www.car.cz
 

A1 GRAND PRIX - kalendář závodů a technické specifikace vozů
     14.9.2005 11:46 - tisková zpráva


ČESKÁ REPUBLIKA V PRESTIŽNÍM ŠAMPIONÁTU A1 GRAND PRIX

Startovní pole A1GP budou tvořit identické vozy využívající nejmodernější techniku, které budou jezdit v barvách států, které se do nově vzniklé série přihlásí. Kalendář tvoří 12 závodů na všech světových kontinentech, které se pojedou mimo v zimním období mimo hlavní motoristickou sezonu. Jednotlivé národní týmy musí nasazovat pouze jezdce dané národnosti. Hodnotí se pouze výsledky národního týmu, který může do závodu nasadit jen jeden vůz, nezáleží na tom, který jezdec body získal.

Tým může prostřídat v průběhu víkendu vystřídat až tři jezdce. Vůz může připravovat maximálně desetičlenný tým mechaniků. Program závodního víkendu tvoří tři hodinové volné tréninky, čtyři patnáctiminutové kvalifikace a dva závody - jeden sprint a jeden dlouhý. O postavení na startu rozhodne součet dvou nejlepších časů z jednotlivých kvalifikací, v každé z nich může jezdec odjet jediné kolo, musí nastoupit minimálně do dvou.

Pro zvýšení atraktivity závodů jsou vozy vybaveny systémem powerboost - po zmáčknutí tlačítka se zvýší výkon o cca 30 koní, každý jezdec bude mít omezený časový limit využití této funkce na každý závod. Sprinterský závod (cca 20-30minut) začíná letmým startem a jeho výsledky určí pořadí na startu hlavního závodu, prvních osm týmů zároveň obdrží body ve stejném bodovém schéma, jaké používá F1 (10,8,6,5,4,3,2,1).

Hlavní závod (45-60 minut) začíná pevným startem a bodové schéma je shodné jako u sprintu, další bod pak získává tým, jehož jezdec zajel nejrychlejší kolo závodu - nezáleží, zda šlo o sprint nebo závod.

Více na www.a1gp.com

A1 GP - ZÁVODNÍ KALENDÁŘ

25.9.05  Brands Hatch, Velká Británie
9.10.05  Lausitzring, Německo
23.10.05 Estoril, Portugalsko
6.11.05  Sydney, Austrálie
20.11.05  Kuala Lumpur, Malajsie
11.12.05  Dubai, Spojené Arabské Emiráty
15.1.06  Singapore, Indonésie
29.1.06  Cape Town, Jižní Afrika
12.2.06  Monterrey, Mexiko
26.2.06  San Antonio - městký závod, Texas
12.3.06  Laguna Seca, Kalifornie
3.4.06   Beijing, Čína

 

SPECIFIKACE ZÁVODNÍHO VOZU A1 GRAND PRIX

Rozvor kol: 3000mm
Váha: Přibližně  600 kg (bez jezdce a paliva)
Přední a zadní zavěšení kol: Dvojité lichoběžníkové ramena, tlumič pracující v systému pushrod.Nastavitelná výška, odklony a sbíhavost.Nastavitelné dorazy pro naklánění při brždění a akceleraci
Stabilizátor: Vpředu i vzadu rychle měnitelné stabilizátory
Šasi: Šasi z karbonových vláken, testováno na všechny odpovídající standardy pro náraz, FIA schválené boční panely proti průniku.
Kapotáž: Lehké kompozity
Převodovka: Šestirychlostní převodovka napříč se sekvenčním řazením pomocí páček na volantu.
Náhon:  Hnací hřídel, triangl
Brzdy:  Výrobce bude oznámen
Brzdové disky a destičky:  Ocelové disky, karbonové destičky
Tlumiče Délka 300 mm
Ráfky: Vpředu 18" x 11", vzadu 18" x 13.5"
Řízení:  Jack Knight Developments Ltd
Volant: Sparco, průměr 280mm, zabudovaný displej
Dispej&Data:  Na volantu namontovaný displejVícekanalový sběr dat pro technickou analýzu
Bezpečnostní pásy:  Šestibodové
Palivová nádrž:  Objem cca 135 litrů
Spojka: Třílamelová AP carbon/carbon, hlinikový nebo ocelový kryt
Pneumatiky:  Jednotné pneumatiky pro suchou nebo mokrou trať

SPECIFIKACE MOTORU

Typ motoru:  Zytek ZA1348
Konfigurace: Osmiválec s úhlem rozevření válců 90°
Objem: 3400ccm
Šířka: 619mm
Výška: 542mm
Délka: 543mm
Váha: 120kg
Blok motoru: Hliníková slitina
Hlava válců:  Hliníková slitina
Ventily:  4 ventily na válec ovládané vačkovým hřídelem
Řízení motoru:  Zytek EMS 4.6.1
Zapalování: Zytek DCDI 
Svíčky:  NGK
Palivo: 100 oktanů
Max kroutící moment:   442Nm
Max výkon:  520 koní (550 př powerboost) - 412kW

 

BPA


 
 
Fotogalerie:   FIA GT v Brně 2005 od Marka Repky

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose