www.car.cz
 

Jarek Janiš o svých startech v prestižním DTM
     Pavel Jelínek


Jarek Janiš Q&A

Jaké máte pocity ze startu v tak prestižním šampionátu a co od něj očekáváte?
Bude to pro mě změna a to změna příjemná. Je to nesmírně populární kategorie a v jezdeckém poli najdete dravé mladé jezdce i ostřílené harcovníky se zkušenostmi z formule 1. Velkou změnou bude to, že vyměním formulový vůz za cestovní. Mé starty budou nepochybně přínosem pro další kariéru, určitě se naučím nové věci a získám další zkušenosti. Například zastávky v boxech probíhají podobně jako ve formuli 1, závod je dost dlouhý a taktika hraje velkou roli.

Závody jsou proslulé i drsnými souboji, například Jean Alesi se po svém přestupu do DTM nechal slyšet, že s formulí takto jezdit nejde. Vyrovnáte se s agresivní jízdou?
Nemyslím si, že bych s tím měl mít problémy. Podle mě tam bude podobná tlačenice jako když jsem začínal v motokárách, kde se taky jezdilo hodně ostře. Myslím, že si na to rychle zvyknu.

Jak moc je pro vás důležité to, že vašim šéfem bude bývalý špičkový jezdec a jaký dojem na vás udělalo zázemí týmu?
Návštěva týmu na mě udělala velký dojem, je to obrovský areál, kde probíhá i vlastní vývoj a je tam obrovské zázemí. Pan Rosberg má s motoristickým sportem obrovské zkušenosti, což může být velkým přínosem. Zatím ještě nevím, jak moc bude zasahovat do chodu týmu nebo zda bude jezdit na všechny závody. Práci týmu ale hodně sleduje a jeho rady budou nesmírně cenné.

S vozem DTM, byť starší specifikace, jste jezdil dva roky na českých okruzích a také jste jej testoval na Lausitzringu s týmem HWA. Nakolik budou tyto zkušenosti přínosné?
Domnívám se, že to je pro mě hodně důležité. Předtím jsem s podobnými vozy neměl žádné zkušenosti a mohl jsem se tak s vozem naučit jezdit a poznat jeho možnosti. Samozřejmě, že nové vozy jsou lepší po všech stránkách, ale základ je stejný.

Jak je odlišné řízení vozu DTM od formule?
Pochopitelně jde o něco jiného, na jedné straně je formule a na druhé cestovní vůz. Formule je lehčí a má tak lepší akceleraci, ačkoliv výkon motorů je podobný. Také je rychlejší na rovinkách a díky většímu přítlaku jde zatáčky projíždět rychleji. Vůz DTM má na druhou stranu karbonové brzdy, posilovač řízení (který F3000 nemá) a zřejmě bude celkově vyžadovat agresivnější styl jízdy. A ještě jeden zásadní rozdíl, v cestovním voze je podstatně větší teplo, ale zase jste v případě deště v suchu.

BPA
 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose