www.car.cz
 

Studie Shooting Brake Concept a nové Audi S8 k vidění v Tokiu
     21.10.2005 10:02 - tisková zpráva


Audi na autosalonu v Tokiu:

Hned dvě výrazné novinky si připravila automobilka Audi pro autosalon v Tokiu: Velkým překvapením je studie kompaktního sportovního kupé Shooting Brake Concept, do standardní nabídky potom míří zcela nové Audi S8, nejsportovnější limuzína své třídy.

Audi Shooting Brake Concept
Stylisté automobilky Audi se při práci na studii Shooting Brake Concept nechali inspirovat designem závodních speciálů Audi A4 DTM, vnímavý pozorovatel zaznamená i rysy před časem představeného futuristického konceptu Audi RSQ. Originální třídveřové kupé Shooting Brake Concept hrdě ukazuje svoji sebevědomou tvář, které dominuje mohutná jednodílná maka chladiče s výraznými chromovanými vertikálními žebry. Čtyři spojené kruhy, znak automobilky Audi, je umístěný do kapoty motoru až nad horní okraj masky chladiče, což je řešení se kterým se představila studie Le Mans quattro.

Dynamický image studie umocňují také mohutné trojrozměrné otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám v dolní části masivního nárazníku, resp. spojleru a zdvojené LED světlomety kryté úzkým čirým sklem. Výrazně vyklenuté lemy podběhů kol vytvářejí prostor pro devatenáctipalcová litá kola se sedmi zdvojenými paprsky, která pocházejí z nabídky firmy quattro GmbH.

Jedním z inovativních stylistických prvků, který by se mohl prosadit i pro připravované sériové modely Audi, je prostorově tvarovaný C-sloupek karoserie. Díky bílému laku Bionic s perleťovým efektem se na členité karoserii studie vytvářejí opticky zajímavé efekty světel a stínů.

V interiéru na posádku čekají anatomicky tvarovaná sedadla, která poskytují dokonalé boční držení i při hodně dynamické jízdě prudkými zatáčkami. Multifunkční všestranně nastavitelný volant je dole zploštělý, celá středová konzole s velkoplošným dotykovým displejem navigace a audiosystému je mírně natočená k řidiči.

Audi Shooting Brake Concept stanovuje nové standardy třídy kompaktních sportovních vozů také nabízeným prostorem pro všechny cestující. Díky dozadu protažené střeše mají i vzadu sedící pasažéři dost místa nad hlavami a překvapivě prostorný je rovněž zavazadlový prostor. Přístup k zadním sedadlům usnadňují rozměrné boční dveře s velkým úhlem otevření a elektricky ovládaný systém Easy Entry, který při nastupování nebo vystupování posouvá přední sedadla dopředu. Všichni pasažéři mají dost místa i pro kolena, což je především zásluha rozvoru dlouhého 247 cm.

Zavazadlový prostor má základní objem 255 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětšuje až na 730 litrů.

Celkem 4,18 m dlouhá, 1,84 m široká a 1,35 m vysoká studie Shooting Brake Concept je zajímavá nejenom svým originálním designem, ale – jak je pro značku Audi příznačné – i inovativními technologiemi. Jde například o palubní hodiny tvořené světelnými diodami LED. Displej sestavený z LED diod zaručuje lepší čitelnost zobrazovaných údajů – pozorovací úhel LED palubních hodin studie Shooting Brake Concept, které jsou zasazeny k hornímu okraji středového panelu palubní desky, činí 170 stupňů, což je mnohem více než u konvenčních LCD displejů z tekutých krystalů. Další nespornou výhodou LED displeje je rychlejší zobrazovací odezva a nižší energetická náročnost.

Technicky ještě zajímavějším prvkem studie Audi Shooting Brake Concept jsou tlumiče pérování, plněné speciální kapalinou, která pod vlivem elektromagnetického pole mění svoji viskozitu. V praxi to znamená, že tyto unikátní elektricky řízené tlumiče zavěšení kol dokážou samočinně rychle přizpůsobovat svoji charakteristiku okamžité jízdní situaci, takže vůz nabízí velmi dynamickou a zároveň komfortní jízdu s vysokou mírou bezpečnosti. Kromě toho si řidič může sám navolit jeden ze dvou režimů, podle toho, zda preferuje sportovní styl jízdy, nebo spíše komfort.

O pohon studie Audi Shooting Brake Concept se stará napříč uložený zážehový šestiválec V6 o objemu 3,2 l, který nadchl tisíce zákazníků v nejsportovnějších verzích modelů Audi A3 a Audi TT. Jeho maximální výkon činí
184 kW/250 k při otáčkách 6200 min-1. Nejvyšší točivý moment 320 Nm je k dispozic v rozmezí otáček 2500 min-1 až 3000 min-1.

Z klidu na 100 km/h dokáže studie Audi Shooting Brake Concept zrychlit během šesti sekund a její maximální rychlost je elektronicky omezena na
250 km/h.

Výkon motoru se přenáší přes sportovně naladěnou šestistupňovou převodovku na všechna čtyři kola. Systém pohonu všech kol quattro využívá k rozdělování přenášeného točivého momentu mezi přední a zadní kola hydraulickou vícelamelovou spojku uloženou u zadní nápravy.

Přední kola studie Audi Shooting Brake Concept jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, vzadu jsou nezávislé čtyřprvkové závěsy. Technickou vyspělost konceptu podtrhuje i montáž keramických kotoučových brzd a elektromechanického posilovače řízení s proměnlivým účinkem.

Nové Audi S8
Sportovní image i výkony, špičkový cestovní komfort, maximální prestiž – to jsou hlavní trumfy nové limuzíny Audi S8, která je druhou velkou premiérou Audi na autosalonu v Tokiu. Zatímco Audi Shooting Brake Concept je studií, o jejímž osudu a využití se teprve rozhodne, Audi S8 je novým sériovým modelem, který se na automobilovém trhu objeví v polovině příštího roku.

Nastupující Audi S8 je poháněné novým motorem V10, u kterého konstruktéři zužitkovali poznatky získané z vývoje supersportovního modelu Lamborghini Gallardo. Desetiválcový agregát o objemu 5,2 l disponuje výkonem 450 k, jeho točivý moment vrcholí při otáčkách 3500 min-1 na hodnotě 540 Nm. Motor
5.2 V10, který je vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců FSI, dokáže luxusní limuzínu Audi S8 rozjet během pouhých 5,1 s na rychlost 100 km/h, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba činí v porovnání s výkony velmi přijatelných 13,9 l/100 km.

Na výborné dynamice má vedle výkonného motoru velkou zásluhu nízká hmotnost vozu. Díky masivnímu využití lehkého hliníku v konstrukci Audi S8, které má samozřejmě prověřený prostorový rám ASF, váží nový model jen
1940 kg, což znamená, že na jednu koňskou sílu připadá pouze 4,31 kg hmotnosti – takovýmto poměrem se chlubí jen některé ryze sportovní vozy!

Nové Audi S8 je standardně vybaveno šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic, která umožňuje i manuální řazení, a to buď pákou voliče nebo tlačítky u volantu. Výkon motoru se přenáší přes převodovku tiptronic na všechna čtyři kola prostřednictvím známého systému quattro. S ohledem na charakter a dynamiku modelu S8 je centrální diferenciál systému quattro nastavený tak, aby se za normálních okolností přenášel 40 procent výkonu na přední kola a 60 procent na zadní. Pokud je to v zájmu optimální trakce nutné, dokáže diferenciál přenášet až 85 procent výkonu na zadní kola, nebo až 65 procent výkonu na přední kola.

K technickým přednostem nového Audi S8 patří také standardně montované adaptivní pneumatické pérování. Kromě automatického režimu práce pneumatického odpružení si řidič může sám navolit jednu ze tří dalších charakteristik podvozku (komfortní, dynamický a lift - zvýšená světlá výška). Světlá výška v komfortním režimu činí 125 mm, při rychlých jízdách na dálnicích se snižuje na 95 mm.

Audi S8 vyjíždí na dvacetipalcových kolech 9J x 20 s nízkoprofilovými pneumatikami 265/35 R20, pod kterými se ukrývají ventilované disky kotoučových brzd o průměru 385 mm (vpředu), resp. 335 mm (vzadu). Na přání si mohou zájemci pořídit i unikátní keramické brzdy, jejichž životnost činí přibližně 300 000 km, tedy zhruba čtyřikrát více než u běžných kotoučů.

Import Volkswagen Group s.r.o., Divize Audi/Public Relations,
Pekařská 6, CZ - 155 00 Praha 5
Jan Klíma, AC&C Public Relations s.r.o., tel 220 516 329, fax 220 518 209,
e-mail: jan.klima@accpr.cz. Tiskové informace, ceníky a technická data v el. podobě najdete na www.audi.cz

Audi je celosvětově uznávaným předním konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2004 automobilka Audi prodala 779 441 vozů, přičemž 70 procent z tohoto množství automobilka exportovala mimo Německo. Nejvýznamnějším exportním teritoriem Audi jsou USA, kde se vloni prodalo 77 917 vozů. V současné době u Audi pracuje přes 50 000 zaměstnanců.
 
Také v ČR si Audi už řadu let drží čelní pozici mezi importéry vozů prestižní třídy. Celkem 2140 vloni prodaných automobilů znamená téměř patnáctiprocentní nárůst oproti předchozímu roku. Prodeje Audi v ČR už desátým rokem nepřetržitě rostou, loňský výsledek je tedy novým prodejním rekordem na tuzemském trhu.

Systém quattro slaví v tomto roce 25 let své existence.
Nejvíce vozů s pohonem všech kol  prodalo v roce 2004 v ČR Audi!

Prostřednictvím programu „auto-plus“ se rádi postaráme o bezproblémový  výkup ojetého vozu. Program „auto-plus“ je garantovaný společností Import Volkswagen Group s.r.o., oficiálním dovozcem vozů Audi.

PR


 
 
Fotogalerie:   Nové a krásné coupé VW EcoRacer

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose