www.car.cz
 

Další body pro Rosinu juniora na chorvatském okruhu
     5.9.2005 23:00 - tisková zpráva


Zatímco jedna část Bohemia Racing Teamu bojovala o víkendu v Mostě v rámci finále poháru octavií, Štefan Rosina mladší se s druhou částí účastnil okruhového podniku na chorvatské trati Grobnik v horách nad jadranským přístavem Rijeka. Zdejší závody byly započítávány i do hodnocení Mistrovství Slovenska v závodech automobilů na okruzích a také do Zóny střední Evropy.

 

Napolo klopená dráha mu velice vyhovuje i proto, že trochu připomíná motokárové trati, na kterých jezdecky vyrůstal. V předchozích letech zde jel dva podniky poháru octavií a ze čtyř závodů tři vyhrál. Letos v květnu zde na AUDI A4 ST také úspěšně bojoval  v druhém podniku sezóny. Do chorvatského boje tým nasadil vůz s pohonem obou náprav a Štefan zajel hned v prvním měřeném tréninku druhý nejlepší čas za Antonínem Charouzem na mercedesu v úpravě pro DTM.

 

Trénink byl zkomplikován havárií jednoho z jezdců a na poměrně dlouhou dobu byl přerušen. Rozdíl mezi časem Rosiny a jednoho z jeho největších soupeřů Miro Konopky činil pouhou jednu tisícinu sekundy! V odpoledním druhém tréninku už nad okruhem panovalo opravdu vražedné vedro a většina jezdců do kvalifikace ani nenastoupila. Rosina však vyjel ještě jednou, protože chtěl své místo potvrdit.

 

 „Ta tisícina, to je jedno ťuknutí o obrubník, skutečně nepatrný rozdíl, takže jsme dali nové gumy a dopolední čas se mi podařilo i přes klimatické podmínky, které výkonu motoru opravdu nepřejí, o půl sekundy vylepšit,“ pochvaloval si Štefan. Byl to mimochodem čas o téměř stejné hodnotě, které zde dosáhl v květnu, když bylo chladněji a navíc jel na „dvoukolce“, s níž se vzhledem k nižší hmotnosti dá jezdit rychleji, než s vozem s náhonem vpředu i vzadu.

 

V neděli pak odstartoval hlavní závod, v němž byl púchovský pilot připraven na to, že bude muset opět čelit převaze výkonově silnějších strojů svých největších soupeřů. Po startu se ale Liedl a Konopka se svými silnějšími vozy hnali vpřed tak vehementně, že předjížděli ještě před protnutím cílové čáry. To je ale samozřejmě v rozporu s pravidly a tak oba dostali trest Stop and Go.

 

Štefan se tedy usadil na druhém místě za Charouzovým stříbřitým strojem. „Oni už potom během zbytku závodu neměli šanci svou ztrátu dohnat, takže jsem si svou pozici udržel až do cíle,“ doplnil spokojený jezdec, který si tak pojistil průběžné druhé místo ve slovenském mistrovství, prvenství v hodnocení juniorů a třetí místo v zóně.

 

Za tři neděle bude dvojice Rosina a Maděryč bojovat na mostecké trati v předposledním podniku českého okruhového šampionátu a na začátku října přijde na řadu tradiční finále v podobě brněnského Epilogu.

 

 „Vycházejí tam ještě dva zónové podniky na Salzburgringu a kdesi na letišti ve Slovinsku. Ale ty se právě přesně kryjí se dvěma posledními závody v Mostě a v Brně,“ dodal ještě manažer Bohemia Racing Teamu  Petr Najman a připomněl, že právě závody v rámci českého okruhového mistrovství jsou pro stáj tou hlavní prioritou.

 

(5.9. 2005)

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Matador Czech Truck Prix 2005

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose