www.car.cz
 

Josef Peták na Labské rallye obhájil titul i napodruhé
     13.10.2005 15:25 - tisková zpráva


Peták obhájil i napodruhé 

Hned několik důvodů k radosti měli Josef Peták s Liborem Joskou v cíli Labské rallye. Skvělým finišem na poslední vložce strhli vítězství ve skupině A na svoji stranu a již před poslední soutěží obhájili mistrovský titul ve skupině. Úspěch těší o to více, že Labská rallye se jela v regionu, kde působí hlavní partner týmu a Libor Joska zde poprvé startoval na domácí půdě.

 

Před Labskou rallye potřeboval Pepík Peták získat na Antonína Tlusťáka pět bodů, aby se mohl radovat z obhájení mistrovského titulu i v rallysprintech. Stručně řečeno mu stačilo druhé místo, pokud by Tlusťák skončil čtvrtý, nebo by musel vyhrát a pak by slavil i kdyby jeho soupeř dojel druhý. Ještě před poslední vložkou to však vypadalo, že korunovace se bude muset odložit do Vsetína.

 

Teprve skvělý čas na úplně poslední erzetě rozhodl nejen o pořadí v soutěži, ale i o tom, že Josef Peták s Liborem Joskou si i nadále mohou říkat mistře.

 

Labská rallye byla do seriálu rallysprintů zařazena letos poprvé a stejně, jako v případě jiného nováčka, Pelhřimovské soutěže, měli pořadatelé šťastnou ruku při výběru tratí. Dosahované rychlostní průměry i pochvalné komentáře jezdců i diváků jasně svědčí o tom, že nové tratě se najít dají a jsou přínosem pro celý sport. K těm spokojeným patřil i Josef Peták. Velmi si pochvaloval, že právě na takovýchto rychlostních zkouškách, se jeho Renault Clio S1600 cítí jako ryba ve vodě, čemuž jistě napomohla i poprvé použitá převodovka s krátkým stálým převodem.

 

Přesto však nebyl po většinu soutěže Pepík se svým výkonem spokojený a měl proč. Na prologu se musel sklonit před Romanem Odložilíkem a ráno, poté co se mu nevydařila nejdelší Petrovická erzeta, klesl dokonce až na třetí místo ve skupině. V tu chvíli to vypadalo, že bude muset startovat i ve Vsetíně. Vítězství na Králické vložce, která uzavírala první polovinu soutěže, přeci jen pomohlo k tomu, že se přeci jen udržel Odložilíkovi na dostřel.

 

Vedoucí Jan Kopecký byl ještě o čtyři vteřiny vzdálenější. Ve druhých průjezdech se Peták s Joskou sice dokázali zlepšit, umístění však zůstávalo stejné, jen odstupy se zvětšily. Kopecký před poslední ezetou vedl o pět vteřin před Odložilíkem a Peták ztrácel další tři vteřinky. Zdálo se, že takovou ztrátu na osmi kilometrech již nemůže stáhnout. A přece. Cílem proletělo žlutomodré clio s hrochem na bocích a kapotě ve skvělém čtvrtém čase absolutně, což způsobilo zejména ve výsledcích skupiny A doslova zemětřesení a bylo příčinou doposud nejtěsnějšího dojezdu tří nejrychlejších posádek v této skupině.

 

 Skvělý finiš vynesl Petáka s Joskou ze třetího místa do čela, pouhé tři desetinky před Kopeckého. Odložilíkovo clio bylo o dalších sedm desetin zpět, takže celá tato trojice se vešla do jedné vteřiny. Opravdu krásný a dramatický závěr povedené soutěže.

 

Mám obrovskou radost a jsem nadšený. Vždycky říkám, že závody končí v cíli a nerad prohrávám. Liborovi jsem slíbil, že udělám všechno proto abychom vyhráli. Od rána nám to neodsýpalo, trápili jsme se. Myslel jsem, že na dlouhé vložce na tom budeme lépe, ale první průjezd byl doslova katastrofální. Namastil jsem tam chyb, jako za půl sezony. Podruhé jsme se zlepšili o deset vteřin a pořád to bylo málo, protože konkurence taky přidala.

 

Byli jsme odhodlaní na poslední, tam nám naopak první průjezd vyšel, to ještě zkusit. Moc jsem tomu nevěřil, ale vyšlo to, takže rezervy jsme asi měli. Poprvé jsem startoval s krátkým stálým převodem a to udělalo strašně moc. Jsem rád, že se nejelo na mokru, asi bychom se hodně báli, ale jinak tratě tady byly perfektní a jsem z nich nadšený,“ řekl v cíli Josef Peták.

 

 Libor Joska poprvé na vlastní kůži poznal, jaké to je závodit před spoustou známých a přátel, kteří to z Pardubic neměli nijak daleko. Okusil také, jaké pocity zažívá Pepík již několik let v Příbrami. Stejně jako Pepík s Alenou i Libor se však mohl radovat z druhého titulu a to prosím ve své druhé kompletní sezoně v soutěžním voze.

Tak tentokrát  jsem se absolutně nestíhal kochat krajinou, ani Pepíkovou jízdou. Tratě byly náročné na čtení a dlouhé, což pro mne znamenalo další posun. Před poslední vložkou to na mne trošku padalo, byly to nervy. Jsem tu doma a je to hodně složité. Každý si myslí, že když vyhráváme, že další věnec bude jen formalitou.

Radost mám i z toho, že naše firma je partnerem soutěže a snad se nám daří ukázat, že Hroch neznamená jen stavařinu, ale má co říct i ke sportu. Jsem rád, že jsem to Pepíkovi nezkazil a přeju mu, aby se po operaci opět dostal do formy a byl příští rok opět tak dobrý, nebo ještě lepší,“ prozradil Libor další Pepíkovy plány.

 

Po celý rok se tým věnoval vyladění podvozku u soutěžního auta a tak na konci sezony přišel čas věnovat se i zdraví. Pepík v dohledné době nastoupí na operaci kyčle, která si již „údržbu“ po letech a pádech v sajdkárkrosu a motokrosu jistě zaslouží.

 

Milan Hauer

www.motorsport-review.cz

TISKOVÁ INFORMACE CZECH NATIONAL HROCH TEAM


 
 
Fotogalerie:   Labská Rallye 2005 od Jirky Rohleny

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose