www.car.cz
 

C - SPORTLOUNGE : v duchu dalekých cest, inspirovaným kokpitem letadla
     18.9.2005 09:11 - tisková zpráva


C - SportLounge, představený ve světové premiéře na frankfurtském autosalonu 2005, nabízí novou představu vozu určeného k dlouhým cestám, který slibuje opravdové automobilové vzrušení. Jeho originální architektura snoubí vnější linie evokující výkon a aerodynamiku s interiérem inspirovaným kokpitem letadla, který poskytuje potěšení řidiči a pohodlí třem cestujícím. C?SportLounge tak spojuje dynamickou jízdu s vysokou kvalitou pohodlí v interiéru.

 

VYJÁDŘENÍ AUTOMOBILOVÉHO VZRUŠENÍ

 

C?SportLounge okouzlí již na první pohled ušlechtilým provedením své karoserie. Její čisté a zároveň velmi výrazné linie dokonale vyjadřují stylistické rysy značky Citroën. Díky své originální architektuře úspěšně spojuje "svalnatý" vzhled s pozoruhodnou aerodynamikou.

Spojení plynulých linií a výkonu

Tento koncept má protáhlý tvar s plynulými liniemi, přitom jeho čisté a v horní části zaoblené tvary boků evokují silný výkon. Karoserie žluté barvy dále zvýrazňuje robustní ráz vozu.

Rázný charakter přední části je umocněn širokými otvory pro přívod vzduchu a protáhlým, ostře řezaným tvarem světlometů. Pro dosažení optimálního osvětlení v zatáčkách jsou světlomety samonatáčecí. Široké chromované šípy, tvořící logotyp značky, jsou umístěné na hladké kapotě a vyjadřují náležitost vozidla ke značce Citroën. Rozměrné a vpřed vysunuté čelní sklo se postupně zvedá a bez přerušení plynulé linie přechází v panoramatickou střechu, která zdůrazňuje bohaté prosklení. Vůz tak nabízí mimořádný výhled a současně propouští velké množství světla do interiéru.

Profil konceptu C?SportLounge prozrazuje snahu o dosažení optimální aerodynamiky. Dozadu klesající střecha a péče věnovaná všem detailům ještě více podtrhují jeho dynamický vzhled. Plynulé křivky vozidla jsou zdůrazněny dvěma chromovanými lištami: první sleduje spodní pás karoserie a druhá, vedoucí podél kapoty, stoupá až k vrcholu předního okénka. C?SportLounge svými velkorysými rozměry, podtrženými velmi výraznými podběhy kol a 20-palcovými hliníkovými koly, vzbuzuje dojem síly a výkonu.

Řešení zadní části, stejně důkladné jako řešení přední části, dává vozu energický a výkonný vzhled. Vzadu jsou použity svítilny ve tvaru bumerangu se svítivými diodami a dvě chromované koncovky výfuku.


Zdokonalená aerodynamika

Aerodynamika a plynulost liníí, což jsou silné stránky značky Citroën, byly zvláště pečlivě propracovány. Součinitel Cx dosahuje hodnoty 0,26 a součinitel Cz vzadu 0,02. Spolu s tvarovým a prostorovým řešením, které usnadňuje pronikání vozu vzduchem, umožnily dosáhnout tyto velmi dobré výsledky různé technické prvky:

· Vzduchové kanály na obou stranách předního nárazníku. Tyto kanály přivádí proud vzduchu do podběhů předních kol, který tak vytváří virtuální aerodynamický kryt.

· Řízený elektromechanický systém v zadní části střechy. Je tvořen miniaturními výstupky (MEMS - micro electro-mechanical systems), které pomocí proudů vzduchu vytvářejí virtuální křidélka, a výrazně tak snižují aerodynamický odpor a zvyšují stabilitu vozidla při vysoké rychlosti.

· Pohyblivé obrácené křídlo pod zadní částí karoserie vozu. Toto obrácené křídlo ovládané hydraulickým válcem zlepšuje charakteristiky vztlaku (Cz) a přispívá ke stabilitě vozidla při vysoké rychlosti. Má tři pracovní polohy:

- první " neutrální " polohu, ve které je křídlo dokonale včleněno do zadní části vozidla, tato poloha je používána u stojícího vozu a v městském provozu;

- druhou polohu, která se nastaví při ustálené rychlosti nad 90 km/h a která zlepšuje součinitele Cz a Cx ;

- třetí polohu, která je aktivována v případě nouzového brždění pro ještě větší snížení vztlaku vytvořením " opěry ", čímž dochází ke stabilizaci vozidla.

Hladká spodní část vozidla umožňuje snížit aerodynamický odpor a zároveň vztlak optimalizováním průtoku vzduchu pod vozidlem.

Tato schopnost pronikat vzduchem přispívá k dynamice konceptu C?SportLounge, k účinnému chování vozidla a ke zlepšení provozních vlastností při respektování životního prostředí.


Potěšení z dynamiky a respektování životního prostředí

Tento koncept by mohl být vybaven motory o výkonu 140 až 200 koní, benzinovými motory či naftovými HDi s filtrem pevných částic. Vyspělé šestistupňové převodovky nabízejí přímé ovládání páčkami umístěnými u volantu nebo komfortní automatický režim.
Díky aerodynamickým kvalitám vozidla by měl C?SportLounge nabídnout vysokou úroveň provozních vlastností při rozumné spotřebě paliva a nízké úrovni emisí škodlivin.

 

POZVÁNÍ NA CESTU


Design interéru potvrzuje dynamický a výkonný charakter vozu. Interiér konceptu C - SportLounge, navržený tak, aby poskytl pohodlí čtyřem dospělým cestujícím, dokazuje určení tohoto vozidla pro dlouhé cesty. Atmosféra interiéru harmonicky snoubí kvalitní, měkké a výborně zpracované materiály se spíše klasickým pojetím pracoviště řidiče, inspirovaným leteckým prostředím.


Atmosféra kokpitu

Uspořádání pracoviště řidiče bylo diktováno hledáním potěšení z jízdy. Řidič, usazený mezi centrálním tunelem a obložením dveří s velmi půvabným tvarem, se nachází v prostředí skutečného kokpitu. Tento dojem je zesílen zvláštním řešením kontrolních přístrojů a ovladačů a jejich umístěním: obrazovky navigace orientované směrem k řidiči, tlačítko spouštěče na stropě, hliníkové otočné ovladače dvouokruhové klimatizace na tunelu. Číselníky analogových přístrojů jsou viditelné přes žlutý průhledný materiál. Zřetelně jsou rozlišeny čtyři zóny zobrazování:

· vlevo od volantu: ukazatele oleje a chladicí kapaliny a zobrazení rychlosti se dvěma oblouky a dvěma ručičkami;

· vpravo od volantu: otáčkoměr a zobrazení údajů klimatizace;

· ve střední části: zobrazení zvoleného režimu automatické převodovky;

· dvě aktivní obrazovky na předních dveřích v dosahu ruky řidiče i spolujezdce zobrazují informace telefonu, audiosystému a systému navigace a také funkce pocket-PC. Spolujezdec tak má přístup rovněž k multimediálním funkcím (DVD, hry atd.).

Poloha řidiče za volantem přispívá k potěšení z řízení samotného. Oči řidiče jsou navíc v polovysoké poloze, jež je příjemná a zároveň bezpečná. Sedadlo řidiče je spojeno se středovým panelem, což je výhodné zejména pro ovládání automatické převodovky a klimatizace, jejichž ovladače jsou vždy na dosah ruky bez ohledu na podélné nastavení sedadla.

Vše ve vozidle je řešeno tak, aby se mohl řidič plně soustředit na jízdu. Vůz je proto vybaven volantem se sdruženými ovladači na střední pevné části, u nějž jsou umístěny páčky pro řazení rychlostních stupňů.


Velmi pohodlné cestování

C - SportLounge, jehož zadní dveře se otevírají v protiběžném úhlu, vykazuje u takovéhoto typu vozidla neočekávaně pohodlný přístup. Tyto dveře zahrnují prostřední sloupek a otevírají se ve velkém úhlu (87°). 

Čtyři samostatná sedadla se zabudovanými bezpečnostními pásy, vypolštářovaná a potažená kůží bronzové barvy, nabízejí řidiči a spolujezdcům velmi komfortní cestování v interiéru, který připomíná kabinu stíhacího letounu. Tento luxusní vzhled ještě zesiluje kožené obložení dveřních panelů a podlahy. Na palubní desce čistých tvarů se objevují dozadu ustupující linie, které jsou protaženy až do panelů dveří, na kterých se opakuje štepování použité u křesel.

Středový tunel vymezuje prostor pro každého cestujícího. Zcela prosklená panoramatická střecha, rozdělená na čtyři části, tyto individuální prostory znova připomíná. Obdařuje interiér světlem, stejně jako rozměrné čelní sklo a dlouhá boční okna, a zesiluje tak pocit otevření interiéru k obloze. Navíc je sérií svítivých diod skrytých podél loketních opěrek generováno tlumené světlo, které přispívá k vytříbenosti vnitřní atmosféry.

Objemný zavazadlový prostor umožňuje uvažovat o klidném absolvování i velmi dlouhých cest.

Díky své originální architektuře a dynamickému a okouzlujícímu vzhledu C?SportLounge potvrzuje své poslání vozidla pro dlouhé cesty. 

 Technické údaje

Rozměry
Délka: 4,51 m
Šířka: 1,87 m
Výška: 1,52 m
Rozvor: 2,72 m


Aerodynamické parametry 
Cx: 0,26
Cz vpředu: 0,01
Cz vzadu: 0,02

Motory*: benzinový nebo naftový HDi s filtrem pevných částic
o výkonu 140 až 200 koní

Převodovka: šestistupňová s manuálním režimem s ovládáním páčkami u volantu a se zcela automatickým režimem s volicí pákou na středovém tunelu

Pneumatiky: Michelin 255-40 R20 s asymetrickým profilem

Elektrická parkovací brzda

Samonatáčecí světlomety


* Představený koncept je vybaven motorem HDi 138 FAP a šestistupňovou automatickou převodovkou

 

pr


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose