www.car.cz
 

Krestu s Tománkem čeká ošidné britské počasí a tratě podobné Finsku
     14.9.2005 15:39 - tisková zpráva


Roman Kresta s Janem Tománkem budou o víkendu bojovat o další body ve světovém šampionátu rallye, ostrovní soutěž je proslulá svým nevyzpytatelným počasím, které může hodně zamíchat pořadím.

Roman Kresta s Janem Tománkem budou o víkendu bojovat o další body ve světovém šampionátu rallye, ostrovní soutěž je proslulá svým nevyzpytatelným počasím, které může hodně zamíchat pořadím.

 

Finským cestám patří stále primát nejrychlejší soutěže světového šampionátu, ale britská rallye nemusí být daleko za nimi. Původně zimní soutěž byla převedena na konec léta, deštivé počasí a mlha se sice postaraly o to, že podmínky se příliš nelišily od tradičního listopadového termínu, letos se to však na suchu může změnit.

 

Loňský vítězný průměr přesahoval i při deštivém počasí 106 km/h. Pokud se udrží současné suché počasí, díky kterému jsou místní cesty v nejlepším stavu, pak můžou jezdci týmu BP-Ford zažít ještě vyšší tempo. S výjimkou divácky atraktivní zkoušky na stadionu Millenium v Cardiffu se všech 17 erzet jede na soukromých šotolinových cestách.

 

Většina cest je normálně využívána – na severu to jsou vojenská vozidla, v ostatních částech to jsou nákladní vozy vezoucí kmeny z lesů. Ničím neobvyklý je pohled na hromady kmenů na krajích cest, což zvyšuje riziko pro soutěžící.

 

Česká posádka nepojede tuto soutěž poprvé, loni sice nejela, ale v roce 2003 skončila osmá. „Trasa je podobná jako v roce 2003, takže není až tak velká nevýhoda, že jsme tady loni nebyli,“ řekl Kresta. „Nejdůležitějším aspektem soutěže je pravděpodobně počasí. Pokud je mokro, bláto a mlha, pak můžou být podmínky hodně těžké. Pokud je sucho, pak je to pochopitelně daleko jednodušší a může se jet hodně rychle, protože povrch cest je tvrdý. Zkoušky nejsou technické, ale některé části jsou dost úzké a rychlosti vysoké, takže je důležité být opatrný.“

 

„Tato rallye má určité podobnosti s Finskou rallye. Není tu tolik kopců a skoků, ale rychlosti jsou tak vysoké, že i po malé chybičce může následovat velká ztráta času. V Británii jsem nemohl testovat, takže shakedown bude důležitý pro dotažení nastavení Focusu. Začnu s nastavením, se kterým jel tým loni a uvidím, jak se bude vůz chovat,“ dodal český jezdec.

 

BPA


 
 
Fotogalerie:   OMV ADAC rallye Deutschland 2005 od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose