www.car.cz
 

Český tým KL Intermoto na italském okruhu v Imole na MS Supersport.
     5.10.2005 09:41 - tisková zpráva


Královéhradecký tým KL Intermoto Czech Republic nastoupil na italském okruhu Enza a Dina Ferrari v Imole k předposlednímu závodu Mistrovství světa Supersport. Po zranění se do týmu vrátil Tomáš Mikšovský, polského jezdce Pawla Szkopka naopak nahradil 23 let starý Suhathai Chaemsap z dalekého Thajska.

Pro největší český tým nezačal víkend nijak dobře, když hned v zaváděcím kole úvodního pátečního tréninku přišel nezaviněný pád Tomáše Mikšovského, do kterého zezadu vrazil japonský jezdec Katsuaki Fujiwara. Na celé situaci je velmi pozoruhodné postavení týmu Winston Ten Kate Honda, jehož manažer Ronald Ten Kate se nejprve týmu KL Intermoto omluvil, ale později označil za viníka českého jezdce.

Je politováníhodné, že jeden z největších a nejznámějších týmů motocyklového světa se uchyluje k takovýmto praktikám, ale skutečnost je taková, že z nepochopitelných důvodů Fujiwara již v zaváděcím kole svou nebezpečnou jízdou zapříčinil střed s Tomášem Mikšovským, do kterého zezadu vrazil v rychlosti přes 200 km/h, přičemž nymburský jezdec jel v tu dobu na konci skupinky jezdců, která teprve zahřívala své stroje a s rychlostí o sto kilometrů menší jela zcela mimo ideální stopu.

Tuto skutečnost potvrdilo video z celé situace i pozdější vyjádření traťových komisařů. Po střetu obou jezdců zbyly na dráze pouze stovky kusů dvou rozbitých motocyklů a dva zranění jezdci. Pozdější lékařské vyšetření potvrdilo zlomeninu palce pravé nohy Tomáše Mikšovského, který tak nenastoupil k první kvalifikaci, jenž se jela v pátek odpoledne.

V sobotu však již český jezdec sevřel pěsti a s bolestivým zraněním nastoupil ke kvalifikačním bojům, ve kterých si z 34 přihlášených jezdců vybojoval své 22. místo na startovním roštu.

V závodě poté podal Tomáš vynikající výkon, který okořenil ziskem dalších světových bodů. Samotný závod, do kterého Tomáš tradičně skvěle odstartoval, byl přerušen náhlým deštěm. V tu chvíli se Tommy již pohyboval na osmnácté pozici. Skvělé představení však předvedl ve druhé části závodu, kde na vodě dlouho jezdil na deváté pozici. O tuto pozici přišel až v posledním kole, ovšem i tak projel cílem jako desátý jezdec této druhé části. Po součtu časů si jezdec týmu KL Intermoto vybojoval 13. místo, za které získal další tři světové body.

V barvách týmu KL Intermoto se vedle Tomáše Mikšovského představil poprvé v historii také jezdec z jiného kontinentu než je ten evropský. Tímto jezdcem byl mladý Suhathai Chaemsap, jenž se narodil v thajském Nakom Pathom a nyní žije v Bangkoku. Tento jezdec je motocyklové veřejnosti znám především svými třemi starty v Grand Prix, kde se představil na divokou kartu ve třídě 125 ccm, a kde dosáhl nejlepšího výsledku sedmnáctým místem vloni v Motegi.

V Evropě tento jezdec nikdy nebyl, stejně jako nikdy před svou cestou do Imoly nezávodil na čtyřtaktním motocyklu, a tak bylo velkou neznámou, jak se dokáže vyrovnat s jiným životním stylem i s jiným motocyklovým materiálem. Již v pátek však Suhathai předvedl, že patří k velmi kvalitním jezdcům, když v úvodním tréninku obsadil vynikající jedenácté místo! Po dvou kvalifikačních bojích nakonec figuroval na devatenáctém místě startovního roštu.

Start do nedělního závodu neměl nový jezdec královéhradeckého týmu nijak oslnivý, nicméně svůj první start se čtyřtaktem zvládl a zahájil boj o své pozice. Bohužel přišla i jedna drobná chyba, která ho stála již vybojované umístění v první dvacítce. Suhathai probrzdil do jedné z ostrých zatáček a klesl na konec startovního pole. Nicméně nevzdal svůj boj a během několika kol se dotáhl na své soupeře, které začal překonávat. Po přerušení a následném mokrém restartu závodu, ukázal thajský jezdec svůj nesmírný potenciál, když byl klasifikován jako patnáctý jezdec mokré části závodu. Po součtu časů z toho nakonec bylo dvacáté místo v jeho absolutně prvním závodě se čtyřtaktním motocyklem.


Josef Kubíček – manažer týmu

V první řadě bych se chtěl pozastavit nad páteční havárií Tomáše Mikšovského. Japonec Fujiwara zcela bez rozumu vrazil již v zaváděcím kole do Tommyho, který nijak nemohl na situaci reagovat, neboť náraz přišel nečekaně a zezadu. Pan Ronald Ten Kate se mi poté v nemocnici za chování svého jezdce omluvil, ale později jeho tým vydal tiskovou zprávu, která již hovořila o tom, že viníkem je náš jezdec. Toto chování v nás vzbudilo velké rozčarování, ovšem veškerá naše snaha se raději soustředila na opravu zcela zničeného motocyklu a na Tomáše a jeho zranění.

Vedle ještě nedoléčeného zranění prstu z Assenu přišel tedy zlomený palec na noze, na který nebyl hezký pohled. Celý palec byl ve velké, modré oteklině a tak bylo otázkou, zda zvládne Tommy celou tréninkovou a závodní dávku. Za pomoci všech týmů Hondy, pochopitelně bez týmu Winston Ten Kate, se nám podařilo motorku opravit. V závodě poté Tommy podal opravdu vynikající výkon, který jen podtrhnul svým desátým místem v mokré části závodu. Suhathai přijel poprvé v životě do Evropy a poprvé také seděl na čtyřtaktním závodním motocyklu.

Bylo tedy velkou otázkou, jak se dokáže s náročnými podmínkami vypořádat. Svým devatenáctým místem v kvalifikaci a především svými výkony v mokrém tréninku a mokré části závodu ukázal, že v něm je velký potenciál. I přes páteční problémy a přes nekorektní jednání týmu Winston Ten Kate Honda, musíme být s průběhem víkendu v Imole spokojeni. Již se těšíme na poslední závod této sezóny, který bude již tuto neděli ve francouzském Magny-Cours.

 
KL Intermoto CZECH Republic
PR Moto Road Racing Agency
www.klintermoto.cz
http://racing.motorkari.cz


 
 
Fotogalerie:   Rallye Fulnek 2005, foto Jiří Rohlena

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose