminásobný vítěz slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, dánský pilot Tom Kristensen.

 

S kevlarovým monstrem jezdil časy, které se velice blížily stávajícímu traťovému rekordu pro automobily a dostal se dokonce i lehce pod něj. Vzhledem k tomu, že však šlo o neoficiální komerční testování, nelze takový údaj uvádět v oficiálních tabulkách. „To se nedá nic dělat, nebyla to kvalifikace ani závod, já vím,“ řekl čerstvě osmatřicetiletý pilot, který v červnu získal své sedmé vítězství v legendární francouzské vytrvalostní bitvě a stal se tak jezdcem s největším počtem těchto triumfů na světě.

 

„Mosteckou trať znám. Pamatuji si ji z roku 1991, kdy jsem tu jezdil s F3,“ připomněl rok, v němž získal titul německého formulového šampióna. „Jenomže to tady byl na konci cílové rovinky ještě retardér. Pamatuji si ho dobře. Bylo to hodně rychlé a taky nebezpečné místo. Teď je tu nová šikana a musím říct, že se mi líbí. Je to bezpečnější a nutí jezdce zpomalit na konci zdejší hodně dlouhé cílové rovinky. Dává té trati navíc úplně nový rytmus,“ pochvaloval si rodák z dánského Hobro, jenž si minulou neděli připsal další body v prestižním seriálu DTM za druhé místo na Nürburgringu a v celkovém hodnocení je na třetím místě.

 

Traťový rekord může být oficiálně pokořen hned o následujícím víkendu, kdy se zde v rámci tradičního srpnového podniku sportovních vozů a prototypů představí účastníci Sports Car Challenge 2005. Právě jeden z nich, rakouský pilot Peter Milavec s monopostem Lola F 3000 tu ustavil nejrychlejší kolo nové trati v květnu.

 

Velice blízko mu však byl i mostecký Michal Dolák, který se tohoto seriálu účastni s prototypem PRC s motorem Ford z formule 1. Pokud by mu přálo štěstí a nebudou ho pronásledovat technické problémy jako v květnu, možná se diváci dočkají času na kolo pod hodnotou 1 minuta a 30 sekund!

 

O víkendu budou v Mostě ovšem závodit také účastníci Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu v předposledním podniku letošní sezóny, sejde se zde celá okruhová elita jednotlivých divizí republikového šampionátu, rakousko švýcarský šampionát Formel Lista Masters a k vidění budou i němečtí historici v seriálu HAIGO.

„Náplň víkendu bude sportovně velice hodnotná a z organizačního hlediska to pro nás bude jakási ostrá generálka na vrchol sezóny, MATADOR Czech Truck Prix 2005 o prvním víkendu v září,“ řekl sportovní ředitel mosteckého okruhu Gerhard Ittner.

 

Závodní program začíná už v pátek po ránu prvními volnými a měřenými tréninky, V sobotu se od osmi od rána jednou první kvalifikace a také první závody. Velice atraktivní bude opět tříhodinový vytrvalostní závod mistrovské Divize 4 cestovních vozů, který začíná v sobotu odpoledne v 16,15.

 

Neděle bude zasvěcena především ostrým závodům, z nichž první, ve kterém se utkají pohárové octavie, startuje v 9 hodin a 50 minut.  

(9.8. 2005)

 

     Dušan Matouš

                                                                      http://www.autodrom-most.cz


 
 
Fotogalerie:   24 hodin Spa 2005 od Josefa Vrátila

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose