www.car.cz
 

Viktor Szabó se chystá na další start s vozem třídy WRC
     tisková zpráva


Debut s focusem WRC byl úspěšný

Pozorným fanouškům jistě neušla premiéra dalšího českého jezdce s vozem WRC. V úvodním podniku rallysprintového šampionátu osedlal Ford Focus WRC Viktor Szabó. K prvním kilometrům za volantem tohoto speciálu si vedle sebe posadil spolujezdce z nejpovolanějších – Julia Gála. Pětadvacetiletý jezdec si tím mohl splnit jeden ze svých snů. Dík za tuto možnost směřuje nejen k obchodním partnerům a k vedoucímu týmu panu Kubíčkovi, ale také k Václavu Pechovi, který foto Ant. Malýpřed startem přispěl cennými radami.


Povrch tratě Rally Vysočina se příliš neslučoval s představou ideálních podmínek pro seznamování se s novým vozem. Spousta zimního posypu, vytahaného bláta z krajnic, kluzko. Jiný cíl, než postupné se učení za volantem hi-tech auta specifikace WRC si za takové situace dvojice Szabó-Gál ani nemohla dát.

Od prvních ostrých kilometrů nasadila posádka teamu AMK Greit Plzeň tempo přiměřené vytyčeným cílům. O to lichotivější bylo, že po první sekci rychlostních zkoušek zaujímal bílý Ford Focus WRC sedmou příčku. Posádce ale nebylo dopřáno vylepšit stávající výsledek. „Byla to moje chyba. Při průjezdu zatáčkou jsem nezvolil optimální stopu a najel do ní příliš rychle. Ve výjezdu nás to vyneslo až na betonový obrubník, o který se poškodilo kolo. To jsme později museli vyměnit, bohužel jsme zjistili, že z rezervy už také unikl vzduch. Na prázdném kole jsme tedy absolvovali zbytek zkoušky a tím nabrali obrovskou ztrátu,“ popisoval všechny peripetie jezdec.

Devítiminutová ztráta utlumila případné jezdcovy ambice na dobrý výsledek a tak se mohl soustředit výhradně na další zdokonalování ovládání silného vozu. V průběhu jinak bezproblémové soutěže se mu podařilo techniku jízdy vypilovat a Po problému s kolem, foto Jiří Rohlenadokladoval to dvěma šestými a jedním sedmým časem. V cíli sice nebyl pro oslavy 49. místa důvod, jezdec ale pozitivně hodnotil především předvedený výkon. „Velmi příjemně mě překvapilo, že jsem si na vůz WRC hodně rychle zvykl, před soutěží jsem v podobné časy ani nedoufal. Dosud jsem jezdil pouze s vozy s jednou poháněnou nápravou, navíc s mnohem menším výkonem. Také se tvrdí, že focus je z wéercéček na ovládání nejobtížnější. O to více jsem rád, že až na smůlu na RZ6 se nám na trati Rally Vysočina dařilo,“ shrnul v cíli Viktor Szabó.

Ve „výuce“ hodlá plzeňský jezdec pokračovat. Na konci března se s Mitsubishi Lancer EVO V po Josefu Semerádovi zúčastní druhého podniku MMČR Mogul Šumava Rallye. „Žádné vysoké cíle si s touto rallyovou babičkou dávat nemůžu. Chci se pouze dále zdokonalovat v ovládání čtyřkolky, získané zkušenosti se pak pokusím prodat v dalším podniku rallysprintů, kde bych měl opět usednout do vozu specifikace WRC,“ naznačil své další plány Viktor.


tisková informace


-Vicky- Media Productions


Dole další foto z Okříšek 2004:


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose